سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

بازاریابی در حالت کلی این است که بتوانیم نیاز های افراد را برآورده کنیم البته برای این کار ملزم هستیم که از عناصری هم بهره گیریم. شاید بتوان گفت این تعریف عامیانه ایی از بازاریابی است. با این وجود هر بازاریاب می داند که مشتری کسی است که تمام فعالیت های بازاریابی برای او انجام می شود در واقع با وجود مشتری جمله و تعریف بالا معنا خواهد داشت. به همین علت برای هر کسب و کاری مهم است که به مشتری توجه کند و بداند که مشتری چه چیزی را طلب می کند و یا خواسته ی واقعی او در پشت نق زدن ها و بهانه جویی هایش چیست؟

مشتری مداری بهترین نوع بازاریابی

اگر شما یک شخص بازاریاب هستید در مورد مشتریان خود فکر کنید، در هر جا که هستید همیشه به این بیاندیشید که مشتری از من چه می خواهد و این تفکر را در بخشی از ذهن خود رشد دهید. در فعالیت بازاریابی باید مشتری را مانند خانواده و یا همکار خود بدانید اگر می خواهید یک بازاریابی مشتری مدار را تجربه کنید از چارچوب دید مشتری خود به پیرامون خود بنگرید و به این فکر کنید که قرار است من چه محصولی را به او دهم و یا چه خدمتی را به او عرضه کنم؟ شاید بتوان گفت که آن چه که فعالیت های شما را تا حدود زیادی به سمت مشتریتان متمایل می کند این است که منفعت خود و مشتریتان را یکی بدانید و معتقد باشید که اگر این کار برای من منفعت داشته باشد باید برای مشتریِ من هم منفعت داشته باشد و اگر به من ضرر می زند برای مشتری من هم مضر است. بنابر این بسیار طبیعی است که در تمام فعالیت هایی که در این حیطه رخ می دهد به مشتری های خود اولویت دهید و برایتان مهم باشد او چه محصول و خدماتی می خواهد؟ و محصول و خدمات را کجا و به چه شکل می خواهد؟

برای رشد بازاریابی مشتری مدار، اگر بخواهید تمام مطلب بالا را در یک جمله خلاصه کنید و در ذهن خود جای دهید؛ یادتان باشد که؛ اگر مشتری نباشد شما هم نیستید.، پس او جزیی از شما است!

  • نویسنده: مینا جعفرصابونچی

ممکن است به مقاله های زیر علاقه مند باشید:

مطلب قبلیمطلب بعدی

4 دیدگاه

  1. خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب مفید
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *