Skip to main content

فروشنده موفق چه خصیصه ایی را برای موفقیت نیاز دارد؟

فروشنده موفق چه خصیصه ایی را برای موفقیت نیاز دارد؟

فروشنده کسی است که با کمک هایی که به خریدار می نماید و با راهنمایی های لازم، خریدار را در تصمیم گیری خرید یاری می کند. فروشنده کاری دشوار را پیش رو دارد زیرا متقاعد کردن مشتری کار چندان راحتی نیست زیرا این کار باید معقول و منطقی انجام شود تا حس بدی را در مشتری ایجاد نکند.

چگونه یک فروشنده ی موفق باشیم؟

اولین گام برای این فروشنده بتواند موفقیت را تجربه کند این است که آشنایی نسبی با مبحث های حوزه روانشناسی داشته باشد این بدین معناست که او باید با حداقل های مختلف از تیپ های شخصیتی آشنا باشد تا بداند چگونه با افراد برخورد کند.

دومین گام این است که فروشنده باید با زبان بدن نیز آشنایی خوبی داشته باشد تا بتواند با علایمی که از زبان بدن مشتری دریافت می کند متوجه شود که در مقابل او چه رفتار مناسبی را داشته باشد. به عنوان نمونه؛ فروشنده باید با استفاده از زبان بدن متوجه شود که مشتری چه زمان مشتاق است و یا چه زمان تخفیف می خواهد.

سومین گام برای موفقیت این است که هیچ گاه اصرار های پیاپی برای خرید به مشتری خود نداشته باشد زیرا، حتی اگر نیت او خیر باشد، مشتری احساس ناخوشایندی نسبت به او پیدا خواهد کرد چون فکر می کنند به طور قطع هدف او تنها فروختن محصول است و یا محصول کیفیت مناسبی ندارد.

چهارمین گام توجه به این نکته است که دایم جمله ی اگر کمکی نیاز دارید و یا از این دست جمله ها را پشت سر هم تکرار نکند زیرا، مشتری احساس ناراحتی می کند و از خرید منصرف می شود. معقول ترین راه برای جذب مشتری این است که به مشتری فرصت دهد تا او به بررسی کامل بپردازد و سپس او پیشنهاد های مبنی بر کمک و یاری را به مشتری دهد البته در این مرحله هم باید از تکرار های پی در پی خودداری کند.

و مهم ترین اصل برای هر فروشنده این است که صبور باشد. ممکن است مشتری بد اخلاق باشد، عصبی و یا تند خو باشد و یا بی حوصله باشد اما، این فروشنده است که با صبوری خود می تواند مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل نماید.

هر چند این تخصص با یادگیری ترفند هایی امکان پذیر است اما علاقه ی فرد هم نقش بسزایی دارد زیرا هر کاری بدون علاقه منوط به شکست است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!