تحقیقات بازاریابی در دبی
تحقیقات بازاریابی در دبی میتواند در زمینههای مختلف صورت گیرد. در ادامه به برخی از زمینههای تحقیقات بازاریابی در دبی اشاره خواهم کرد:
- تحقیقات بازار: تحقیقات بازار در دبی شامل بررسی جمعیت هدف، رفتار مصرفکنندگان، الگوی خرید، نیازها و ترجیحات آنها است. این تحقیقات میتوانند به کسب و کارها کمک کنند تا با شناخت بهتر بازار و مشتریان، استراتژیهای مناسبی را اعمال کنند.
- تحقیقات رقابتی: بررسی رقبا و تحلیل شدید رقابت در دبی میتواند به کسب و کارها کمک کند تا راهبردهای مناسبی برای مقابله با رقبا تعیین کنند. تحقیقات درباره بازارهای مشابه و محصولات و خدمات مشابه موجود در دبی نیز مفید خواهد بود.
- تحقیقات درباره رسانهها و بازاریابی دیجیتال: با توجه به پیشرفت فناوری و استفاده گسترده از رسانههای اجتماعی و دیجیتال در دبی، تحقیقات در زمینه بازاریابی دیجیتال و رسانههای اجتماعی بسیار مهم است. شناخت مخاطبان، روشهای ارتباطی موثر و استراتژیهای تبلیغاتی در این زمینه میتواند به کسب و کارها کمک کند.
- تحقیقات بازاریابی بینالمللی: با توجه به جمعیت بینالمللی متنوعی که در دبی زندگی میکنند و بازدیدکنندگان بینالمللی که این شهر را میپذیرند، تحقیقات بازاریابی بینالمللی بسیار حائز اهمیت است. شناخت بازارهای هدف، فهم فرهنگ و عادات مختلف مشتریان بینالمللی و تدارک استراتژیهای مناسب میتواند به کسب و کارها در دبی کمک کند.
توجه داشته باشید که موفقیت تحقیقات بازاریابی در دبی نیازمند شناخت عمقی از بازار، فرهنگ و روشهای کاری در این شهر است. همچنین، همکاری با متخصصان محلی و شرکتهای مشاوره بازاریابی میتواند به شما در تحقیقات بازاریابی در دبی کمک کند.
صادرات ایران به دبی
صادرات ایران به دبی، یکی از مهمترین روابط تجاری بین ایران و امارات متحده عربی است. دبی به عنوان یکی از بنادر پرتراکم و مهم در خلیج فارس، بازار بزرگی برای محصولات ایرانی فراهم میکند. صادرات به دبی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق میانجیها و شرکتهای تجاری انجام میشود.
محصولات صادراتی ایران به دبی شامل موارد زیر میشود:
- نفت و محصولات نفتی: ایران به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز، قادر است محصولات نفتی مانند نفت خام، گازوئیل، بنزین و مشتقات نفتی دیگر را به دبی صادر کند. دبی به عنوان یک مرکز توزیع و تجارت نفت، این محصولات را به بازارهای جهانی صادر میکند.
- محصولات پتروشیمی: ایران با داشتن صنایع پتروشیمی قوی، میتواند محصولاتی مانند پلاستیک، کودهای شیمیایی، رنگها، رزینها و فیبرهای مصنوعی را به دبی صادر کند. این محصولات در صنایع ساختمانی، خودروسازی، بستهبندی و صنایع دیگر استفاده میشوند.
- محصولات کشاورزی: ایران با دارا بودن ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی مانند میوهها، سبزیجات، خشکبار، نخود و عدس، میتواند این محصولات را به دبی صادر کند. دبی به عنوان یکی از مراکز توزیع مواد غذایی در منطقه، بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ارائه میدهد.
- محصولات صنعتی: ایران در زمینه تولید محصولات صنعتی مانند فولاد، مس، آلومینیوم، لوازم خانگی، ماشینآلات و قطعات خودرو نیز قوی است. این محصولات به دبی صادر میشوند و به عنوان مواد اولیه در صنایع تولیدی و ساختمانی دبی مورد استفاده قرار میگیرند.
مهمترین راه برای صادرات به دبی، برقراری ارتباط با شرکتها و مشتریان دبی و استفاده از شبکههای تجاری و توزیعکنندگان معتبر است. همچنین، اطلاعات دقیق درباره قوانین و مقررات صادراتی، تجارت بینالمللی و بازار دبی نیز بسیار حیاتی است.
شرکت تحقیقاتی و بازرگانی ایده
شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴ و شناسه ملی ۱۴۰۱۱۰۶۳۴۴۳، که به اختصار ” موسسه تحقیقات بازار ایده ” نامیده می شود، کار خود را از سال ۱۳۹۴ بصورت حرفه ای شروع کرد؛ لازم به ذکر است شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده دارای دو مجوز رسمی و دولتی از مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فعالیت های تحقیقات بازار به شماره گواهینامه مرکز آمار ایران ۱۴۰۱/۱۱۳۴۷ و همچنین کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره گواهینامه صندوق ضمانت صادرات ایران ۴۴۵۵ برای تکمیل پرونده های اعتبارسنجی مشتریان صادراتی می باشد. این شرکت تحقیقات بازاریابی در ابتدای امر فقط در حوزه اجرای پروژه های تحقیقات بازار میدانی و بیشتر از نوع تحقیقات کمی فعال می کرد؛ در سال ۱۳۹۷ همزمان با تاسیس شرکت تحقیقات بازاریابی ایده، فعالیت های تحقیقاتی خود را در حوزه های داخلی و برون مرزی نیز گسترش داد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در طول ۸ سال گذشته پروژه های میدانی و عملیاتی متعددی را در حوزه داخلی و همچنین خارجی انجام داده است؛ در این بین در طی سال های گذشته بخشِ کلینیک مشاوره کسب و کار ایده نیز با تمرکز بر سه حوزه آموزش، مشاوره و نظارت بر پروژه های بازاریابی صادراتی فعالیت داشته است. مدیریت گروه تحقیقات بازاریابی ایده بر عهده آقای دکتر بزاززاده است؛ ایشان سوابقی درخشان در حوزه صادرات به کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، عراق، عمان و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی دارند. لازم به ذکر است این شرکت در شهرهای تهران و دبی دفتر کار تحقیقات بازاریابی دائم و رسمی دارد. آدرس دفتر ما در ایران: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷ و در کشور امارات متحده عربی: دبی، بازار دیره، منطقه نایف، قلب تپنده بازار دبی می باشد.
اجرای پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار بین المللی
شرکت های بازرگانی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما کمتر شرکت بازرگانی را می توان در ایران یافت که در عرصه تحقیقات بازار بین المللی نیز فعال باشد؛ با توجه به سوابق درخشان تیم شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در کشورهای عربی و آفریقایی در سال های قبل، می توانید از خدمات این مجموعه به عنوان مجری پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار خود در حوزه صادرات و همچنین واردات محصولات خود استفاده کنید. با توجه به حضور دائم شرکت ایده سازان بازار فردا در کشورهای عربی، آفریقایی و همچنین داشتن یک آفیس دائم در مرکز اصلی بازار عمده فروشان شهر دبی و همچنین شهر ابیجان در ساحل عاج، امکان اجرای انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار، از محاسبه Market Size گرفته تا Brand Awareness برای این شرکت آسان می باشد.
بدون شک کشور امارات متحده عربی و به طور خاص شهر دبی، هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه است؛ از اینرو اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار به جهت توسعه بازار و همچنین فعالیت های بازرگانی در این منطقه برای شروع امر صادرات می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور در عرصه بین الملل بنماید. روش کار شرکت ایده سازان بازار فردا در امر اجرای پروژه های تحقیقات بازار به دو بخش Desk Research و تحقیقات بازار میدانی تقسیم می گردد. در بخش اول بعد از یک جلسه مشاوره ابعاد مسئله و نیاز شما به بحث بازاریابی و تحقیقات بازار مشخص می گردد و بعد از تکمیل فایل RFP در قالب یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ روزه یک Desk Research حرفه ای برای فروش محصول شما انجام خواهد گرفت؛ در صورتی که نتایج بخش اول رضایت بخش بود وارد فاز دوم که همان تحقیقات بازار میدانی می باشد خواهیم شد. در فاز دوم بر اساس پراکندگی جغرافیایی مشتریان هدف در سطح بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور عربی و یا آفریقایی دیگر، طول مدت زمان اجرایی پروژه و همچنین هزینه های عملیاتی آن محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. برای آگاهی از فرایند اجرایی پروژه های تحقیقات بازار صادراتی با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید.
اجرای پروژه های تحقیقات بازار داخلی در تمامی شهرهای ایران
تیم تحقیقاتی شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در داخل کشور ایران نیز قوی می باشد و با در اختیار داشتن پرسشگران آموزش دیده خود در تمامی استانها و شهرهای کشور امکان اجرای انواع پروژه های پایش، آمارگیری و پرسشگری در حوزه های مختلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی را دارد. با عنایت به اینکه تمرکز اصلی موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بر روی صنایع بزرگ و متوسط کشور می باشد بنابراین اکثر پروژه های اجرا شده در حوزه صنایع روغن موتور، قیر، فولاد، پتروشیمی، انواع مواد غذایی و خوراکی، برق و الکتریک، فرش، مبلمان، صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، سیمان، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و شوینده و سایر صنایع دارای مزیت صادراتی در کشور بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار داخلی به وب سایت های www.mrioi.com و www.mrvisitor.ir مراجعه فرمایید.
کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران
در انتها باید به این امر اشاره کنیم که موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی راهنمایی شما برای اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی، اعتبارسنجی خریداران خارجی، ارائه انواع پوشش ها و تضمین های دولتی برای فروش صادراتی، بر اساس اعتبار و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد را دارد. شایان ذکر است این صندوق با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده و به پشتوانه حمایت های مالی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار در قالب انواع پوشش برای ریسک های سیاسی و تجاری صادرات و انواع ضمانتنامه های اعتبار ریالی و ارزی، به صادرکنندگان کالاها و خدمات و همچنین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی کمک کرده است. لذا ما در دپارتمان خدمات برون مرزی خود این توانایی را داریم که در کنار سایر خدمات تخصصی تحقیقات بازار، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان کمک نماییم تا مشتریان خارجی خود را اعتبارسنجی نموده و با حمایت یک سازمان دولتی با کمترین ریسک ممکن، کالا و یا خدمت خود را صادر کنند و در صورتی که متحمل خسارت شدند بنا به نوع خسارت وارده و بعد از بررسی های واحد خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، بین ۹۰ الی ۹۵ درصد خسارت خود را از این صندوق دولتی دریافت نمایند. مهمترین مزیت صندوق ضمانت صادرات ایران برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی این است که هر فرد ایرانی که در حوزه صادرات فعالیت دارد می توانند تامین مالی صادراتی خود را از محل خدمات متنوع این صندوق تامین کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]