Skip to main content

رشد ۱۳ درصدی صادرات کشور در نیمه نخست سال

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فراهم کردن امکانات زیرساختی با اقدامات دولت سیزدهم رشد ۴۰ درصدی صادرات کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ و افزایش ۱۳ درصد در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را رقم زد.

به گزارش شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده رسمی و کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران به نقل از شاتا، «علیرضا پیمان پاک» در آیین بیست و ششمین سالروز ملی صادرات که با حضور آیت الله «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت، «محسن رضایی» معاون اقتصادی ریاست جمهوری، صادرکنندگان برتر ۱۴۰۱ و سایر مسوولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه حضور رئیس جمهوری عاملی برای رونق این روز شد، اظهار داشت: بعد از هشت سال مراسم روز ملی صادرات با حضور رئیس جمهوری برگزار شد که این مساله باعث رونق این مراسم شد و ایشان راه‌کارهای قابل پیگیری برای جهش و تحول در حوزه صادراتی در سازمان توسعه تجارت را در این مراسم ارائه کرد. وی با بیان اینکه پس از مراسم روز ملی صادرات در سال گذشته، رئیس جمهور دستوراتی را در قالب هم‌اندیشی با صادرکنندگان مطرح کرد، افزود: این دستورات پیگیری و نتایج مثبتی هم به همراه داشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره وضعیت توسعه تجارت کشور و اقدامات و راه‌کارهای قابل پیگیری در زمان باقیمانده دولت سیزدهم برای جهش و تحول در حوزه صادراتی، اظهار داشت: این اقدامات در دو بخش پیگیری می‌شود که یکی از مهمترین بخش‌ها، مسائلی در مورد مانع زدایی بود.

وی ادامه‌داد: در خصوص مانع زدایی، تصمیم‌ها و سیاست‌هایی که مانع جدی بر سر راه توسعه صادرات و تجار بود را برطرف کردیم. در خصوص مشکلاتی که بازگشت ارز ایجاد کرده بود با روش‌های مختلف از جمله واردات در قبال صادرات در همه گروه‌های کالایی -جز چند گروه محدود- تسریع در اعاده و کاهش قوانین متزاحم توانستیم راه را برای تجار باز کنیم.

پیمان‌پاک با بیان اینکه در این مسیر سازمان توسعه تجارت برنامه‌های خود را هدفمند به اجرا درآورد، تاکید کرد: این هدفمندی را در حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند نمایشگاه مسکو و اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری اجرا کردیم که دستاوردهای خوبی داشت. برای سال ۲۰۲۳ هم برنامه کامل نمایشگاهی و حضور هدفمند در این نمایشگاه‌ها آماده شده است.

 

برنامه حضور در بازارهای بکر و نوظهور

وی با اشاره به برنامه برای حضور در بازارهای بکر و نوظهور مانند آفریقا، اوراسیا و جنوب شرق آسیا، افزود: از ابتدای سال تا امروز ۴۰ هیات تجاری از آفریقا به ایران آمدند و هفته آینده نیز ۳۱ مدیر خرید از شرکت‌های بزرگ روسیه و بلاروس به تهران می‌آیند تا توافقات مهمی انجام شود. برای ارتباط میان تجار و معرفی محصولات خود، پلتفرم‌های B۲B و B۲C تعریف شد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اقداماتی که در حوزه رفع موانع پولی و بانکی و لجستیکی انجام شده، یادآور شد: با توافقنامه‌های تجاری مانند اوراسیا که مغفول مانده بود و در دولت سیزدهم پیگیری و به نتیجه رسیده است، می‌توان بازارهای جدید را با قابلیت رقابت برای کالای ایرانی ایجاد کرد. توافقات تجاری با اندونزی، پاکستان، ترکیه و سایر کشورهای دیگر نیز در حال انجام و احیاء است. وی به ایجاد خطوط کشتیرانی، توسعه لستیک و ساخت کریدور سبز گمرکی اشاره و تاکید کرد: کریدور سبز تجربه خوبی بود که در مورد سایر کشورها نیز اجرا خواهد شد. امروز صندوق ضمانت صادرات با ۱۰ کشور موافقتنامه دارد تا با جایگزینی ال‌.سی بتواند ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌های مدنظر را صادر کند. با اصلاح روابط تواستیم ارز را با کمترین هزینه و بالاترین سرعت در منطقه مبادله کنیم.

پیمان‌پاک با بیان اینکه ۳۰۰ اقدام زیرساختی توسط سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت و وزارت خارجه انجام و پیگیری شده است، گفت: این اقدامات موجب شده تا صادرات کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ میزان ۴۰ درصد رشد داشته باشد و این رشد در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد رشد داشته است.

در این مراسم از ۵۷ صادرکننده نمونه سال ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور تقدیر شد. این شرکت ها از میان ۶۱۲ شرکت در ۶۹ گروه کالایی انتخاب شده اند. برای اعتبار سنجی صادرات محصولات خود می تواند از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده کنید. شرکت ایده کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران می باشد.

شرکت ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزار صندوق ضمانت صادرات ایران از سال ۱۴۰۱ کار خود را شروع کرده است.

………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

درباره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بیشتر بدانیم!

شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴، که به اختصار ” موسسه تحقیقات بازاریابی ایده ” نامیده می شود، کار خود را از سال ۱۳۹۴ بصورت حرفه ای شروع کرد؛ لازم به ذکر است شرکت تحقیقات بازار ایده دارای دو مجوز دولتی از مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فعالیت های تحقیقات بازار و همچنین صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت برای تکمیل پرونده های اعتبارسنجی مشتریان صادراتی است. این شرکت تحقیقات بازاریابی در ابتدای امر فقط در حوزه اجرای پروژه های تحقیقات بازار میدانی و بیشتر از نوع تحقیقات کمی فعال بود؛ در سال ۱۳۹۷ همزمان با تاسیس شرکت تحقیقات بازاریابی ایده، فعالیت های تحقیقاتی خود را در حوزه های داخلی و برون مرزی نیز گسترش داد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در طول ۸ سال گذشته پروژه های میدانی و عملیاتی متعددی را در حوزه داخلی و همچنین خارجی انجام داده است؛ در این بین در طی سال های گذشته بخشِ کلینیک مشاوره کسب و کار ایده نیز با تمرکز بر سه حوزه آموزش، مشاوره و نظارت بر پروژه های بازاریابی صادراتی فعالیت داشته است. مدیریت گروه تحقیقات بازاریابی ایده بر عهده آقای دکتر بزاززاده است؛ ایشان سوابقی درخشان در حوزه صادرات به کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، عراق، عمان و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی دارند. لازم به ذکر است این شرکت در شهرهای تهران و دبی دفتر کار تحقیقات بازاریابی دائم  و رسمی دارد.

شرکت های تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما کمتر شرکت تحقیقات بازاریابی را می توان در ایران یافت که در عرصه بین المللی نیز فعال باشد؛ با توجه به سوابق درخشان تیم شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در کشورهای عربی و آفریقایی در سال های قبل، می توانید از خدمات این مجموعه به عنوان مجری پروژه های تحقیقات بازاریابی خود در حوزه داخلی و صادراتی استفاده کنید. با توجه به حضور دائمی شرکت ایده سازان بازار فردا در کشورهای عربی و آفریقایی و همچنین داشتن یک آفیس دائم در شهر دبی، امکان اجرای انواع پروژه های تحقیقاتی، از محاسبه Market Size گرفته تا Brand Awareness برای این شرکت آسان می باشد.

بدون شک کشور امارات متحده عربی و به طور خاص شهر دبی، هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه است؛ از اینرو اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی در این منطقه برای شروع امر صادرات می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور در عرصه بین الملل بنماید. روش کار شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در امر اجرای پروژه های تحقیقات بازار به دو بخش Desk Research و تحقیقات بازار میدانی تقسیم می گردد. در بخش اول بعد از یک جلسه مشاوره ابعاد مسئله و نیاز شما به بحث بازاریابی و تحقیقات بازار مشخص می گردد و بعد از تکمیل فایل RFP در قالب یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ روزه یک Desk Research حرفه ای برای فروش محصول شما انجام خواهد گرفت؛ در صورتی که نتایج بخش اول رضایت بخش بود وارد فاز دوم که همان تحقیقات بازار میدانی می باشد خواهیم شد. در فاز دوم بر اساس پراکندگی جغرافیایی مشتریان هدف در سطح بازار دبی و یا هر کشور عربی و یا آفریقایی، طول مدت زمان اجرایی پروژه و همچنین هزینه های عملیاتی آن محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. برای آگاهی از فرایند اجرایی پروژه های تحقیقات بازار صادراتی با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ تماس حاصل فرمایید.

تیم تحقیقاتی شرکت تحقیقات بازار ایده در داخل کشور نیز قوی می باشد و با در اختیار داشتن پرسشگران آموزش دیده خود در تمامی استان های کشور امکان اجرای انواع پروژه های پایش، آمارگیری و پرسشگری در حوزه های مختلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی را دارد. با عنایت به اینکه تمرکز اصلی موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بر روی صنایع بزرگ، متوسط و کوچک کشور می باشد بنابراین اکثر پروژه های اجرا شده در حوزه صنایع روغن موتور، قیر، فولاد، پتروشیمی، انواع مواد غذایی و خوراکی، برق و الکتریک، فرش، مبلمان، صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و شوینده و سایر صنایع فعال در کشور بوده است.

در انتها باید به این امر اشاره بکنیم که موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی راهنمایی شما برای اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی، اعتبارسنجی خریداران خارجی، ارائه انواع پوشش ها و تضمین های دولتی فروش صادراتی بر اساس اعتبار و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد را دارد. شایان ذکر است این صندوق با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده و به پشتوانه حمایت های مالی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار در قالب انواع پوشش برای ریسک های سیاسی و تجاری صادرات و انواع ضمانتنامه های اعتبار ریالی و ارزی، به صادرکنندگان کالاها و خدمات و همچنین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی کمک کرده است. لذا ما در دپارتمان خدمات برون مرزی خود این توانایی را داریم که در کنار سایر خدمات تخصصی تحقیقات بازاریابی، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان کمک نماییم تا مشتریان خارجی خود را اعتبارسنجی نموده و با حمایت یک سازمان دولتی با کمترین ریسک ممکن، کالا و یا خدمت خود را صادر کنند و در صورتی که متحمل خسارت شدند بنا به نوع خسارت وارده و بعد از بررسی های واحد خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، بین ۹۰ الی ۹۵ درصد خسارت خود را از این صندوق دولتی دریافت نمایند.

</span></p>

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید