Skip to main content

نحوه بازاریابی برای یک محصول جدید و ناشناخته

بازاریابی برای یک محصوص ناشناخته مستلزم استفاده از تکنیک‌های خاصی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم:

امروزه دنیا مملو از فناوری‌های پیشرفته است و همه چیز بر پایه‌ی ابداع و نوآوری بنا شده است. از طرفی فروش یک محصول یا سرویس جدیدی که مخاطبانش اطلاعات کمی در مورد آن دارند (و یا شاید در مورد آن اصلا چیزی نمی‌دانند) می‌تواند کمی دلهره آور باشد. اگر نمی‌دانید کار خود را در زمینه‌ی بازاریابیچنین محصولاتی از کجا آغاز کنید، پس بهتر است نکات زیر را بخوانید.

مخاطب خود را آموزش دهید

اولین کاری که باید انجام دهید آموزش دادن مخاطب‌‌تان است. جامعه‌ی مخاطبان‌تان را برای بازاریابی مشخص کنید، ابزارهای آموزنده‌ای که همراه با تصاویر، ویدئوها و … می‌باشد را انتخاب کنید و سعی کنید با ساده‌ترین راه ممکن با مخاطب ارتباط برقرار کنید. باید نشان دهید که محصول شما چه مشکلی را حل می‌کند و چرا مخاطب شما به آن نیاز دارد.

از انجمن‌ها و پلت فرم‌های آنلاین استفاده کنید. این کار نه تنها محصول شما را در جوامع مختلف مجازی معرفی می‌کند، بلکه علاقه‌ی افراد مختلف را به خود جلب می‌کند و خیلی زود شما را به عنوان پرچم دار موضوعی مطرح می‌کند که هنوز محتوای دیجیتال ندارد.

بستر مناسب را فراهم کنید

بعضی وقت‌ها این فقط محصول شما نیست که احتیاج به توضیح و معرفی دارد بلکه سیستمی که محصول شما بر اساس آن ساخته شده است نیز احتیاج به معرفی دارد. مثلا شرکت من قصد دارد پلت فرمی برای ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین راه اندازی کند. قبل از اینکه بخواهم در مورد این پلت فرم بازاریابی کنم باید اول در مورد ارزهای دیجیتال و خصوصیاتش صحبت کنم. آن وقت است که می‌توانم محصولم را که نیازهای مخاطب را برطرف می‌کند، بفروشم.

همان طور که در قسمت بالا گفتیم با ابزارهای آموزنده مثل بلاگ‌ها و ویدئوها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها می‌توانید مردم را با حوزه‌ی جدیدی که برندتان در آن فعالیت دارد، آشنا سازید.

تکرار، تکرار، تکرار

زمانی که محصول شما خیلی شناس نیست و یا به راحتی توسط عموم درک نمی‌شود باید کاری کنید که مخاطبان‌تان زیاد در مورد آن بشنوند. در این صورت سطح آشنایی را با این محصول بالا می‌برید و حس کنجکاوری مخاطبان را برمی‌انگیزید. تعداد زیادی راه حل تبلیغاتی آنلاین و مقرون به صرفه برای این کار وجود دارد. با این کار برند شما در ذهن مشتریان‌تان ثبت می‌شود.

در فعالیت‌های آنلاین باید سریع و به موقع باشید و مطالب را به طور منظم پُست کنید. در مجمع‌های محلی و رویدادهای کوچک اسپانسر شوید و سعی کنید برندتان را به مردم نشان دهید.

با نشاط باشید

همیشه طنز و لبخند می‌تواند فضای سرد و یخ را بشکند. این کار برای مساله‌ی ما از اهمیت بیشتری برخورددار است. ظهور شبکه‌های مختلف اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی بر روی محتوای مطالب نیز تاثیر گذاشته است، مطالبی که قرار است باعث رونق تجارت شما شوند.

شاد بودن همراه با یک شخصیت خوب دیگر نشانه‌ی غیرحرفه‌ای بودن نیست. فقط باید مراقب آن باشید تا از حد مناسبش فراتر نرود.

نقل قول‌ها و آمارها

می‌توانید با اعداد و آمارهای مستند و معتبر مخاطبان خود را به چالش بکشید. این آمار و ارقام می‌تواند اعتبار را برای محصول شما به ارمغان بیاورد. یادتان باشد برای تمام اطلاعاتی که مطرح می‌کنید منبع و تاریخ و … را ذکر کنید. اگر از عکس‌ها و نمودارها و شکل‌های مختلف استفاده می‌کنید مطمئن شوید که محدودیت و قانونی را نقض نمی‌کنید.

محتوای مناسب تولید کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید

هیچ چیزی بدتر از این نیست که محتوای شما دارای ایراد و مشکل باشد و یا وب سایت شما بد طراحی شده باشد. برای ایجاد ابزارهای دیداری وقت صرف کنید تا مخاطب را برای خواندن در مورد محصول‌تان ترغیب کنید. مصرف کنندگان انتظار دارند شرکت‌هایی با تکنولوژی پیشرفته در شبکه‌های اجتماعی حضوری متفاوت و تاثیر گذار و ابزارهای بازاریابی آنلاین مناسب داشته باشند. با داشتن پروفایل‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی، پست کردن مرتب و منظم مطالب، داشتن وب سایتی درجه یک می‌توانید به سرمایه گذاران و مصرف کنندگان نشان دهید در کار خود حرفه‌ای هستید و می‌دانید که قرار است چه کار کنید. حتی اگر محصول‌تان در نوع خود منحصر به فرد باشد، باز هم افراد کمی هستند که از آن سردر بیاورند. آن‌ها را شناسایی کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. آن‌ها می‌توانند دریچه‌ی ارتباطی شما برای ورود به دنیای رسانه‌های اجتماعی باشند.

از روش‌های آفلاین و آنلاین برای ارتباط با کسانی که محصول شما را می‌فهمند، استفاده کنید. بفهمید که آن‌ها چگونه این محصول را پیدا کرده‌اند، چرا جذب آن شده‌اند و دغدغه‌ و نگرانی آن‌ها در مورد این محصول چه می‌تواند باشد. این می‌تواند در درک مخاطبان هدف‌تان، ایجاد استراتژی بازاریابی‌تان و درست کردن جامعه‌ی طرفداران‌تان به شما کمک کند.

برخوردی دوستانه باشید

در پیام‌های خود دوستانه برخورد کنید. با داشتن برخوردی مناسب مصرف کنندگان خود را تشویق کنید که با شما در ارتباط باشند. شاید فکر کنید که پلت فرم‌های اجتماعی جایگرینی برای تمام روش‌های ارتباطی سنتی شده‌اند، اما بعضی وقت‌ها شاید مشتری شما بخواهد با شما تماس بگیرید. پس همیشه تلفن، فکس و ایمیل خود را در وب سایت‌تان در دسترس قرار دهید. در صورت لزوم ایمیل شخصی و یا تلفن مستقیم کارمندان را در اختیار مشتریان قرار دهید که به راحتی بتوانند به طور مستقیم با آن‌ها در تماس باشند.

ایده‌های جدید را بپذیرید

روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین و آفلاین را امتحان کنید و سعی کنید استراتژی خود را بسازید. تجزیه و تحلیل از روش‌های ضروری برای رسیدن به بهترین نتیجه است که بیشتر از طریق پلت فرم‌های آنلاین به دست می‌آید. هر نوع اطلاعاتی که برای شما مهم است و موجب بالا بردن انگیزه‌ی شما می‌شود، تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی خود را بر اساس آن بنا کنید. با هر تغییر که ایجاد می‌کنید تمام روش‌ها و ابزارها و نتایج مربوط به آن را نیز ثبت کنید. شاید از موارد مشترکی که موجب موفقیت‌تان می‌شود، تعجب کنید.

علاقه‌ی خود را نشان دهید

یک محصول جدید برای شما دوست داشتنی و هیجان انگیز است. شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن این حس مخاطبان خود را نیز هیجان زده کنید. این حس را نشان دهید، دیگران نیز عاشق آن خواهند شد. موفق باشید!

منبع: پارسیژ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!