بازاریابی گردشگری و توریسم اجتماعی

بازاریابی گردشگری می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. از مقاصد داخلی تا خارج از کشور، و از اشکال مذهبی تا گردشگری تابستانی و گردشگری اجتماعی همه و همه می توانند در زیر مجموعه بازاریابی گردشگری قرار بگیرند.

بازاریابی گردشگری و بررسی توریسم اجتماعی در دنیا

توریسم اجتماعی یکی از بزرگترین دستاورد های جامعه اروپا می باشد. بر اساس توریسم اجتماعی؛

  • توریسم یک حق طبیعی برای شهروندان هر کشور و ملیت است و باعث رونق مزایای اجتماعی برای ملل می گردد. به همین دلیل دولت ها باید برای آن شکل های خاصی از یارانه ها و کمک های دولتی را لحاظ کنند.

بازاریابی گردشگری در قالب توریسم اجتماعی در کشور هایی مانند فرانسه، آلمان و اسپانیا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در بازاریابی گردشگری با توجه به مسئله توریسم اجتماعی اشکال مختلفی را در کشور هایی که در بالا نام برده شد می توانید مشاهده کنید مثلا:

در فرانسه از کارگر های کم درآمد پشتیبانی می شود و به آن ها یارانه سفر داده می شود.

در کشور فرانسه، یارانه سفر به گردشگرانی تعلق می گیرد که به بازدید از چشمه های آب معدنی می روند. (به شرط این که این افراد دارای بیماری های خاص باشند)

شکل گیری مراکز غیر انتفاعی و سازمان های داوطلب که در زمینه گردشگری فعال هستند و برای تعطیلات برنامه های سفر های مختلف را تدارک می بینند. این حالت را می توانید در کشور های اسپانیا و آلمان یا فرانسه مشاهده کنید.

جالب است بدانید گرچه مفهوم توریسم اجتماعی از جمله مفاهیم نوظهور در بازاریابی گردشگری ایران است اما، کشور اتحاد جماهیر شوروی قبل از متلاشی شدنش؛ از این حالت بهره می برد و توریسم اجتماعی در شوروی از چنان قدرتی برخوردار بود که می توان به جرات گفت که هسته توریسم ابن کشور قلمداد می شد. در چنین حالتی از بازاریابی گردشگری توریسم های شوروی می توانستند از امکانات هتل ها و مهمانپذیر های موجود در کشور های اروپای شرقی نیز بهره مند باشند!

در هر حال این نوع توریسم می تواند بازاریابی گردشگری را تا میزان زیادی تحت تاثیر قرار دهد. یافتن مهانپذیر ها و هتل هایی با قیمت مناسب برای گردشگران، یافتن مکان های مقرون به صرفه برای گشت و گذار، که بتواند شامل یارانه های دولتی گردد یا یافتن رستوران ها و غذاخوری هایی که تمایل داشته باشند با یارانه های دولتی به گردشگران خدمت رسانی کنند و سایر موارد این چنینی از وظایف بازاریابان گردشگری در این حوزه است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media