۳۱ مرداد, ۱۳۹۷

بازاریابی هنر نفوذ به ذهن مشتری است…

بازاریابی در جهان امروز در حالی صورت می گیرد که ارتباطات گسترده ایی در جریان است. به جرات می توان گفت برای بازاریابی موفق داشتن ارتباطات قوی بسیار کارساز است. واقعیت این است که اگر ارتباطات خوبی برقرار کنید تا حدود ۸۰ درصد موفقیت برای شما در بازاریابی فراهم می شود اما، اگر نتوانید چنین کاری کنید، تقریبا شکست خورده اید و در این میان اصلا مهم نیست چه قدر استعداد یا هوش دارید!

اولین باشید…

زمانی که ارتباطات خوبی در بازاریابی برقرار کنید می توانید به ذهن مشتریان خود نفوذ کنید. اما به غیر از ارتباطات قوی برای نفوذ به ذهن مشتریان باید چند نکته ی دیگر را هم رعایت کنید. یکی از موارد مهم در نفوذ به ذهن مشتری این است که اولین باشید! معمولا نام اولین ها در ذهن می ماند اما نام نفرات بعد نه! به این مثال ها توجه کنید:

اولین نفری که بر روی اقیانوس اطلس پرواز کرد؛ شخصی به نام چالز لیندبرگ بود اما، کسی نام دومین نفر را نمی داند… این مورد در اجسام بی جان هم صادق است مثلا: اولین قله ی بلند جهان را افراد می شناسند؛ قله ی اورست… اما دومین و سومین قله ی بلند دنیا را افراد به درستی نمی شناسند. یا در عشق! در این فرآیند هم اولین بودن بهتر است…

در بازاریابی هم همین روند جریان دارد. شما به عنوان یک بازاریاب به ذهن هایی نیاز دارید که فقط با نام برند شما پر شوند و شما برای آن ها اولین باشید.

زماین که بازاریابی خود را با دو فاکتور ارتباطات و اولین ها پیش ببرید در ذهن مشتری نفوذ کرده اید و نتیجه ایی به شما می دهد که همان وفاداری نام دارد. در واقع شما توانسته اید در ذهن مشتری خود با ارتباطات خوب و ایجاد اولین تجربه ی خوشایند ثبت شوید. سپس مشتریان نسبت به برند شما وفادار می شوند و اگر بین هزار هزار برند حق انتخاب داشته باشند باز برند شما را انتخاب خواهند کرد.

البته همیشه در بازاریابی مواظب باشید که انقدر خوب باشید که جایی برای جایگزینی در ذهن مشتری توسط رقیبانتان باز نکنید.


ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.