بازاریابی نوآورانه

بازاریابی نوآورانه رمز موفقیت

در بازاریابی نیز مانند هر فعالیت دیگری به نوآوری نیاز است. اما یک بازاریاب چکونه می تواند نوآوری داشته باشد یا قدم اول در ایجاد نوآوری چیست؟!

مشاهده قدم اول است…

در هر نوآوری قدم ابتدایی مشاهده کردن است. در فعالیت بازاریابی نیز به مشاهده دقیق نیاز داریم تا بتوانیم نوآوری ایجاد کنیم. اگر شما فردی را ببنید که با سبد خرید در فروشگاه راه می رود اولین فکر ساده ایی که ممکن است به ذهنتان خطور کند این است که او می خواهد خرید کند و بنابر این سبد خرید دارد. اما مشاهده اینچنینی راه به جایی نخواهد برد. در واقع این مشاهده به نوآوری ختم نمی شود. اما اگر از خود سوال کنید که؛

  • او چرا این فروشگاه را انتخاب کرده است؟
  • آیا زمانی که می خواهد برای خرید اختصاص دهد برای او اهمیت دارد یا خیر؟
  • آیا به همه بخش های فروشگاه می رود یا بخش خاصی مد نظر اوست؟

آن زمان است که زاویه دید خود را تغییر داده اید. در اینجاست که مشاهده شما با حالت اول فرق دارد و این مشاهده می تواند سر آغازی برای شروع فعالیت های نوآورانه در بازاریابی باشد.

قدم دوم آزمون…

مشاهده روشی است که می تواند سبب نوآوری شود و همچنین روشی مناسب برای آزمایش ایده های نوآورانه ایی است که به ذهن شما خطور می کند. زیرا دنیای واقعی بهترین محل برای آزمودن ایده است. در مشاهده نوآورانه بالا می توانیم آزمایش کنیم که آیا؛

  • آیا این امکان را داریم تا رفتار مصرف کننده در فروشگاه را زمانی که از محصول ما دیدن می کند به طور کامل بررسی کنیم؟
  • آیا ارتباط ما با مصرف کننده در فعالیت های بازاریابی توانسته است مشکلی را حل کند؟ یا مشکلی را به مشکل های قبلی اضافه کرده است؟

برای بازاریابی موفق به چنین تحلیل هایی نیاز دارید. برای شخصی که مسول امنیت فروشگاه است این موضوع که مصرف کننده یا مشتری چه محصول را از چه نام تجاری در سبد خرید خود می چیند مهم نخواهد بود اما، برای بازاریاب این مسئله و مشاهده این گونه رفتار ها می تواند به بهبود بازاریابی او کمک کند. می توانیم این گونه مثال بزنیم که برای یک باغ بزرگ اگر کمی بیشتر به عنوان مثال، ۵ دقیقه اضافه تر آب به درختان بدهیم درختان از بین نخواهند رفت اما برای یک گلدان کوچک رعایت نکردن میزان آبی که به آن می دهید می تواند آن را از بین ببرد! هر بازاریابی باید بررسی رفتار مصرف کنندگان در اولویت کاریش باشد و، مشاهده؛ مشاهده و مشاهده را از یاد نبرد!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید