Skip to main content

بازاریابی نوآورانه رمز موفقیت

در بازاریابی نیز مانند هر فعالیت دیگری به نوآوری نیاز است. اما یک بازاریاب چکونه می تواند نوآوری داشته باشد یا قدم اول در ایجاد نوآوری چیست؟!

مشاهده قدم اول است…

در هر نوآوری قدم ابتدایی مشاهده کردن است. در فعالیت بازاریابی نیز به مشاهده دقیق نیاز داریم تا بتوانیم نوآوری ایجاد کنیم. اگر شما فردی را ببنید که با سبد خرید در فروشگاه راه می رود اولین فکر ساده ایی که ممکن است به ذهنتان خطور کند این است که او می خواهد خرید کند و بنابر این سبد خرید دارد. اما مشاهده اینچنینی راه به جایی نخواهد برد. در واقع این مشاهده به نوآوری ختم نمی شود. اما اگر از خود سوال کنید که؛

  • او چرا این فروشگاه را انتخاب کرده است؟
  • آیا زمانی که می خواهد برای خرید اختصاص دهد برای او اهمیت دارد یا خیر؟
  • آیا به همه بخش های فروشگاه می رود یا بخش خاصی مد نظر اوست؟

آن زمان است که زاویه دید خود را تغییر داده اید. در اینجاست که مشاهده شما با حالت اول فرق دارد و این مشاهده می تواند سر آغازی برای شروع فعالیت های نوآورانه در بازاریابی باشد.

قدم دوم آزمون…

مشاهده روشی است که می تواند سبب نوآوری شود و همچنین روشی مناسب برای آزمایش ایده های نوآورانه ایی است که به ذهن شما خطور می کند. زیرا دنیای واقعی بهترین محل برای آزمودن ایده است. در مشاهده نوآورانه بالا می توانیم آزمایش کنیم که آیا؛

  • آیا این امکان را داریم تا رفتار مصرف کننده در فروشگاه را زمانی که از محصول ما دیدن می کند به طور کامل بررسی کنیم؟
  • آیا ارتباط ما با مصرف کننده در فعالیت های بازاریابی توانسته است مشکلی را حل کند؟ یا مشکلی را به مشکل های قبلی اضافه کرده است؟

برای بازاریابی موفق به چنین تحلیل هایی نیاز دارید. برای شخصی که مسول امنیت فروشگاه است این موضوع که مصرف کننده یا مشتری چه محصول را از چه نام تجاری در سبد خرید خود می چیند مهم نخواهد بود اما، برای بازاریاب این مسئله و مشاهده این گونه رفتار ها می تواند به بهبود بازاریابی او کمک کند. می توانیم این گونه مثال بزنیم که برای یک باغ بزرگ اگر کمی بیشتر به عنوان مثال، ۵ دقیقه اضافه تر آب به درختان بدهیم درختان از بین نخواهند رفت اما برای یک گلدان کوچک رعایت نکردن میزان آبی که به آن می دهید می تواند آن را از بین ببرد! هر بازاریابی باید بررسی رفتار مصرف کنندگان در اولویت کاریش باشد و، مشاهده؛ مشاهده و مشاهده را از یاد نبرد!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!