آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

به بازرايابي هدفمند، قابل اندازه گيري و تعاملي محصولات و خدمات با استفاده از فن­آوري ديجيتال به منظور رسيدن به مشتري نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند. بر طبق تعریف موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به مشتریان است.

لازمه ترفیع برند استفاده از تکنیک های نوین رسانه­ هاي ديجيتال است به همین دلیل می توان با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال به خوبی نام و نشان یک محصول یا خدمت را به خوبی به مشتریان هدف انتقال داد. یعنی در بازاریابی دیجیتال می توان علاوه بر ابزارهایی همچون تلفن همراه، تلويزيون و راديو از اينترنت به عنوان يك رسانه­ي ترفيع دهنده­ي اصلي بهره برد.

بازاريابي ديجيتال شامل تکنیک های نوین بازاريابي اينترنتي مانند بهينه­ سازي موتورهای جستجو(SEO)، بازاريابي موتورهای جستجو و در نهایت لینک سازي است. بازاریاب با استفاده از روش های فوق به یک سایت تازه تأسیس اینترنتی کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن تعداد بازدید کنندگان خود را افزایش داده و بتواند مشتریان بیشتری را به خود جلب کند. لازم به ذکر است در بازاریابی دیجیتال از كانال­هاي غير اينترنتي همانند تلفن همراه(استفاده از ابزارهایی همچون SMS و یا MMS)، بازاريابي رسانه­ های اجتماعي همچون رادیو، نمايش تبليغات تلویزیونی ، كتاب های الكترونيكی، لوح­ های فشرده­ي بازي و … نیز استفاده می شود.

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *