بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی الکترونیکی

فرجامی، در کتاب بازاریابی الکترونیکی ، e-marketing را با بيانی ساده، چنین تعریف می کند:  بازاريابي الكترونيكي، بازاريابي آنلاين از طريق وب سايت ها، آگهي هاي آنلاين، پست الكترونيكي، تلفن همراه و … است. اين موارد شامل نزديك شدن به مشتريان، شناخت بهتر آن ها و حفظ گفتگو با آن ها است. بازاریابی الکترونیکی گسترده تر از تجارت الكترونيكي است، زيرا محدود به تعاملات بين يك سازمان و ذي نفعان آن است، ولي همه ي فرآیندهاي مربوط به بازاريابي را شامل مي شود.

بازاریابی الکترونیکی

اين گفتگوي پويا در قلب بازاريابي نهفته است. بازاریابی الکترونیکی در پايگاه داده(مشتريان فعلي و مشتريان احتمالي) ساخته شده و جريان ثابتي از ارتباطات بين مشتريان و تامين كنندگان را ايجاد مي كند. پويا به معني صفحات وب ايستا نيست. اين يك جريان ارتباطي دو طرفه است(يك بحث مقايسه اي بين مشتري و تامين كنندگان). به خاطر داشته باشيد كه در یک تعریف جامع تر بازاریابی الکترونیکی، شامل استفاده از ارتباطات الكترونيكي براي مديريت فرآيند بازاريابي داخلي و درك بهتر مشتريان، از جمله تحقيق و تحليل بازاريابي است.

آنچه David Siegel در عصر dot.com گفت، هنوز صحت دارد: “بازاریابی الکترونیکی درباره ساخت يك وب سايت نيست، بلكه ساخت يك كسب و كار مبتني بر وب و هماهنگ كردن قدرت مشتريان است”. بازاریابی الکترونیکی مي تواند به ايجاد كسب و كاري منجر شود، كه در آن مشتري مشاركت دارد از طريق گفت و گويي ثابت، گفت و گويي پويا، بيان علايق، درخواست محصولات و خدمات، پيشنهاد بهبودها، گرفتن بازخورد و در نهايت مكاني كه مشتري كسب و كار خود را راه اندازي مي كند، كمك كند.


دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!