Skip to main content

بازاریابی الکترونیکی

فرجامی، در کتاب بازاریابی الکترونیکی ، e-marketing را با بیانی ساده، چنین تعریف می کند:  بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، آگهی های آنلاین، پست الکترونیکی، تلفن همراه و … است. این موارد شامل نزدیک شدن به مشتریان، شناخت بهتر آن ها و حفظ گفتگو با آن ها است. بازاریابی الکترونیکی گسترده تر از تجارت الکترونیکی است، زیرا محدود به تعاملات بین یک سازمان و ذی نفعان آن است، ولی همه ی فرآیندهای مربوط به بازاریابی را شامل می شود.

بازاریابی الکترونیکی

این گفتگوی پویا در قلب بازاریابی نهفته است. بازاریابی الکترونیکی در پایگاه داده(مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی) ساخته شده و جریان ثابتی از ارتباطات بین مشتریان و تامین کنندگان را ایجاد می کند. پویا به معنی صفحات وب ایستا نیست. این یک جریان ارتباطی دو طرفه است(یک بحث مقایسه ای بین مشتری و تامین کنندگان). به خاطر داشته باشید که در یک تعریف جامع تر بازاریابی الکترونیکی، شامل استفاده از ارتباطات الکترونیکی برای مدیریت فرآیند بازاریابی داخلی و درک بهتر مشتریان، از جمله تحقیق و تحلیل بازاریابی است.

آنچه David Siegel در عصر dot.com گفت، هنوز صحت دارد: “بازاریابی الکترونیکی درباره ساخت یک وب سایت نیست، بلکه ساخت یک کسب و کار مبتنی بر وب و هماهنگ کردن قدرت مشتریان است”. بازاریابی الکترونیکی می تواند به ایجاد کسب و کاری منجر شود، که در آن مشتری مشارکت دارد از طریق گفت و گویی ثابت، گفت و گویی پویا، بیان علایق، درخواست محصولات و خدمات، پیشنهاد بهبودها، گرفتن بازخورد و در نهایت مکانی که مشتری کسب و کار خود را راه اندازی می کند، کمک کند.


شماره تماس جهت مشاوره!