سایت تخصصی بازاریابی، آقای بازاریاب

استراتژی فروش تویوتا در دنیا

نام تجاری موفق تویوتا توانسته است این شرکت فراملیتی را به یک از غول های صنعت خودوری جهان تبدیل کند به گونه ایی که تویوتا با موفقیت در استراتژی  فروش به یکی از پرسودترین شرکت های جهان تبدیل شده است.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -650

تویوتا گام های مختلفی برای تسخیر بازار جهانی اتومبیل بر می دارد. یکی از استراتژی فروش تویوتا این است که بازار خود را در روسیه و چین بسط داده است که اسلحه اصلی آن همان قیمت پایین فروش ماشین هاست. تویوتا در نظر دارد که سه کارخانه دیگر بسازد که در حدود ۴۵۰ هزار واحد در سال تولید کند تا تقاضای بازار در هند و چین مرتفع شود.

استراتژی فروش تویوتا تا سال ۲۰۱۰ ایجاد کارخانه غول آسای ژاپن بود که ۱۵ درصد از بازار اتومبیل جهان را به خود اختصاص داده بود. در سال ۲۰۱۰،  این شرکت در نظر گرفت که در حدود ۷۳ میلیون ماشین بفروشد که ۱۲ درصد فروش در ۵ سال گذشته بود.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -651

استراتژی فروش این شرکت جهانی است، ژاپن در نظر دارد که بازار خود را به برزیل، روسیه، هند و چین گسترش دهد. او بر روی انعطاف پذیری این بازار ها تکیه دارد که از نظر آن ها کلید موفقیت در فروش در این مکان ها زیاد است. هدف اصلی بازار چین است. استراتژی فروش تویوتا در چین در حال حاضر منجر به بیشترین رشد اقتصادی شده است و در بخش اتومبیل گسترش زیادی کرده است که تویوتا را بر آن می دارد که برای کنترل فروش این بازار عجله کند.

بیشترین فروش در چین بوده است که موفق ترین منطقه برای تویوتا در سال ۲۰۰۶ بوده است. در سال ۲۰۰۸ تویوتا در چین ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۶ فروخت (در سال ۲۰۰۶ نرخ رشد برای این منطقه ۶۸ درصد بود). خاورمیانه دومین جایگاه را در دنیا برای فروش ماشین های تویوتا دارد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -652

استراتژی فروش این شرکت در هند به این گونه بوده است که شرکت تویوتا ۶۸ میلیارد ین(۶۸۰ میلیون دلار) در دومین کارخانه تولید در هند سرمایه گذاری می کند و کارخانه جدید مدل کورولا را تولید می کند. در همین مکان مدل های جدید دیگری تولید می شود که آغاز آن در سال ۲۰۱۰ بوده است و در حدود ۸۰۰۰ دلار هزینه داشته است شرکت می گوید که هدفش در استراتژی های فروش، ایجاد بخشی با هزینه کمتر بوده، تویوتا با نگاهی جهانی توانسته است؛ قله های موفقیت در فروش را یکی پس از دیگری بپیماید.

در مطلب های بعدی به مبحث استراتژی فروش شرکت تویوتا بیشتر خواهیم پرداخت.


 نویسنده : تیم تدوین محتوا

مطلب قبلیمطلب بعدی

34 دیدگاه

  1. به نظر من خودرو سازی تویوتا با برنامه ریزی بلند مدتی که انجام داده توانسته بازار خودرو را متحول کنه بنابراین کاری سخت است که بتوان رقابت کرد مگر با قیمت های پایین تر و کیفیت بهتر و خدمات پس از فروش بهترخودروها نسبت به تویوتا در کشورهای دیگر به رقابت پرداخت

  2. تویوتا ژاپن شرکتی است‌که استراتژی خود را بر مبنای فروش به اکثر اقشار جامعه بنا کرده است. از بزرگترین مزیت های این استراتژی ها کاهش هزینه ها و بررسی تقاضاهای به روز اقشار کشورهای جهان سوم و برآورده کردن نیاز آنها ،کاهش آلایندگی و حداقل استهلاک‌خوردو برای استفاده های طولانی مدت مثل تاکسی ها می توان نام برد…
    تویوتا از جمله شرکت های بزرگ فراملیتی بود که با ارزان فروختن و بدست آوردن بازار آمریکا در زمان بحران اقتصادی آمریکا توانست نه تنها زیادنده نباشد بلکه سود دهی شرکت در زمان بحران شدید اقتصادی در آمریکا ودنیا را به همگان آموخت…

  3. شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۱ پس از جنرال موتور و گروه فولکس واگن به عنوان سومین شرکت خودرو سازی جهان شناخته شد.یکی از مهم ترین استراتژی فروش تویوتا در دنیا برخی از شعارها از زبان مدیران عامل این شرکت می باشد:مشتری حرف اول را می‌زند، سپس نوبت فروشنده است و در آخر سازنده قرار دارد.
    راه کسب تجربه، مواجهه با چالشهاست.
    خودت، با تلاش خود، از حرمت خود دفاع کن.
    ما دستاوردهای بزرگ را با زحمات خود به دست آورده‌ایم.
    کیفیت در حین فرایند ساخته می‌شود.
    آخرین دستاورد فناوری تویوتا تولید خودروی هیبریدی سینرژی است، متشکل از دو منبع قدرت: موتور الکتریکی و موتور گازی / بنزینی.

    تویوتا کمری، مسابقات نس‌کار ۲۰۰۸، متعلق به تیم ردبول
    تویوتا چشم‌انداز جهانی خود را برای سال ۲۰۱۳

  4. به نظر من خورد تویوتا چون هم پیشرفت تر وهم اینکه درکشوری سرمایه گذاری کرد که تمام محصولاتش در دنیا هست ونسل آینده به دنبال خوردهای میروند که اول خوشگل باشه بعد قیمت مناسب داشته باشه

  5. تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو‌ نمی‌باشد. از همان ابتدای راه‌اندازی شرکت، اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت انجام شد. این همان زمانی بود که کیشیرو تویودا جوان در کارخانه ریسندگی پدرش ساکیشی تویودا، با ایده‌ استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ تولید موتور گازوئیلی کوچکی را با کمک مهندسان جوان دیگر راه اندازی کرد. پدر کیشیرو اعتقاد داشت، از هیچ فرایندی نمی‌شود کامل نامید بود و همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و همین اندیشه بهبود بود که فرایند کایزن یا بهبود مستمر را در تویوتا نهادینه نمود. جریان تولد شرکت جدید تولید خودرو در گوشه کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، اندیشه ساده و جمع و جور کارکردن، بی‌ریخت و پاش بودن و آراستگی محیط کار را در ذهن و دل کارکنان شرکت جدید جای داد و بدین شکل شرکت خودرو‌سازی تویوتا مدل سیستم تولیدی خاص خود را به جهان ارائه نمود. اساس سیستم تولید تویوتا، فلسفه حذف کامل اتلاف‌ها می‌باشد. کیشیرو اعتقاد داشت شرایط ایده‌آل برای تولید زمانی به وجود می‌آید که ماشین‌ آلات و افراد با هم کار کنند تا بدون هیچ‌گونه اتلافی ارزش افزوده ایجاد گردد. کیفیت برخی از خودروهای تویوتا به قدری زیاد است که بسیاری از گروه های نظامی و شبه نظامی جهان از چنین محصولاتی استفاده می کنند. سرآمد این محصولات، تویوتا هایلوکس است. وانت مقاومی که بسیار مورد توجه گروه تروریستی داعش است و بیش از ۱۸ هزار دستگاه از این محصول به وسیله این گروه به عنوان خودروهای جنگی مورد استفاده قرار می گیرد

  6. تویوتا بزرگترین و شناخته شده ترین شرکت تولیدی ژاپنی همیشه مورد توجه مدیران جهان بوده است روش تولیدی شرکت تویوتا از نظر خیلی از مدیران یک روش خوب و عالی است و سایر شرکت ها نیز همیشه سعی در الگو برداری از این شرکت معتبر را دارند آن چیزی که به نظر میرسد این است که تویوتا به دلیل روش های تولیدی جدید و قدرتمند و همچنین رفتار سازمانی پیشرفته و نوآوری و ابداع و بهبود مستمر تبدیل به یک قطب موفقیت سازمانی شده است .

  7. شرکت تویوتا استراتژی خوبی دارد. مردم علاوه بر زیبایی ماشین ، استحکام و محکم بودن ماشین هم برایشان مهم است.
    همانطور که در پیشینه تویوتا نوشته شده اول کارخانه ریسندگی و نساجی بوده و کم کم کیشیرو تویودا مالک شرکت از نساجی ب سمت ساخت موتور و ماشین های غرب علاقه پیدا کرد و نظرهای مخالف زیادی داشت
    اما بخاطر ریسک و استراتژی و اهدافی ک برای خودش داشتاین شرکت راه اندازی کرد و تا کنون موفق بوده.
    و ب نطر من فعلا رتبه ی خوبی بین برترین ماشین ها داره و این استراتِژی ک با قیمت کمتری نسبت ب بقیه خودروها ماشین های خوب و محکمی اراِئه میده و پیشتاز است.

  8. این استراتژی مهم یعنی قیمت پایین ولی کیفیت بسیار مطلوب باعث محبوبیت وفروش روز افزون خودرو تویوتا شده است برنامه ریزی صاحبان ومدیران شرکت تویوتا در رسیدن به اهداف اصلی خود از ویژگی های مهم این کارخانه خودروسازی میباشد که سال به سال سعی در افزایش کیفیت وبالا بردن ایمنی خودرو برای سرنشینان را دارند وهمین عامل سبب شده که کشورهایی که خود غول خودرو سازی در دنیا میباشند نیز از این اتومبیل ها استفاده کنند مانند کشور آمریکا که این اتومبیل چون نسبت به اتومبیل های آمریکایی قیمت کمتر ومزایایی که دارد بسیار مورد توجه واستفاده مردم در آمریکا قرارگرفته است تویوتا در حال حاضر ۲۰درصد از بازار خودرو در آمریکا را در اختیار دارد واین میزان با توجه به برنامه ریزی های انجام شده سال به سال در حال افزایش است داشتن ظاهر زیبا. کیفیت بالاوقیمت مناسب از توجه مهم مدیران در شرکت تویوتا است که بیشتر مردم دنیا را راغب به خرید این برند میکند.

  9. تویوتا یکی از موفق ترین شرکت ها  در صنعت خودروسازی است و این موفقیت به علت به کاربردن استراتژی های ویژه ای ست .
    در واقع استراتژی اصلی این شرکت این بود که بازار فروش خود را در چندین کشور همانند چین و روسیه گسترش دهد که اینکار را از طریق قیمت پایین ماشین ها به انجام میرسانید .
    تمرکز اصلی این شرکت برروی کشور چین است چرا که بیشترین سود را برای آنها تاکنون به دنبال داشته است .

  10. خودروسازی تویوتا با اهداف و برنامه ریزی بلند مدت صحیحی که داشته و خواهد داشت قطعا میتواند بیش از این ها بازار های جهانی را به نام خود کند.
    ازسمتی قیمت پایین و کیفیت خوب دو ملاک اصلی برای خرید خودرو محسوب میشود که این شرکت توانسته بخوبی از پس این مورد هم بربیاید

  11. جالبه که بدانیم :
    ۱-تویوتا در ده سال اخیر، چندین بیلیون دلار، روی استراتژی وماموریت هسته مرکزیِ تجارت خود، سرمایه گذاری کرده است.
    ۲-تویوتا از سال ۲۰۰۲، در حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای ایجاد بازار مشترک با برخی سازنده ها و افزایش بهره وریِ زیرمجموعه هایش، سرمایه گذاری کرده و در ۲۸ کشور دنیا، کارخانه تولید و مونتاژ راه اندازی نموده است.
    ۳-تویوتا در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش نفوذ خود در بازار های آمریکا و آفریقا هزینه کرده است.
    ۴-برای کنترل بهتر بازار، تویوتا از سال ۲۰۰۲ با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون دلار، سالیانه در ۴ تا ۶ کشور دنیا، شبکه مجازِ فروش ایجاد کرده است.
    ۵-تویوتا در عرض ۱۰ سال و در جهت کارآفرینی در هر کشور به طور میانگین ۸۰۰۰ نفر را به لیستِ کارکنان خود، اضافه کرده است.
    ۶-تویوتا با ساخت و مدیریت مراکز آموزشی خود در دنیا، راه را برای تربیت نیروهای جوان و فعال در آینده باز گذاشته است.
    ۷-تویوتا تا به امروز، از یک استراتژی توسعه یافته و حساب شده، تحت مدیریت هوشمندانه خود، برای سلطه بر صنعت خودروسازی دنیا، بهره برده است.

    1. مسعود نداف
      ١-إرسال ٢٠٠٠ توليد جهانى اتومبيل با سه ميليون افزايش به شصت ميليون دستگاه رسيدن است
      ٢- شركت تويوتا به تدريج شركت جنرال موتورز را تحت تملك خود قرار داده و به بزرگترين شركت در اين صنعت تبديل مي شود
      ٣- هدف تويوتا كسب پانزده درصد بازار اتومبيل جهان است كه باتحقق اين هدف رهبرى اتومبيل سازى جهان از دست شركت جنرال موتورز خارج خواهد شد

  12. جالبه که بدانیم :
    ۱-تویوتا در ده سال اخیر، چندین بیلیون دلار، روی استراتژی وماموریت هسته مرکزیِ تجارت خود، سرمایه گذاری کرده است.
    ۲-تویوتا از سال ۲۰۰۲، در حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای ایجاد بازار مشترک با برخی سازنده ها و افزایش بهره وریِ زیرمجموعه هایش، سرمایه گذاری کرده و در ۲۸ کشور دنیا، کارخانه تولید و مونتاژ راه اندازی نموده است.
    ۳-تویوتا در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش نفوذ خود در بازار های آمریکا و آفریقا هزینه کرده است.
    ۴-برای کنترل بهتر بازار، تویوتا از سال ۲۰۰۲ با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون دلار، سالیانه در ۴ تا ۶ کشور دنیا، شبکه مجازِ فروش ایجاد کرده است.
    ۵-تویوتا در عرض ۱۰ سال و در جهت کارآفرینی در هر کشور به طور میانگین ۸۰۰۰ نفر را به لیستِ کارکنان خود، اضافه کرده است.
    ۶-تویوتا با ساخت و مدیریت مراکز آموزشی خود در دنیا، راه را برای تربیت نیروهای جوان و فعال در آینده باز گذاشته است.
    ۷-تویوتا تا به امروز، از یک استراتژی توسعه یافته و حساب شده، تحت مدیریت هوشمندانه خود، برای سلطه بر صنعت خودروسازی دنیا، بهره برده است.

  13. شرکت تویوتا حتی در تغییر تکنولوژی صنعت خودرو در دنیا نقش داره از ویژگی های استراتژی فروش تویوتا استفاده از مدل ۵ فاکتوری پورتر برای تهدیدات رقابتی هست و همینطور از کایزن و کانبان هم استفاده می کنن.
    ضمن تشکر از مطلب ارائه شده اگر مربوط به سالهای جاری بود بهتر بود چون مقاله ماله ۷ الی ۸ سال قبل بود

  14. با سلام : تاریخچه تویوتا ؛ تویوتا در ابتدای قرن بیستم به عنوان یک کارخانه ریسندگی وجود داشت .
    ماکیش تویودا ، سالها در راه شغل پدر یعنی فروش فعالیت میکرد وبا هوش سرشار یک ماشین بافندگی صنعتی ابداع کرد .
    او در سال ۱۹۳۰ تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد وسه سال بعد بخش خودرو را در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر راه انداخت .
    در سال ۱۹۳۷ شرکت تویوتا به طور رسمی افتتاح شد . بدین ترتیب یکی از موفق ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش به کارخانه خودروسازی تبدیل شد

  15.  با سلام* بر اساس گزارش های آماری در اروپا و نحوه توزیع تولیدات در این حوزه، با توجه به تکنولوژی موتور و نوع سوخت مصرفی، شرکت های خودروسازی معتبر با توجه به ماموریت و استراتژی آن شرکت، روند خاصی را در پیش گرفته اند. به عنوان نمونه شرکت تویوتا گرایش زیادی به خودروهای هیبریدی نشان داده است به طوری که در سال ۲۰۱۰ با تولید ۹٫۴ درصد از کل ظرفیت در صدر بوده و این روند را برای سال های ۲۰۱۰ با ۱۰٫۳ درصد، ۲۰۱۲ با ۱۴٫۸ درصد و ۲۰۱۳ با سهم ۲۲٫۸ درصد از ظرفیت تولید ادامه داده است اما به رغم سهم بالای تولید خودروهای دیزلی در شرکت تویوتا، در سال های اخیر با اندکی کاهش همراه بوده است و روند نزولی را طی کرده است. به طوری که در سال ۲۰۱۰، ۳۱ درصد از تولید خود را به خودروی دیزلی اختصاص داد اما در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب با ۲۸ و ۲۶ درصد به این روند نزولی تداوم بخشیده است.
    به طور کلی در سال های اخیر عمده رویکرد برندهای معتبر خودروسازی جهان به سمت خودروهای دیزل و هیبرید بوده است و برخی برندها توجه خاصی به خودروهای الکتریکی و پیل سوختی داشته اند.

  16. تجارب موفق شرکت تویوتا در سطح جهان و در رقابت نفسگیر با سایر غول های صنعتی دنیا بر احدی پوشیده نیست . به جرات می توان گفت که مدیریت استراتژیک و طراحی استراتژیک برنامه های بلند مدت ، میان مدت و همچنین برنامه های عملیاتی برای تسخیر بازارهای منطقه ای و بین المللی یکی از مهمترین گام های کلیدی در ارتقای همه جانبه فروش این شرکت بوده است . در واقع با توجه به آمار مطرح شده در این مقاله نشان می دهد که تدوین اهداف استراتژیک نفوذ در بازارهای جهانی و هدف گذاری واقع بینانه با تحلیل دقیق بازار و بکارگیری انواع ترفندهای تبلیغاتی و همچنین خلاقیت و نوآوری مستمر در طراحی وساخت و مدل سازی بخوبی انجام گرفته است. باید درس های موفقیت این شرکت ژاپنی به عنوان یک الگو آیده آل برای صنایع ملی ماشین سازی کشور خودمون آید .

  17. ۱-تویوتا در ده سال اخیر، چندین بیلیون دلار، روی استراتژی وماموریت هسته مرکزیِ تجارت خود، سرمایه گذاری کرده است.
    ۲-تویوتا از سال ۲۰۰۲، در حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای ایجاد بازار مشترک با برخی سازنده ها و افزایش بهره وریِ زیرمجموعه هایش، سرمایه گذاری کرده و در ۲۸ کشور دنیا، کارخانه تولید و مونتاژ راه اندازی نموده است.
    ۳-تویوتا در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش نفوذ خود در بازار های آمریکا و آفریقا هزینه کرده است.
    ۴-برای کنترل بهتر بازار، تویوتا از سال ۲۰۰۲ با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون دلار، سالیانه در ۴ تا ۶ کشور دنیا، شبکه مجازِ فروش ایجاد کرده است.
    ۵-تویوتا در عرض ۱۰ سال و در جهت کارآفرینی در هر کشور به طور میانگین ۸۰۰۰ نفر را به لیستِ کارکنان خود، اضافه کرده است.
    ۶-تویوتا با ساخت و مدیریت مراکز آموزشی خود در دنیا، راه را برای تربیت نیروهای جوان و فعال در آینده باز گذاشته است.
    ۷-تویوتا تا به امروز، از یک استراتژی توسعه یافته و حساب شده، تحت مدیریت هوشمندانه خود، برای سلطه بر صنعت خودروسازی دنیا، بهره برده است.

    پاسخ

  18. سلام
    از نظر بنده استراتژی تویوتادر کشورهایی مثل هند،برزیل،روسیه تولید ماشین با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برای خریدار بوده.زیرا این کشورها تولید اتومبیل مناسب ندارند و تویوتا میتواند در بازار این کشورها براحتی گوی سبقت را از دیگر رغبا ربوده و موفق گردند.در کشوری مانند چین نیز با تولید اتومبیل با کیفیت وعمر طولانی بالا نیز میتوانند بازار خوبی برای خود ایجاد کنند زیرا محصولات چینی هر چند که ظاهری لوکس دارند اما کیفیت مطلوب برای ماندگاری در بازار را ندارند.

  19. به نظر من این شرکت با کیفیت خوب و یا عالی خود تا اینجای کار توانسته خود رو مطرح و باصطلاح جا بندازه ما هنوز هم میبینیم که خودروهای متعلق به چهل سال قبل تویوتا در خیابانها تردد دارند این یعنی کیفیت محصول که خود بهترین تبلیغ هست واز طرفی قیمت مناسب به تناسب کیفیت و سرویس دهی از دلایل شاخص می باشد.

  20. به نظر من کیفیت خوب محصولات تویوتا تا اینجا کار مبلغ این برند بوده همون طور که میبینیم هنوز که هنوز ه خودروهای چهل سال قبل این شرکت در خیابانهای ما تردد دارند این یعنی کیفیت بالای محصول از طرفی قیمت مناسب به تناسب کیفیت بالا و برند معروف توانسته بازار رو به دست بگیره به طوری که جزء اولویت دار صادرات این محصول به کشور آمریکا ست

  21. استراتژی شرکت تویوتا که در این مقاله اشاره شده است دقیقا یکی از کاملترین نمونه استراتژی های بازاریابی بین المللی هستش و آن اینکه که شرکت مادر سرمایه گذاری و تولید را در کشورهای مقصد مورد نظرش انجام میدهد و با اینکار بسیاری از موانع و تعرفه های واردات محصولاتش به کشور مورد نظر برداشته میشود چون تولید داخلی به حساب می آید و علاوه بر آن به عنوان یکی از تولید کنندگان محلی کشور مقصد از حمایت های دولتی کشور میزبان بهره مند میشه ، به عنوان مثال تویوتا به خاطر کارخانه اش در ایالات متحده از دستورات ترامپ در آمریکا برای محدودیت واردات و استفاده از کالاهای تولید داخل هیچ ضرری ندیده و موقعیتش را کاملا در بازار آمریکا حفظ کرده است

  22. شرکت تویوتا با استراتژی فروش در سطح جهانی و تولید و سرمایه گذاری بیشتر در کشورهای پر فروش و با استراتژی قیمت گذاری پایین و کیفیت بالا و تولید مدل های جدید و متنوع ماشین ، فروش خود را بالا برده و منجربه بیشترین رشد اقتصادی شده است و به یکی از پر سودترین شرکتهای جهان تبدیل شده است.

  23. در اینده ای نزدیک شرکت تویوتا سیاستی را اجرا میکند که از این قرار است ماشین های با کیفیت خود را به طور رایگان در اختیار مردم قرار میدهد و با فروش لوازم یدکی از خودرو سود میبرد اینده ی خودرو ها اتوموبیل های برقی است

  24. تويوتا يك شركت معمولي توليد خودرو نيست . از همان آغاز راه اندازي شركت ، اصول و مباني بكر مديريتي در اين شركت به كار گرفته شده، بنيان سيستم توليد تويوتا ، فلسفه حذف كامل اتلاف هاست! بنيانگذار شركت( كيشيرو) معتقد بود شرايط ايده آل براي توليد وقتي است كه ماشين آلات و افراد با هم كار كنند، تا بدون هيچ گونه اتلافي ارزش افزوده ايجاد گردد.
    بعضي از شعار هاي مديريتي اين شركت:
    مشتري حرف اول را ميزند، سپس نوبت فروشنده است و در اخر سازنده،
    راه كسب تجربه مواجهه با چالش هاست
    خودت با تلاش خودت از حرمت خود دفاع كن
    كيفيت در حين فرايند ساخته مي شود

  25. البته ماهم شرکت بزرگ سایپا را داریم که با مرتفع کردن دائمی نیاز مشتریان آنها را با قیمت باور نکردنی به دنیا بهتر و سرای باقی رهنمون می کند باشد که با وفاداری ادامه دار و ایجاد سوال و شبهه برای چرایی خرید کشورهای بیشتری را برای خرید تقریب کنیم

  26. البته ماهم شرکت بزرگ سایپا را داریم که با مرتفع کردن دائمی نیاز مشتریان آنها را با قیمت باور نکردنی به دنیا بهتر و سرای باقی رهنمون می کند باشد که با وفاداری ادامه دار و ایجاد سوال و شبهه برای چرایی خرید کشورهای بیشتری را برای خرید ترقیب کنیم

  27. یکی از راه های موفقیت شرکت تویوتا که دراین مقاله به ان اشاره شده مشتری مداری این شرکت بوده و همچنین قیمت مناسب ان و در دسترس بودن محصولات آن برای مشتریان در سراسر جهان .مشتری مدار بودن و خواسته های مشتریان را در صدر عملکرد قرار دادن یکی از راه های موفقیت همه ی کارخانه های تولید خودرو در تاریخ بوده و هست و شرکت تویوتا این اصل را رعایت کرده .

  28. قیمت های پایین محصولات ،کیفیت بالای محصولات ژاپن و همچنین کار بلدی مدیران بازاریاب این کشور از مهمترین ویژگی های موفقیت این محصول در سطح جهانی بوده است. بازاریابی در کشورهای پر جمعیتی چون چین و هند به دلیل کم مصرف بودن این محصول با استقبال روبرو شد.کیفیت بالای محصولات این کشور توانسته حتی در بازارهای کشورهای ابرقدرتی چون آمریکا نیز نفوذ پیدا کند.

  29. بنظر من مهمترین کاری که شرکت تویوتا در قبال مشتری مداری و کیفیت و خدمات پس ازفروش انجام داده است شناسایی و گسترش بازار هدف در راستای سیاستهای شرکت برای پیشرفت و ارتقاء کاری خود انجام داده است.علاوه بر آن این شرکت با قیمت مناسب و کیفیت عالی جزو برندهای برتر خودروسازی است که نمیخواهد این رتبه را دربین دیگر رقبا از دست بدهند بنابراین همیشه بهترین فکر و کار را انجام میدهند برای جلب رضایت مشتری.

  30. با سلام .
    شرکت تویوتا سعی بر این دارد که با قیمتی نسبتا مناسب با مقایسه با خودرو های سایر شرکت های برند و با کیفیت و بدنه ی خوب مشتری را با یک تجربه ی خرید خوب آشنا کرده و رضایت مندی آن را جلب کند و مشتری را نسبت به خودرو هایش وفادار کند.
    شرکت تویوتا خودروهایش را در مقایسه با سایر خوردرو ها رقیب در همان رنج قیمت ،با آپشن های نسبتا کمتر اما با کیفیت داخلی بیشر و بدنه بهتر توزیع می کند و همین باعث جزب مشتری های خاص از جمله خودم می شود زیرا خیلی از افراد کیفیت بهتر را مقدم بر آپشن های کم کاربرد می دانند

  31. کشور چین و هند جمعیت زیادی دارد و بیشتر متقاضی کار هستند و دستمزد ها فوق العاده ارزان بوده
    و به همین دلیل هزینه سربار و هزینه تولید کاهش می یابد
    و این عاقلانه است که مسئولین شرکت تویوتا بتوانند در ان جا تولید کنند
    ولی یک برند خاص و معروف در یک کشور خاص تولید نمیشود و
    در جای جای جهان شرکت هائ را به وجود می اورند که بتوانند مونتاژ و تولید کنند
    ولی طراحی و ارتقا مدل توسط متخصصان شرکت تویوتا انجام میشود

  32. با سلام
    تویوتا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۳۳ هزار نفر اعلام شد و به عنوان بزرگترین خودرو ساز جهان شناخته می شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *