B2B و yellow page ها، ابزار نوین بازاریابی بین الملل

B2B و yellow page ها، ابزار نوین…

در ادامه مطالب هفته گذشته، به معرفی روش های گوناگون یافتن خریداران آنسوی مرز بر مبنای ترتیب کم هزینه ترین به پرهزینه ترین، می پردازیم:

بازاریابی اینترنتی E-Marketing

پیشرفت و توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات، تأثیرات عمیق و گسترده اي در فرایندهاي تجاري به وجود آورده و اینترنت به عنوان مؤثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهاي بین المللی را فراهم ساخته است. اما بسیاری از شرکت ها در زمینه چگونگی استفاده از روش های گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تأثیرات آن در بازارهاي صادراتی از اطلاعات و آگاهی هاي لازم برخوردار نیستند. این روش ساده ترین و کم هزینه ترین روش شروع فرایند بازاریابی می باشد و معمولاً به عنوان اولین راه توصیه می گردد، که از طریق دو نوع منبع مختلف اطلاعاتی امکان پذیر می باشد:

  • سایت های B2B

تجارت الکترونیک را می توان از حیث تراکنش ها به انواع مختلفی تقسیم نمود که یکی از انواع آن ارتباط بنگاه با بنگاه(B2B)  می باشد که الگویی از تجارت الکترونیکی بوده و طرفین معامله بنگاه ها یا واحدهاي تجاري می باشند. یک سایت  B2B به گونه اي طراحی می شود که تمامی شرکت هاي تولیدي و صنعتی، توزیع کنندگان عمده، شرکت هاي بازرگانی، وارداتی و صادراتی و نیز تمام شرکت هایی که مایل به داشتن تبلیغات اینترنتی و داشتن محلی معتبر برای ارائه و معرفی خدمات و محصولات خود می باشند، می توانند در آن عضو شده و در کنار یکدیگر با هم تجارت نمایند.

با مراجعه به سایت هاي B2B، می توان این واحد هاي تجاري یا در واقع خریداران کالا را جستجو نمود. معروفترین این سایت ها، سایت “علی بابا” می باشد. این سایت چینی داراي هزاران ببینده در روز بوده و بسیاري از شرکت ها براي انجام معاملات خود به این سایت مراجعه می کنند. طراحی وب سایت B2B  امکان معرفی و ارتباط بنگاه هاي تولید کننده را با مصرف کنندگان و خریداران در تمام دنیا فراهم می آورد و جدا از کارایی آن براي مؤسسات واسطه و دایرکتوري هاي تجاري، می تواند وظیفه معرفی کالاهاي یک تولید کننده را به مصرف کننده نهایی به عهده داشته باشد. در جدول ذیل، لیست برخی از برترین و معتبرترین سایت های B2B  آورده شده است:

  • یلو پیج ها(yellow page)

یلوپیج ها نوعی بانک اطلاعاتی تماس مشاغل می باشند که بصورت طبقه بندی ساماندهی شده اند و اکثر کشورهای جهان و حتی برخی از شهرهای بزرگ نیز داراي یلوپیج اختصاصی می باشند. در کشور ما نیز نمونه ها از آن مانند کتاب اول  و یلوپیج ایران تدوین شده است. جهت دسترسی به یلوپیج یک کشور خاص، کافیست عبارت yellow page  را به همراه نام لاتین آن کشور در موتور جستجوگري مانند Google یا امثال آن جستجو کرد و یا به وب سایت هاي جامع:

مراجعه نمائید. در جدول زیر آدرس هاي اینترنتی یلوپیج شرکای اصلی تجاری کشورمان آورده شده است:

 

کشور آدرس کشور آدرس
چین www.yp.net.cn/english افغانستان www.afghanbusiness.com
عراق www.yellowpages.com.iq ترکیه www.turkeyellowpages.com
امارات www.yellowpages.ae جمهوری کره www.koreayellowpage.net
هند www.yellowpages.co.in کشورهای اروپایی www.europages.com

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید