Skip to main content

۵ نقل قول مهم از زبان فیلیپ کاتلر

در بازاریابی نوین، به جای داشتن سبد محصولات، باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.”فیلیپ کاتلر”

 کاتلر در سال ۱۹۳۱ در شهر شیکاگو در ایالات متحده آمریکا متولد شد. وی لیسانس خود را از دانشگاه دی پل، فوق لیسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو و دکتری را در همان رشته از MIT اخذ نمود و مقطع فوق دکتری را در دو رشته ریاضی از هاروارد و علم و فناوری از شیکاگو دریافت کرد. او از سال ۱۹۶۹ استاد رشته بازاریابی بین المللی دانشگاه نورث وسترن است. نام کاتلر با واژه بازاریابی عجین شده است. فیلیپ کاتلر را پدر علم بازاریابی می خوانند. انجمن مدیریت آمریکا (AMA) او را تاثیر گذارترین بازاریاب تمام دوران لقب داده است. کلیپ فوق، ۵ نقل قول مهم و کاربردی از زبان فیلیپ کاتلر می باشد.

  • آینده پیش روی ما نیست، بلکه آن اتفاق افتاده است.

یه کم با دقت بیشتری به این جمله نگاه کنیم، به نظر شما اتفاق افتادن آینده از نظر کاتلر چه معنایی میتونه داشته باشه؟ فیلیپ کاتلر آینده رو در ذهنش ساخته بود. کاتلر به هرکجا و هر جایگاهی که رسیده، نتیجه تفکرات مثبت ذهنشه… چقدر خوبه که ما هم آینده رو تو ذهنمون بسازیم و اگه به ساخته ی ذهنمون ایمان داشته باشیم و در مسیر درست براش تلاش کنیم، مطمئناً بهش می رسیم. می بینید چقدر ساده میشه از یه جمله برداشت درست کرد.

  • شرکتها بیش از حد نگران هزینه کارهایی که انجام می دهند، هستند. آنها باید نگران هزینه انجام ندادن آن باشند.

اگر بازاریابی شما درست باشد و مطابق با نیاز جامعه، محصول و خدمت ارائه دهید، پس نباید نگران هزینه های صرف شده در مسیرتان باشید. باید نگران این باشید که اگر شما در بازار سریع تر نجنبید، مسلماً رقبا جای شما را خواهند گرفت. به خاطر بسپاریم که بازار دنیای رقابت است.

  • مهمترین چیز آن است که کاری انجام شود که از نظر استرانژیکی درست باشد نه اینکه کاری انجام دهیم که سود سریع به همراه داشته باشد.

 یک استراتژی مناسب باید مطابق با نیازمندیی های سازمان در زمان مشخص تعریف بشه. اگر استراتژی درست انتخاب شود، سود خود به خود خواهد اومد.

  • همه مشتریان مهم هستند، اما بعضی از آنها از بقیه مهم ترند.

حواسمون به مشتریان وفادارمون باشه؛ بررسی ها نشون داده که هزینه جذب یک مشتری جدید بین ۵ تا ۱۱ برابر نگهداری مشتری قدیمی است. ۲% بهبود برای مشتری، مستلزم ۱۰% کاهش هزینه ­ها است. ضرر و زیان ازدست دادن یک مشتری، در حکم فرار ۱۰۰ مشتری است. رضایت مشتری پیش شرط تمام موفقیت­ های بعدی شرکت است. گوش دادن به شکایت مشتری ۹۰ درصد کار است و حل کردن آن ۷ درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری ۳۰ درصد دیگر است.

  • هدف از فروش تامین و ارضای نیاز مشتری است، هدف از بازاریابی، کشف کردن نیازهاست.

از قانون ۸۰ / ۲۰ استفاده کنیم. در هر چیزی میزان اندکی(۲۰درصد)، دارای اهمیت حیاتی و بسیاری(۸۰درصد) کم اهمیت و یا دارای اهمیت ناچیز است. ۸۰ درصد سود شرکت از ۲۰ درصد مشتریان به دست می آید. نیاز را با خواسته اشتباه نگیریم. کمبودی که توسط فرد احساس میشه، نیاز هست. راههای بر طرف کردن نیاز، خواسته است. برای اینکه در بازاریابی موفق تر باشیم باید حواسمون به کمبودها باشه.

شماره تماس جهت مشاوره!