Skip to main content

۴ نکته در ارتباط با مشتریان در بازاریابی تلفنی

By اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

بازاریابی تلفنی ، امروزه در کنار شیوه های دیگر بازاریابی ، یکی از پرکاربردترین شیوه ها می باشد. بازاریابی تلفنی برعکس آنچه به نظر می رسد ، در صورتی که بخواهید ارتباط موثر و بازاریابی موفقی داشته باشید کار بسیار دشواری است.

یکی از مشکلاتی که در بازاریابی تلفنی وجود دارد نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و جذب کردن آنها است. بسیاری از افرادی که به بازاریابی تلفنی مشغول هستند این سوال در ذهنشان وجود دارد که چگونه می توانند از طریق برقرای تماس تلفنی با مشتریان ، آنها را ترغیب کنند و زمانی که نتوانند مشتریها را جذب کنند دلسرد می شوند. برای داشتن بازاریابی تلفنی موفق باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد.

یک) از مجبور کردن مشتریان بپرهیزید

در صحبتهای تلفنی خود با مشتریانتان سعی کنید هرگز یک جانبه به تعریف و تمجید از محصول خود نپردازید. تعریفهای بی وقفه شما از محصولتان به روند بازاریابی شما آسیب وارد می کند و مشتریان را دلزده خواهد کرد. آنها با این کار فکر می کنند به حقوق آنها تعدی شده و اجازه انتخاب در کمال آرامش را ندارند و با احساس اجباری که به آنها دست می دهد کلاً از خرید کردن منصرف می شوند. در حالی که اگر فرصت فکر کردن و انتخاب را به عهده خود مشتریان بگذارید آنها احساس خوشایندتری خواهند داشت و مجدداً برای خرید مراجعه خواهند کرد.

دو) سرعت عمل در توزیع کالا

پس از اینکه توانستید مشتری مورد نظر خود را از طریق تلفن پیدا کنید ؛ در گام بعدی باید تمام تلاش خود را صرف این کنید که محصول را در کمترین زمان به دست مشتریان برسانید. یکی از مزیتهای رقابتی که امروزه در بازاریابی ایجاد شده ، سرعت در رساندن محصولات به دست مشتریان است. سرعت عمل شما ، انگیزه خرید مشتریان را بالاتر خواهد برد.

سه) صرف زمان برای مشتریان بالقوه

به نظر مشاوره بازاریابی ، ممکن است شما با افرادی مواجه شوید که قصد خرید از شما را ندارند ، بلکه محض اطلاع از کالا و خدمات یا قیمت آن با شما تماس گرفته اند. همچنین ممکن است با مشتریانی مواجه شوید که پس از صحبت با شما از خرید منصرف می شوند. باید این نکته اصلی را همیشه به یاد داشته باشید که برای این افراد نیز باید شما زمان صرف کنید و آنها را راهنمایی کنید هرچند مطلع باشید که از شما خرید نخواهند کرد. نه تنها این وظیفه شماست که به سوالات آنها پاسخ دهید بلکه همین برخورد شما می تواند آنها را برای خرید کردن از شما تشویق کند و مجدداً برای خرید به شما مراجعه کنند.

چهار) رعایت مدت زمان مناسب در مکالمات

اغلب چه زمانی که شما تماس گرفته باشید و چه زمانی که مشتری با شما تماس گرفته باشد ، مشتریان تمایل دارند سریع بر سر قیمت محصول یا خدمات بروند ، در این گونه شرایط در صورتی که شما نیز به سرعت قیمت را به آنها اعلام کنید مکالمه شما تمام خواهد شد و هدف شما از این برقراری ارتباط و معرفی کالا و خدماتتان برآورده نخواهد شد. پس سعی کنید سوالاتی در خصوص اینکه نیاز اصلی و تقاضای آنها چیست و چه نوع کالایی با چه قیمتی می تواند برای آنها مفید باشد صحبت کنید تا ارتباط شما کمی طولانی تر شود و هم اینکه بتوانید اطلاعات درستی در اختیار آنها قرار دهید. از طرفی ، برخی افرادی که به بازاریابی تلفنی مشغول هستند ممکن است به محض تماس با مشتریان ، مدام در خصوص مزایای کالا و اطلاعات آن صحبت کنند و مجالی برای شنیدن نظر مشتریان ندهند. این مکالمات علاوه بر اینکه طولانی می شود ، مشتریان را خسته کرده و همچنین حالت اجباری که درباره آن صحبت شد به آنها منتقل می کند. پس بهتر است مدت مکالمات خود را در حد متوسط و مفید تنظیم کنید. رعایت این برخی از این اصول را در بخش مشاوره بازاریابی اینترنتی نیز گفته شده است.

منبع: مدیر سبز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!