بازاریابی برای یک ال ای دی هنر است؟

در مطلب قبلی در ارتباط با اهمیت بازاریابی و فروش محصول های به ظاهر کم اهمیت مطالبی را بیان کردیم و با این سوال شما را به چالش کشیدیم که آیا بازاریابی یک ال ای دی هنر است یا یک آفتابه پلاستیکی؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا راز های موفقیت در بازاریابی محصول های به ظاهر کم اهمیت را با شما در میان بگذاریم.

بازخورد بازار و مشتری را دریابید…

دریافت و زیر نظر گرفتن بازخورد هایی که از بازار و مشتریان دریافت می کنید در فروش این گونه محصول ها بسیار مهم است. به عنوان نمونه: می توان گفت که تغییر وضعیت مردم از خانه های حیاط دار به سمت آپارتمان ها سبب شد شرکت های بی شماری دست به کار شوند تا وسایلی را تولید کنند که مناسب زندگی آپارتمانی هستند. در شرکت مورد بحث ما یعنی شرکت رابرمید نیز، تغییر سلیقه مشتریان به داشتن محصول های کوچک در منزل منجر شد تا این شرکت به تولید محصول هایی روی آورد که فضای کمتری را اشغال می کنند. دریافت باخورد مشتری یکی از مهمترین نکته ها در بازاریابی محصول هایی به ظاهر کم اهمیت است. در واقع گوش دادن به صدای بازار و مشتری را نادیده نگیرید!

در بازاریابی به بازار هدف توجه کنید

اهمیت بازار های هدف نیز بسیار مهم است. اگر می خواهید برای محصول های به ظاهر کم اهمیت بازاریابی کنید به بازار های هدف دقت کنید و متناسب نیاز روز جامعه محصول هایی را تولید کنید که بتوانید در بازار هدف متناسبش، آن ها را بفروشید. به عنوان نمونه: تولید آینه داخل کیف را با توجه بازار هدف انجام دهید. در این میان اگر بازار هدف شما دختران نوجوان باشند رنگ آینه برای آن ها اهمیت زیادی دارد اما، اگر بازار هدف شما خانم های جوان باشند توجه به دو گزینه رنگ و شکل آینه اهمیت بیشتری می یابد. در بازار هدفی که مشتریان شما خانم های میانسال هستند بزرگ نمایی آینه اهمیت بیشتری خواهد داشت. در این میان؛ بازاریابی با توجه به هر سه بازار هدفی که بیان کردیم متفاوت است.

رضایت مشتری را در نظر بگیرید

توجه به رضایت مشتری نیز در بازاریابی محصول های به ظاهر کم اهمیت بسیار مهم است. به عنوان مثال: تعویض مجانی محصول با محصولی که مشتری از آن ناراضی است یک راهکار عالی محسوب می شود یا اگر می خواهید در بازاریابی محصول های به ظاهر کم اهمیت موفق باشید تعویض مجانی محصول های مشابه که مشتریان از آن ها ناراضی هستند با محصول های شرکت خودتان نیز بهترین گزینه است زیرا، با این کار نشان خواهید داد که محصول شما نسبت به انواع مشابه اش برتری دارد… با سایت آقای بازاریاب همراه باشید…

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!