از بین انواع مختلفِ بازاریابی، بازاریابی ایمیلی یکی از شیوه های بازاریابی است که هنوز توانسته است در بین روش های مختلف بازاریابی مفید و اثربخش باشد. خیلی از افراد معتقد هستند که با ظهور شبکه های اجتماعی رونق بازاریابی ایمیلی روبه کاهش است در حالی که این نوع بازاریابی با ظهور شبکه های اجتماعی مختلف و شیوه های جدید بازاریابی در این شبکه ها، هنوز جایگاه خاص خود را برای مخاطبانش دارد.

بازاریابی ایمیلی تنها به معنای ارسال یک ایمیل کاری نیست. بلکه بازاریاب باید بداند چگونه ایمیل خود را ساخته و پرداخته نماید تا بتواند بر مشتریان خود اثرگذار باشد. بسیاری از صاحب نظران در این زمینه نظرات متفاوتی دارند و می توان گفت این نظرات متفاوت معمولا باعث سردرگمی بازاریاب در انتخاب یک بهترین گزینه برای ارتقا بازاریابی ایمیلی است. در همین راستا مطالب زیادی نیز در سایت مسترویزیتور، قرار گرفته است اما، در این مطلب می خواهیم یکی از روش های خلاصه در بازاریابی ایمیلی را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با استفاده از این روش این نوع از بازاریابی را ارتقا و بهبود دهید.

 

در بازاریابی ایمیلی ، ایمیل هایتان را ارزشمند کنید!

در بازاریابی ایمیلی مهمترین کار ارزشمند سازی ایمیل است. با ارزشمند کردن ایمیل می توانید در ذهن مشتریان نفوذ نمایید. در ارزشمند سازی ایمیل هایتان ابتدا این سوال را از خود بپرسید که مشتری قرار است با دریافت ایمیل من، چه چیز ارزشمندی را کسب نماید که ارزش به خاطر سپردن نام تجاری من را در ذهن او ایجاد کند. به همین دلیل به رعایت این نکته ها در ارسال ایمیل توجه نمایید:

  • ایمیل شما یک ایمیل کاری است پس باید کوتاه باشد، داستان ننویسید!!! مطلب خود را کوتاه اما جامع بیان کنید تا مشتری زمان خواندن آن را داشته باشد در غیر اینصورت ایمیل شما سر از سطل آشغال در خواهد آورد.
  • اگر مشتری اطلاعات خواسته است فقط اطلاعات درخواستی او را ارسال نمایید چون باید به خواسته ی او احترام گذارید از شاخ و برگ دادن بیهوده بپرهیزید.
  • اگر ایمیل شما بازخورد داشت، بازخورد هایتان را تحلیل کنید و به سادگی از کنار آن رد نشوید! با تحلیل بازخورد هایی که از مشتری دریافت می کنید بدون شک می توانید بازاریابی ایمیلی خود را ارزشمند تر کنید.
  • ایمیل تان را با نام ارسال کنید. این نام می تواند برگرفته شده از نام تجاری کسب و کار شما باشد. هیچ فردی در هیچ جای دنیا چندان تمایلی به باز کردن ایمیل های بی نام ندارد!

امیدواریم با رعایت این نکته ها بازاریابی ایمیلی شما به بازاریابی ارزشمندی تبدیل شود.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.