Skip to main content

آموزش مفاهیم بازاریابی؛ چگونه به مشتریان خود نزدیک شویم؟

شرکت های مختلفی در دنیا در تلاش هستند تا بتواند در آموزش مفاهیم بازاریابی به کارمندان خود بتوانند با مشتریان خود روابط نزدیک تری را ایجاد کنند. آن ها معتقدند که در آموزش مفاهیم بازاریابی روابط نزدیک تر با مشتری سبب می شود که آن ها بتوانند فرآیند خرید و فروش بهتری را تجربه کنند. یکی از راه هایی که در بیشتر مواقع توسط مشاوران شرکت های بزرگ برای نزدیکی با مشتریان پیشنهاد می شود استفاده از قرابت سببی است. قرابت سببی در حرفه فروش همان ایجاد باشگاه مشتریان تلقی می شود.

در مبانی آموزش مفاهیم بازاریابی، عضویت در باشگاه مشتریان معمولا به این حالت است که مشتریان با خرید اولیه خود به صورت اتوماتیک در باشگاه عضو می شوند. در بعضی موارد عضویت با انجام خرید تا مبلغ مشخصی صورت می گیرد یا با پرداخت حق عضویت امکان پذیر است. این گونه باشگاه ها سبب می شوند شرکت به مشتریان خود نزدیک شود.

یک نمونه خارجی از باشگاه در اسپانیا

یک تولید کننده اسپانیایی که در زمینه ساخت مجسمه های چینی فعالیت می کند به افراد اجازه می دهد با پرداخت سالانه ۳۵ دلار در باشگاه مشتریان عضویت پیدا کنند و سپس خدماتی چون اعطا سه ماه مجله و اهدا یک لوحه تزیین سفال به مشتریان این باشگاه صورت می گیرد. بعلاوه از آن ها برای بازدید مجانی به موزه نیویورک دعوت می شود و آن ها اجازه می یابند سفر تک نفره ایی به شرکت و بازدید از مکان زندگی این تولید کننده مشهور داشته باشند.

باشگاه مشتریان ملت

یکی از نمونه های جالب از آموزش مفاهیم بازاریابی در ایران با تاکید بر مفهوم باشگاه مشتریان، در بانک ملت شکل گرفته است. باشگاه مشتریان بانک ملت در ایران یکی از باشگاه های معروف در این زمینه است. در این باشگاه افراد از آخرین خبر های صنعت بانکداری، نرخ ارز، طلا و سکه مطلع می شوند. نرخ های مختلف سود در این باشگاه اطلاع رسانی می شود. سپرده گذاری های مختلف با توجه به مناسبت ها به مشتری اطلاع داده می شود. آن ها می توانند در قرعه کشی های مختلف شرکت کنند و یا با رساندن امتیاز های خود به حد مجاز جایزه دریافت می کنند.

باشگاه مشتریان رفاه

باشگاه مشتریان فروشگاه رفاه نیز از جمله باشگاه هایی است که بر اساس آموزش مفاهیم بازاریابی ایجاد شده است و در آن مشتریان از خدمات مختلفی بهره مند می شوند؛ از اجناس تخفیفی فروشگاه در روز های حراج مطلع می شوند. آن ها می توانند با رساندن مبلغ خرید های خود تا حد معین امتیاز کسب کنند و با امتیاز های اکتسابی در قرعه کشی شرکت کنند.

هنگامی که مشتریان در این باشگاه ها از خدمات گوناگون استفاده می کنند به شرکت مورد نظر احساس تعلق بهتری می یابند و در نتیجه شرکت با ایجاد یک قرابت سببی (باشگاه)، سود بهتری را از طریق ارتباطات کسب می کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!