آموزش بازاریابی و توجه به خط محصول از جمله مبحث هایی هست که آشنایی با آن به بازاریاب کمک خواهد کرد تا بتواند فعالیت های کاری خود را به بهترین نحو انجام دهد بنابر این، در دوره های آموزش بازاریابی در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به این نکته توجه می شود.
آموزش بازاریابی با تاکید بر توسعه ی خط محصول و ارتقای خط محصول
هنگامی که یک شرکت محصول جدیدی را به خط تولید اضافه می نماید به آن عنوان توسعه ی خط محصول گفته می شود و هدف از آن جذب مشتریانی است که ممکن است از خط محصول استاندارد کنونی راضی نبوده و یا با آن نا آشنا باشند.
بعنوان مثال، یک داروخانه آرایشی _بهداشتی تصمیم می گیرد یک صبحانه پروتئینی را به خط محصول بار خود اضافه کند؛ بنابر این یک بازاریاب با آشنایی با این موضوع و آموزش هایی که در دوره های آموزش بازاریابی می بیند بهتر می تواند با صاحبان داروخانه، در ارتباط با این موضوع صحبت کند. شرکت های دارای خط محصول موثر می توانند با استفاده از آموزش بازاریابی بر توسعه خط محصول به منظور دستیابی به مشتریان جدید در منطقه های مختلف جغرافیایی تمرکز نمایند.
یکی از موارد در آموزش بازاریابی این است که: وقتی شرکتی یک خط جدید را به خط محصول خود اضافه می کند، در صورتی که کیفیت بالاتری از محصول های فعلی داشته باشد، یک نوع پیشرفت یا حرکت رو به بالا محسوب می گردد. حالت دیگر در آموزش بازاریابی، آن است که اگر مورد اضافه شده از کیفیت پایین تری نسبت به محصول های فعلی برخوردار باشد، آن مساله بعنوان یک عقب گرد محسوب می شود، به این نوع حرکت های رو به جلو یا رو به عقب در آموزش بازاریابی، ارتقای محصول گفته می شود. سوپر مارکت ها می توانند ارتقای خط محصول را از طریق درجه بندی محصول های برند یا نام تجاری خود بکار گیرند تا از این مساله اطمینان حاصل نمایند که تمامی بازار ها برای حداکثر علایق مشتریان پوشش داده شده اند و این مساله به بازاریاب نیز کمک شایانی در بازاریابی موفق می نماید به شرط این که آشنایی با این مبحث ها توسط بازاریاب در دوره های آموزش بازاریابی شکل گرفته باشد و بتواند استفاده ی بهینه ایی از موارد ذکر شده در آموزش های بازاریابی نماید.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده