تاریخچه ی آموزش آمیخته بازاریابی در آموزش های بازاریابی, بزاززاده

تاریخچه ی آموزش آمیخته بازاریابی در آموزش های بازاریابی

تاریخچه ی آموزش آمیخته بازاریابی در آموزش های بازاریابی

آموزش آميخته بازاريابی يک تجزيه و تحليل آماری مثل رگرسيون ‌های چند متغيره در فروش و داده‌ های سری های زمانی بازاريابی است که  برای ارزيابی تاثير تغيير تاكتيک های بازاريابی در فروش و سپس پيش بينی تاثير های آتی در مجموعه اين تاكتيک ‌ها کاربرد دارد. آموزش آمیخته ی بازاریابی اغلب برای بهينه سازی آميخته تبليغ و تاكتيک ‌های توسعه ای و با توجه به درآمد فروش يا سود استفاده می شود یکی از بخش های مهم در آموزش بازاریابی است.

این روش ابتدا بوسيله ی علم اقتصاد سنجی توسعه داده شده و اولين باری كه از آموزش آمیخته ی بازاریابی در آموزش بازایابی به نیرو های فروش؛ برای عرضه ی كالا های بسته بندی شده ی مصرفی به مصرف كننده از سوی توليد كنندگان اين گونه كالا ها مورد استفاده قرار گرفت، اطلاعات خوبی در مورد فروش و پشتيبانی بازاريابی ارايه نمود.

اولين باری که شركت ‌ها در آموزش بازاریابی خود به  آمیخته ی بازاریابی خود  به عنوان بخشی از توسعه تجاری (پس از ارزيابی بازاريابی رسانه‌ ای ) پرداختند در سال ۱۹۹۰ بود و در همین راستاHudson River Group  در سال ۱۹۸۹ تاسيس شد.

يكی ديگر از پيشگامانی كه از مدل اقتصاد سنجی در آموزش آمیخته بازاریابی استفاده كرد، گروه ATG در آژانس تبليغاتی JWT در سال ۱۹۹۰ بود كه بعدا با  BrandScience و Mindshare ATG در    Omnicom تركيب شد و مدل اختصاصی آژانس OHAL از سال ۱۹۸۰ به بعد بوجود آمد. اين آژانس ‌ها از این روش بعنوان يک رشته علمی برای شروع گسترده و مشترک در ابزار آموزش بازاريابی و فعالیت های بازاریابی خود استفاده كردند.

در آموزش بازاریابی، آمیخته ی بازاریابی بسیاری از شرکت ها قدرت پردازش اطلاعات و فشار براي  اندازه گيری و بهبود سود بازاريابی با گسترش در محبوبيت بعنوان ابزار بازاريابی در نظر گرفته شده است. در سال ‌های اخیر توجه به آموزش آمیخته ی بازاریابی در دوره های آموزش بازاریابی به عنوان یکی از دوره های آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان سازمان مورد توجه بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است در نتیجه هم اکنون بسیاری از کارکنان علاقه مند هستند تا با آموزش آمیخته ی بازاریابی آشنا شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید