Skip to main content

تاریخچه ی آموزش آمیخته بازاریابی در آموزش های بازاریابی

تاریخچه ی آموزش آمیخته بازاریابی در آموزش های بازاریابی

آموزش آمیخته بازاریابی یک تجزیه و تحلیل آماری مثل رگرسیون ‌های چند متغیره در فروش و داده‌ های سری های زمانی بازاریابی است که  برای ارزیابی تاثیر تغییر تاکتیک های بازاریابی در فروش و سپس پیش بینی تاثیر های آتی در مجموعه این تاکتیک ‌ها کاربرد دارد. آموزش آمیخته ی بازاریابی اغلب برای بهینه سازی آمیخته تبلیغ و تاکتیک ‌های توسعه ای و با توجه به درآمد فروش یا سود استفاده می شود یکی از بخش های مهم در آموزش بازاریابی است.

این روش ابتدا بوسیله ی علم اقتصاد سنجی توسعه داده شده و اولین باری که از آموزش آمیخته ی بازاریابی در آموزش بازایابی به نیرو های فروش؛ برای عرضه ی کالا های بسته بندی شده ی مصرفی به مصرف کننده از سوی تولید کنندگان این گونه کالا ها مورد استفاده قرار گرفت، اطلاعات خوبی در مورد فروش و پشتیبانی بازاریابی ارایه نمود.

اولین باری که شرکت ‌ها در آموزش بازاریابی خود به  آمیخته ی بازاریابی خود  به عنوان بخشی از توسعه تجاری (پس از ارزیابی بازاریابی رسانه‌ ای ) پرداختند در سال ۱۹۹۰ بود و در همین راستاHudson River Group  در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد.

یکی دیگر از پیشگامانی که از مدل اقتصاد سنجی در آموزش آمیخته بازاریابی استفاده کرد، گروه ATG در آژانس تبلیغاتی JWT در سال ۱۹۹۰ بود که بعدا با  BrandScience و Mindshare ATG در    Omnicom ترکیب شد و مدل اختصاصی آژانس OHAL از سال ۱۹۸۰ به بعد بوجود آمد. این آژانس ‌ها از این روش بعنوان یک رشته علمی برای شروع گسترده و مشترک در ابزار آموزش بازاریابی و فعالیت های بازاریابی خود استفاده کردند.

در آموزش بازاریابی، آمیخته ی بازاریابی بسیاری از شرکت ها قدرت پردازش اطلاعات و فشار برای  اندازه گیری و بهبود سود بازاریابی با گسترش در محبوبیت بعنوان ابزار بازاریابی در نظر گرفته شده است. در سال ‌های اخیر توجه به آموزش آمیخته ی بازاریابی در دوره های آموزش بازاریابی به عنوان یکی از دوره های آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان سازمان مورد توجه بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است در نتیجه هم اکنون بسیاری از کارکنان علاقه مند هستند تا با آموزش آمیخته ی بازاریابی آشنا شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!