آموزش بازاریابی با توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول
آموزش های بازاریابی ارائه شده در بازار کار بدون شناخت کامل ابعاد مختلف محصول امکان پذیر نیست در این مطلب به بررسی آموزش بازاریابی با توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول خواهیم پرداخت زیرا؛ آموزش بازاریابی با توجه به این نکته می تواند فروش را متحول کند.
آموزش بازاریابی برای هر بازاریابی یک اولویت است اما؛ آموزش باید به بازاریابان دید خوبی را نسبت به بسیاری از مسائل دنیای تجارت بدهد. در دنیای تجارت توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول مهم است بنابر این، یکی از مبحث های مورد تاکید توجه به عمق و سازگاری آمیخته ی محصول است.
توجه به عمق در آموزش بازاریابی
منظور از عمق آمیخته محصول مجموعه تفاوت های محصول در خط محصول می باشد که تفاوت های هر محصول (زیرمجموعه ها) را اندازه گیری می نماید و می تواند از نظر اندازه، ذائقه ها یا سایر عوامل متمایز کننده ، دارای تفاوت های بسیاری باشد. در بسیاری از دوره های آموزش بازاریابی شرکت ها، به عمق محصول ها توجه می شود. بعنوان مثال، یک برند(نام تجاری) ممکن است به فکر داشتن عرض ۴ باشد اگر دو اندازه و ۲ طعم از لیموناد را بفروشد.
توجه به سازگاری در آموزش بازاریابی
سازگاری آمیخته ی محصول یعنی این که محصول های موجود در یک خط تولید از نظر کاربرد، تولید و توزیع چه ارتباط نزدیکی با هم دارند؟ آمیخته ی محصول یک کسب و کار باید در توزیع بسیار سازگار عمل نماید به همین علت سازگاری در مبحث آموزش بازاریابی مورد توجه است اما؛ در سایر زمینه ها از جمله کاربرد متفاوت می باشد. بعنوان مثال، یک شرکت ممکن است اقلام بهداشتی مانند: قرص های مالتی ویتامین و مجله ها را با هم بفروشد. هرچند هر دو در یک خط تولید قرار دارند ولی؛ از نظر کاربرد کاملا متفاوت اند، از آن نظر که یکی خوراکی است و دیگری خوراکی نیست.
با توجه به دو مبحثی که در بالا به آن اشاره شد در می یابیم: برای این که فعالیت بازاریابان شرکت ها با موفقیت همراه باشد باید طی دوره های مختلف به آموزش بازاریابان پرداخت و در دوره های آموزش بازاریابی به بازاریابان آموزش هایی را ارائه کرد تا با کمک آن ها بتوانند موفق تر عمل نمایند. توجه به عمق و سازگاری آمیخته محصول، از مبحث های جالب در آموزش بازاریابی است که در مطلب های بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده