Skip to main content

آموزش توزیع بر اساس بهینه کردن سبد کالایی شرکت

By فروردین ۲۱, ۱۳۹۶مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش توزیع بر اساس بهینه کردن سبد کالایی شرکت

اساسا هدف فروش و هر مجموعه ی بازرگانی؛ کسب سود با مناسب ترین حجم فعالیت و سرمایه گذاری است که شرکت های پخش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابر این رعایت پاره ای نکته ها در تکمیل سبد کالایی شرکت ضروری است که در همین راستا باید نیرو های شرکت آموزش  بازاریابی لازم در زمینه توزیع را دیده باشند. به همین علت، در این مطلب به آموزش توزیع اشاره خواهیم کرد.

اولین نکته مورد نظر در آموزش توزیع:

ایجاد ترکیب مناسب کالا در سبد کالایی شرکت است. به طور کلی یکی از وظایف شبکه های تخصصی توزیع و فروش (شرکت های پخش و سایر واسطه ها) که در آموزش توزیع مد نظر است تبدیل سبد کالایی بهینه تولید کننده به سبد کالایی بهینه مشتری است. در همین راستا، شرکت های پخش و سایر واسطه ها به نیرو های توزیع خود آموزش توزیع را بر اساس ایجاد سبد کالایی مناسب که بتواند بخش قابل توجهی از نیازمندی های مشتری را تامین کند متمرکز می کنند. امروزه به منظور ایجاد سهولت در خرید مشتریان، شرکت های پخش و سایر واسطه ها سعی دارند سبد نسبتا کاملی از محصول های مورد نیاز مشتریان را توزیع کنند و به همین علت آموزش توزیع محصول بسیار مهم می باشد.

دومین نکته مطرح شده در آموزش توزیع؛

جلوگیری از شلوغی و حجیم شدن سبد کالایی شرکت، و یا تکمیل یا جور کردن سبد کالایی شرکت است که به معنای توزیع هر محصول با هر کیفیتی نیست، زیرا این نکته در آموزش توزیع مهم است که به توزیع کنندگان شرکت بیاموزیم که معمولا هر مغازه بخش خاصی از کالا های مورد نیاز خود را با توجه به سقف اعتباری شرکت و چک های پرداختی ، مارک و ترکیب کالا های موجود در سبد شرکت پخش و … را  می تواند از یک مجموعه پخش تامین کند و در این حالت بسیاری از مشکل های توزیع مرتفع می گردد.

از سوی دیگر در آموزش توزیع باید به این نکته نیز توجه کرد که؛حجیم شدن سبد کالایی شرکت منجر به افزایش هزینه ‌های انبارداری، ضایعات‌، کنترل و … می شود و معمولا در بلند مدت شرکت را در بازپرداخت وجه کالا های خریداری شده با مشکل مواجه می‌ کند. در آموزش توزیع می‌توان به شرکت هایی اشاره کرد که بیش از ۸۰۰ کالا را در سبد کالایی خود قرار داده اند، در حالی که کمتر از ۲۰ درصد این کالا ها دارای شرایط مناسب برای حضور در سبد کالایی این شرکت ها هستند و بقیه کالا های موجود، جز شلوغی سبد کالایی این شرکت ها و مسائل پیامد آن فایده دیگری برای آن ها ندارد.

در مطلب های آینده به نکته های بیشتری در آموزش توزیع خواهیم پرداخت.

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!