۱۰راهنما جهت برجسته نمودن…

این بخش یک لیست ساده و صریح از نکاتی واضح و دقیق است  که در خصوص رضایت  سطح بالای مشتریان از یک سازمان طراحی شده است:

  1. هر کاری که انجام می دهید- سریع انجام دهید.
  2. بر قراری ارتباطات موثر با مشتریان.
  3. بر قراری تماس حضوری با مشتری .
  4. حفظ مشتریان.
  5. تبدیل شکایات به فرصت .
  6. ایجاد “لحظه حقیقت”( یک ” لحظه حقیقت” به هنگامی که مشتری می آید تا با هرجنبه از کسب و کار شما تماس برقرار کند و بر اساس آن تماس، در مورد کیفیت خدمات و محصولات شما نظر دهد، اشاره دارد. یک سازمان مشتری مدار خوب، لحظات حقیقت بیشتری خلق می کند).
  7. فراتر رفتن از سطح انتظارات مشتریان.
  8. مهم دانستن روشهای ارائه محصول یا خدمت.
  9. دنبال کردن کار و به سرانجام رساندن آن.
  10. عرضه به موقع و با کیفیت مطلوب.

آنچه سازمان ما باید بداند:

  • میزان رضایتمندی بالای مشتری برابر با بقای سازمان است.
  • خدمات رسانی فوق العاده به مشتری یک چیز “مطلوب” نیست، چیزی است که باید آن را داشت.
  • مشتریان انتظار خدمات رسانی با کیفیت را دارند و اگر آن را مهیا نبینند، به جای دیگری مراجعه خواهند کرد.
  • پیدا کردن جایگزین برای مشتریان حتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار هزینه برخواهد بود.
  • مدیریت و خلق “لحظات سرنوشت ساز” کلید موفقیت است.

برگرفته از فصل نهم کتاب مدیریت ارتباط با مشتری/ ترجمه رویا اقبال

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید