آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

این بخش یک لیست ساده و صریح از نکاتی واضح و دقیق است  که در خصوص رضایت  سطح بالای مشتریان از یک سازمان طراحی شده است:

  1. هر کاری که انجام می دهید- سریع انجام دهید.
  2. بر قراری ارتباطات موثر با مشتریان.
  3. بر قراری تماس حضوری با مشتری .
  4. حفظ مشتریان.
  5. تبدیل شکایات به فرصت .
  6. ایجاد “لحظه حقیقت”( یک ” لحظه حقیقت” به هنگامی که مشتری می آید تا با هرجنبه از کسب و کار شما تماس برقرار کند و بر اساس آن تماس، در مورد کیفیت خدمات و محصولات شما نظر دهد، اشاره دارد. یک سازمان مشتری مدار خوب، لحظات حقیقت بیشتری خلق می کند).
  7. فراتر رفتن از سطح انتظارات مشتریان.
  8. مهم دانستن روشهای ارائه محصول یا خدمت.
  9. دنبال کردن کار و به سرانجام رساندن آن.
  10. عرضه به موقع و با کیفیت مطلوب.

آنچه سازمان ما باید بداند:

  • میزان رضایتمندی بالای مشتری برابر با بقای سازمان است.
  • خدمات رسانی فوق العاده به مشتری یک چیز “مطلوب” نیست، چیزی است که باید آن را داشت.
  • مشتریان انتظار خدمات رسانی با کیفیت را دارند و اگر آن را مهیا نبینند، به جای دیگری مراجعه خواهند کرد.
  • پیدا کردن جایگزین برای مشتریان حتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار هزینه برخواهد بود.
  • مدیریت و خلق “لحظات سرنوشت ساز” کلید موفقیت است.

برگرفته از فصل نهم کتاب مدیریت ارتباط با مشتری/ ترجمه رویا اقبال

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *