Skip to main content

گروه های متمرکز در تحقیقات بازار

 

گروه تمرکز

گروه تمرکز ابزار تحقیقاتی است که برای جمع آوری داده ها از طریق تعامل گروهی در مورد یک موضوع استفاده می شود. اساساً، این یک تجربه گروهی است که شامل تعداد کمی از افراد با دقت انتخاب شده است که برای بحث در مورد یک موضوع بر اساس تجربه مشترک خود استخدام می شوند.

گروه های تمرکز چهار ویژگی کلیدی دارند:
  • آنها فعالانه مردم را درگیر می کنند.
  • افرادی که در گروه شرکت می کنند تجربه یا علاقه مشترکی دارند.
  • داده های کیفی عمیقی را ارائه می دهند.
  • بحث متمرکز است تا به ما کمک کند بفهمیم چه خبر است.

گروه های کانونی به طور سنتی در یک محیط رو در رو برگزار می شوند و همه شرکت کنندگان در یک مکان برای یک دوره زمانی معین گرد هم می آیند تا در مورد موضوع تحقیق بحث کنند. با این حال، پیشرفت‌های تکنولوژیکی امکان گردآوری گروه‌ها را به صورت آنلاین فراهم کرده است و مانع نزدیکی شرکت‌کنندگان به محل برگزاری گروه‌های کانونی شده است. گروه‌های آنلاین تمایل دارند یکی از این دو سبک را اتخاذ کنند: تالار گفتگوی «چت زنده» یا گروه «تابلو اعلانات»، که معمولاً برای چند روز باز و زنده باقی می‌ماند، اما نیازی به ورود شرکت‌کنندگان در کل دوره ندارد.

افرادی که یک گروه متمرکز را تشکیل می دهند

گروه های تمرکز معمولاً از پنج تا ۱۰ نفر تشکیل می شوند. گروه باید به اندازه کافی کوچک باشد تا به همه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن بینش بدهد، و در عین حال به اندازه کافی بزرگ باشد تا تعامل گروهی و تنوع تجربه را فراهم کند. گروه‌های بزرگ‌تر رو در رو مانع از بحث و گفتگو می‌شوند، زیرا برخی از نمایندگان از اظهارنظرهای جسورانه اجتناب می‌کنند، در حالی که گروه‌های کوچک‌تر ممکن است در مجموعه ایده‌های خود محدود باشند. گروه های آنلاین به سبک بولتن این فرصت را برای تعداد بیشتری از شرکت کنندگان فراهم می کنند.

اشتراک تجربه و علاقه

شرکت کنندگان در گروه تمرکز دارای درجه ای از همگنی هستند و این برای محقق مهم است. این شباهت مبنایی برای استخدام است و در واقع، برای حضور در گروه معمولاً شرایط خاصی لازم است.

معمولاً محققان و مشتریان به طور مشترک معیارهایی را که به افراد برای بحث های گروهی متمرکز اشاره می کند، شناسایی می کنند. به عنوان مثال، یک گروه متمرکز که نگرش افراد را نسبت به وب سایت ها بررسی می کند، تقریباً مطمئناً آنها را ملزم به دسترسی به اینترنت و استفاده نسبتاً منظم از آن می کند.

 

عمق اطلاعات

گروه‌های کانونی داده‌های کیفی را ارائه می‌دهند که به جای اعداد، از نظر کلمات و توصیف غنی هستند. گروه تالار گفت و گو را فراهم می کند و ناظم گروه (محققی که گروه را هدایت می کند) از مهارت های خود برای پیشبرد بحث استفاده می کند تا ایده ها، نگرش ها و تجربیات را بیان کند. گروه تمرکز فراتر از یک مصاحبه گروهی است. کلید تعامل بین اعضای گروه است.

گروه‌های آنلاین می‌توانند به اندازه گروه‌های رودررو از نظر خروجی‌هایشان سودمند باشند. تعداد کلمات یک گروه گفتگوی آنلاین به راحتی می تواند به ۱۰۰۰۰ کلمه برسد، که به اندازه یک گروه گفتگوی حضوری است و احتمالاً بیشتر بر روی موضوع تمرکز می کند (وقتی افراد چیزها را یادداشت می کنند کمتر است. از صحبت کردن آنها). بنابراین، عمق بینش از یک گروه متمرکز آنلاین بسیار خوب است، اگرچه ناگزیر خودانگیختگی کمتری نسبت به یک گروه حضوری وجود دارد. علاوه بر این، مشاهده تعامل بین افراد در یک گروه متمرکز آنلاین غیرممکن است.

موضوع مورد بحث

سوالات در یک گروه متمرکز به دقت طراحی شده اند تا نظرات شرکت کنندگان را جلب کنند. یک راهنمای بحث قبل از جلسه گروه تهیه می شود و مدیر گروه از آن به عنوان خاطرات کمکی از آنچه باید پوشش داده شود استفاده می کند. طراحی دقیق راهنما جریان منطقی گفتگو را در اطراف موضوع و تمرکز واضح برای بحث تضمین می کند.

راهنمای موضوع منعکس کننده نحوه عملکرد گروه ها است. گروه‌ها همیشه با مقدمه‌ای از مدیر شروع می‌شوند که هدف از جلسه را توضیح می‌دهد و انتظار می‌رود چه اتفاقی بیفتد. به افراد تشویق می‌شود تا نظر خود را بیان کنند، اما سعی کنند در مورد یکدیگر صحبت نکنند تا صدای ضبط شده نظرات همه را جلب کند. سپس از شرکت کنندگان خواسته می شود تا خود را معرفی کنند و شاید چند کلمه در مورد تجربه خود با موضوع مورد نظر بگویند. این به افراد کمک می کند تا صحبت کنند و به اندازه کافی راحت در مورد نظرات و تجربیات خود صحبت کنند.

با پیشرفت بحث پرسش‌ها توسط ناظم مطرح می‌شود و اعضای گروه تشویق می‌شوند تا نظرات، بحث و تبادل نظر کنند و دیدگاه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که موضوع از همه جهات پوشش داده شود و نقاط اختلاف تا آنجا که ممکن است با هم تطبیق داده شود. شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در قالب شرکت رسمی ایده سازان بازار فردا به عنوان مجری انواع پروژه های تحقیقات بازار کمی و کیفی آماده ارائه خدمات محتلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به شما عزیزان می باشد.

در گروه های آنلاین، لازم است در مورد سوالاتی که مطرح می شود، تجویز بیشتری صورت گیرد. تعداد کمتری سؤال در گروه‌های سبک بولتن پست می‌شود و معمولاً حداکثر ۱۵ سؤال در جلسه یک روزه قابل پوشش است. گروه آنلاین به سبک بولتن می‌تواند تعداد بیشتری شرکت‌کننده داشته باشد (حداکثر ۳۰ نفر می‌توانند جای بگیرند) و علاوه بر سؤالات ارسال شده می‌توان برای ایجاد بحث از نظرسنجی‌های کوتاه و سریع استفاده کرد. شرکت تحقیقات بازار ایده مجری انواع پروژه های تحقیقات کمی و کیفی در تمامی شهر های ایران می باشد.شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در قالب شرکت رسمی ایده سازان بازار فردا به عنوان مجری انواع پروژه های تحقیقات بازار کمی و کیفی آماده ارائه خدمات محتلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به شما عزیزان می باشد.

اجرای انواع پروژه های ریتل آدیت تحقیقات بازاریابی و فوکس گروپ و محاسبه اندازه بازار و سهم بازار رقبا و اجرای پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی و داخلی در تمام شهرهای ایران

…………………………………………………………………………………………………….

درباره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بیشتر بدانیم!

شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴، که به اختصار ” موسسه تحقیقات بازاریابی ایده ” نامیده می شود، کار خود را از سال ۱۳۹۴ بصورت حرفه ای شروع کرد؛ لازم به ذکر است شرکت تحقیقات بازار ایده دارای دو مجوز دولتی از مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فعالیت های تحقیقات بازار و همچنین صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت برای تکمیل پرونده های اعتبارسنجی مشتریان صادراتی است. این شرکت تحقیقات بازاریابی در ابتدای امر فقط در حوزه اجرای پروژه های تحقیقات بازار میدانی و بیشتر از نوع تحقیقات کمی فعال بود؛ در سال ۱۳۹۷ همزمان با تاسیس شرکت تحقیقات بازاریابی ایده، فعالیت های تحقیقاتی خود را در حوزه های داخلی و برون مرزی نیز گسترش داد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در طول ۸ سال گذشته پروژه های میدانی و عملیاتی متعددی را در حوزه داخلی و همچنین خارجی انجام داده است؛ در این بین در طی سال های گذشته بخشِ کلینیک مشاوره کسب و کار ایده نیز با تمرکز بر سه حوزه آموزش، مشاوره و نظارت بر پروژه های بازاریابی صادراتی فعالیت داشته است. مدیریت گروه تحقیقات بازاریابی ایده بر عهده آقای دکتر بزاززاده است؛ ایشان سوابقی درخشان در حوزه صادرات به کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، عراق، عمان و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی دارند. لازم به ذکر است این شرکت در شهرهای تهران و دبی دفتر کار تحقیقات بازاریابی دائم  و رسمی دارد.

شرکت های تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما کمتر شرکت تحقیقات بازاریابی را می توان در ایران یافت که در عرصه بین المللی نیز فعال باشد؛ با توجه به سوابق درخشان تیم شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در کشورهای عربی و آفریقایی در سال های قبل، می توانید از خدمات این مجموعه به عنوان مجری پروژه های تحقیقات بازاریابی خود در حوزه داخلی و صادراتی استفاده کنید. با توجه به حضور دائمی شرکت ایده سازان بازار فردا در کشورهای عربی و آفریقایی و همچنین داشتن یک آفیس دائم در شهر دبی، امکان اجرای انواع پروژه های تحقیقاتی، از محاسبه Market Size گرفته تا Brand Awareness برای این شرکت آسان می باشد.

بدون شک کشور امارات متحده عربی و به طور خاص شهر دبی، هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه است؛ از اینرو اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی در این منطقه برای شروع امر صادرات می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور در عرصه بین الملل بنماید. روش کار شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در امر اجرای پروژه های تحقیقات بازار به دو بخش Desk Research و تحقیقات بازار میدانی تقسیم می گردد. در بخش اول بعد از یک جلسه مشاوره ابعاد مسئله و نیاز شما به بحث بازاریابی و تحقیقات بازار مشخص می گردد و بعد از تکمیل فایل RFP در قالب یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ روزه یک Desk Research حرفه ای برای فروش محصول شما انجام خواهد گرفت؛ در صورتی که نتایج بخش اول رضایت بخش بود وارد فاز دوم که همان تحقیقات بازار میدانی می باشد خواهیم شد. در فاز دوم بر اساس پراکندگی جغرافیایی مشتریان هدف در سطح بازار دبی و یا هر کشور عربی و یا آفریقایی، طول مدت زمان اجرایی پروژه و همچنین هزینه های عملیاتی آن محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. برای آگاهی از فرایند اجرایی پروژه های تحقیقات بازار صادراتی با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ تماس حاصل فرمایید.

تیم تحقیقاتی شرکت تحقیقات بازار ایده در داخل کشور نیز قوی می باشد و با در اختیار داشتن پرسشگران آموزش دیده خود در تمامی استان های کشور امکان اجرای انواع پروژه های پایش، آمارگیری و پرسشگری در حوزه های مختلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی را دارد. با عنایت به اینکه تمرکز اصلی موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بر روی صنایع بزرگ، متوسط و کوچک کشور می باشد بنابراین اکثر پروژه های اجرا شده در حوزه صنایع روغن موتور، قیر، فولاد، پتروشیمی، انواع مواد غذایی و خوراکی، برق و الکتریک، فرش، مبلمان، صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و شوینده و سایر صنایع فعال در کشور بوده است.

در انتها باید به این امر اشاره بکنیم که موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی راهنمایی شما برای اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی، اعتبارسنجی خریداران خارجی، ارائه انواع پوشش ها و تضمین های دولتی فروش صادراتی بر اساس اعتبار و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد را دارد. شایان ذکر است این صندوق با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده و به پشتوانه حمایت های مالی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار در قالب انواع پوشش برای ریسک های سیاسی و تجاری صادرات و انواع ضمانتنامه های اعتبار ریالی و ارزی، به صادرکنندگان کالاها و خدمات و همچنین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی کمک کرده است. لذا ما در دپارتمان خدمات برون مرزی خود این توانایی را داریم که در کنار سایر خدمات تخصصی تحقیقات بازاریابی، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان کمک نماییم تا مشتریان خارجی خود را اعتبارسنجی نموده و با حمایت یک سازمان دولتی با کمترین ریسک ممکن، کالا و یا خدمت خود را صادر کنند و در صورتی که متحمل خسارت شدند بنا به نوع خسارت وارده و بعد از بررسی های واحد خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، بین ۹۰ الی ۹۵ درصد خسارت خود را از این صندوق دولتی دریافت نمایند.

</span></p>

شماره تماس جهت مشاوره!