Skip to main content

چرا کارآفرینی با شکست مواجه می شود؟

By فروردین ۱۰, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

کارآفرینی فعالیت زمان بر اما، سودده است. شما نباید انتظار داشته باشید هنگامی که پا به عرصه کارآفرینی می گذارید به سرعت و یک شبه پولدار شوید زیرا، کارآفرینی فعالیتی است که با گذشت زمان می تواند برای شما موفقیت ایجاد کند.

بسیاری از افراد فکر می کنند، باید در حوزه کارآفرینی به شکل عجولانه دنبال سود باشند اما، به خاطر همین تفکر اشتباه؛ متاسفانه با شکست های پی در پی مواجه می شوند. در حالی که با کمی تامل می توانند در دراز مدت سودی ماندگار داشته باشند.

دلایل شکست فعالیت های کارآفرینی متعدد است که در این مطلب به بعضی موارد اشاره خواهد شد.

عدم نظرخواهی از افراد حرفه ای و مشورت نکردن با آن ها

“همیشه در شروع راه اندازی یک کسب وکار جدید، به دنبال نظرخواهی از صاحب نظران و افراد حرفه ای و مشورت کردن با آن ها باشید مهم نیست چقدر خبره هستید و در این زمینه دارای اطلاعات هستید به این طریق بهتر می توانید تشخیص دهید که آیا این کسب و کار به اندازه کافی دارای باز دهی هست یا خیر؟ چنانچه پیش از هر گونه بررسی در مورد سوددهی کسب و کار در بازار، اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی آن نمایید، ممکن است در فرایند کارآفرینی با شکست رو به رو گردید.

باید توجه داشته باشید، داشتن یک مشاور خوب و حرفه ای می تواند شما را از انجام کارهای اشتباه باز دارد، زیرا چنین فردی قبلاً کسب وکاری مشابه کسب و کار شما داشته و دارای تجربه ها و مهارت های فراوان در این زمینه است بنابراین راه های جبران و یا جلوگیری از این اشتباهات را به شما آموزش داده و شما را از ارتکاب اشتباهات جبران ناپذیر باز می دارد. کتاب نترس، کارآفرین شو”

کارآفرینی با چاشنی مشورت

“حتی افرادی مانند بیل گیتس و سِر ریچارد برنسون دارای مربیان و مشاورانی نظیر وارن بافت و سر فرِدی لیکر بودند. هرگز از یاد گرفتن دست نکشید؛ حتی علاوه بر آموختن در مورد بازاریابی محصولات و خدمات خود، در رابطه با خرید و فروش خدمات و محصولات صنایع دیگر اطلاعاتی کسب نمایید زیرا ممکن بهبود اوضاع در دیگر صنایع به بهبود وضعیت کاری شما کمک نماید. کتاب نترس کارآفرین شو”

در مطالب بعدی بیشتر به بررسی مطالب این حوزه از کارآفرینی خواهیم پرداخت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!