Skip to main content

چیدمان فروشگاهی؛ اهمیت تابلو ها در فروشگاه

چیدمان فروشگاهی عنصری مهم در هر فروشگاهی است. در این بین تفاوتی ندارد که چیدمان فروشگاهی در یک فروشگاه بزرگ مد نظر باشد و یا در یک فروشگاه کوچک. آن چه که مهم است این است که چگونه این عنصر را بهینه نماییم تا بتوانیم فروش بهتری را به دست آوریم.

تابلو ها و علامت ها

یکی از مباحث مهم در چیدمان فروشگاهی توجه به تابلو هایی است که در سطح فروشگاه نصب می شود. این تابلو ها می توانند نقش راهنما را داشته باشند و بنابر این، مهم است که به نحوه ی چیدمان آن ها توجه شود. به عنوان نمونه؛ هر تابلویی در چیدمان فروشگاهی باید در جای مناسبی که در معرض دید مشتری است نصب شود. زیرا مشتری می خواهد با استفاده از این تابلو ها کالای مورد نظر را یافت کند بنابر این، فروشندگان  باید به شیوه ایی اصولی و هدفمند چنین تابلوهایی را در چیدمان فروشگاهی نصب کنند.

تابلو ها و علامت ها باید به گونه ایی نصب شوند که سارقان نتوانند از آن ها برای استتار خود و یا سرقت کالا های مختلف استفاده کنند. گاهی نصب تابلو ها در چیدمان فروشگاهی سبب می شود که افراد فرصت طلب از آن ها برای استتار و در نهایت سرقت استفاده کنند. این امر در فروشگاه های بزرگ و پُر ازدحام بیشتر می تواند به وقوع سرقت منجر شود زیرا، نصب نامناسب تابلو در کنار شلوغی فروشگاه فرصت بهتری را برای سارقان فراهم می کند. این حالت نشان دهنده ی این است که ارتفاعی که تابلو ها و علامت ها در چیدمان فروشگاهی نصب می شوند بسیار مهم است. به همین دلیل در چیدمان فروشگاهی باید بتوان ارتفاعی را برای تابلو ها در نظر گرفت که هم در معرض دید مشتری باشند و هم منجر به استتار سارقان نشوند.

در چیدمان فروشگاهی، تابلو ها و علامت ها باید خوانا باشند. در واقع نیاز است که تابلو ها و علامت ها به شیوه ایی مناسب نوشته شوند تا مشتری در خواندن تابلو ها دچار مشکل نگردد و بتواند به راحتی تابلو های موجود در سطح فروشگاه را بخواند. بنابر این انتخاب فونتی مناسب که برای تمام مشتریان قابل فهم باشد بسیار مهم است. زیرا تابلویی که خوانایی نداشته باشد در نهایت نمی تواند برای مشنریان مفید باشد و موجب سردرگمی مشتریان خواهد شد.

در نتیجه می توان گفت با داشتن چیدمان فروشگاهی مناسب می شود تا حدود زیادی از مشکل های ایجاد شده بین مشتریان و فروشندگان کاسته شود و در نهایت مشتری می تواند تعامل بهتری با فروشگاه برقرار کند. نتیجه ی این تعامل همان رضایت مشتری از خرید است که سبب خرید مجدد مشتری خواهد شد و در نهایت یک مشتری گذری و یا بالقوه به مشتری دایمی و وفادار تبدیل می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

 

 

شماره تماس جهت مشاوره!