Skip to main content

چگونه در بازاریابی مدرن موفق شویم؟

سایت بازاریابی آقای بازاریاب به نقل از مجله آلامتووقت آن رسیده است که بازاریابی مدرن را قبول کنیم و خودمان با با راهکارهای آن سازگار سازیم تا همچنان نقشی در دنیای بزرگ بازاریابی و تبلیغات وجود داشته باشیم.بازاریابی موثر نیازمند آگاهی مداوم از روند تغییرات و آشنایی با کانال‌های جدید است. در عصر بازاریابی مدرن حتی اگر از استراتژی و روند فعلی کسب و کار خود مطمئن باشید نیز باید همواره به روز فکر کنید. زیرا کسب مزیت رقابتی در عصری که همواره در حال تغییر است بسیار دشوارتر از گذشته خواهد بود. با توجه به پیدایش موقعیت‌های جدیدی که تاکنون وجود نداشته است نیز مسائل مختلفی باید مورد توجه قرار گیرند. در این مطلب نکات مهمی که کسب و کارهای کوچک در عصر بازاریابی مدرن به آن‌ها نیاز دارند را با هم بررسی می‌کنیم.

نکات پراهمیت عصر بازاریابی مدرن:

داشتن وبلاگ تخصصی

اگر در عصر بازاریابی مدرن فعالیت داشته باشید مطمئنا از اهمیت داشتن یک وبلاگ تخصصی آگاه هستید. زیرا وبلاگ‌نویسی راه‌حلی عالی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. اما متاسفانه بسیاری از کسب و کارها درگیر کمیت مطالب وبلاگ خود هستند و کیفیت را فراموش کرده‌اند. توجه داشته باشید که بهبود سئوی سایت سبب بالا آمدن سایت شما در موتورهای جستجو و بهبود رتبه‌ی آن می‌شود. این امر نیز کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد. بهبود رتبه و سئوی سایت به تنهایی می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارتان در عصر بازاریابی مدرن داشته باشد.

تهیه‌ی پست‌های وبلاگی با کلمات کلیدی پر جستجو که با زمانبندی مشخصی منتشر شوند، تاثیر به سزایی در بهبود رتبه سایت شما خواهد داشت. البته به این نکته توجه داشته باشید که محتوای باکیفیت مهمترین بخش کار است. بنابراین تا جای ممکن بر روی محتوای خوب تمرکز کنید. حتی اگر لازم باشد تعداد مطالب خود را به یک پست در ماه هم کاهش دهید.

توجه به بازاریابی موبایلی

می‌توان گفت که فناوری موبایل به عضو جدایی ناپذیری از استراتژی‌های عصر بازاریابی مدرن تبدیل شده است. بازاریابی پیامکی، رسانه‌های اجتماعی و استفاده از نسخه‌ی موبایلی سایت‌ها از جمله مهمترین کاربردهای بازاریابی موبایلی در عصر مدرن است. با توجه به دسترس‌پذیری موبایل در موقعیت‌های مختلف می‌توان آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی تلقی کرد. بنابراین برای موفقیت استراتژی بازاریابی خود در عصر مدرن بهتر است توجه ویژه‌ای به بازاریابی موبایلی داشته باشید. امروزه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بسیاری برای پیشبرد استراتژی بازاریابی آنلاین طراحی شده‌اند که به کمک تلفن همراه به اهداف خود جامه عمل می‌پوشانند. از سوی دیگر نیز بخش تبلیغات محصولات به کمک تکنولوژی موبایل ساده‌تر و سریع‌تر می‌تواند استراتژی‌های خود را عملی کند.

شخصی سازی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

امروزه بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی به یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در عصر مدرن تبدیل شده است.بنابراین داشتن استراتژی دقیقی برای رسانه‌های اجتماعی، توجه به تکنیکهای بازاریابی شخصی، پیش‌بینی رفتار مصرف کننده و شناسایی مخاطبان هدف مهمترین ابزارها در عصر بازاریابی مدرن هستند. تعامل با کاربران، شخصی‌سازی برندبرای مشتری، توجه به نیازهای مصرف کننده و سفارشی‌سازی از جمله مهمترین تکنیک‌هایی هستند که می‌توانند سبب پشبرد استراتژی بازاریابی مدرن در عصر رسانه‌های اجتماعی شوند. انتشار تجربه‌ی استفاده از محصول کاربران با اسم خودشان در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند سبب جلب اعتماد نسب به برند شود. از طرفی نیز رسانه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای افزایش نرخ بازگشت سرمایه تلقی می‌شوند.

توجه به استراتژی بصری و بهبود آن

محتوای بصری و ویدیویی یکی از مهمترین و موثرترین ابزارها برای بازاریابی در عصر مدرن هستند. توجه به کیفیت گرافیکی محتواهای بصری و ملموس کردن آن برای مردم می‌تواند نقش موثری در بهبود فرآیند بازاریابی کسب و کارها داشته باشد. محتوای ویدیویی با افزایش پویایی برندها امکان تعامل بیشتر با مخاطبان را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر نیز امکان برقراری جریان زنده از رویدادها و کنفرانس‌ها می‌تواند با جلب نظر کاربران سبب بهبود کارایی استراتژی بازاریابی شود. استفاده از محتوای گرافیکی قوی هنگام معرفی محصول نیز یکی از موثرترین راه‌های افزایش تعامل با مخاطبان و گرفتن بازخورد مثبت برای کسب و کارها خواهد بود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!