Skip to main content

چگونه با مشاوره بازاریابی فروش را ارتقا دهیم

چگونه با مشاوره بازاریابی فروش را ارتقا دهیم

مشاوره بازاریابی یک تخصص است که بسیاری از شرکت های بزرگ در دنیا به این تخصص توجه ویژه ایی دارند، و بخشی را به صورت دایم در شرکت های خود، به این مقوله اختصاص می دهند. گرچه مشاوره بازاریابی جایگاه ویژه ایی در ارتقا فروش دارد اما، در کشور ایران هنوز به جایگاهی که شایسته آن است دست نیافته است.

فروش بهتر با مشاوره بازاریابی

اگر یک بازاریاب بخواهد به اوج فعالیت های فروش دست یابد ناگزیر باید از تخصص تیم های مشاوره بازاریابی تبعیت کند؛

  1. یکی از مهمترین نکته ها در این حیطه توجه به اصلی به نام اصل برتری نسبت به رقبا است. طبق این اصل در مشاوره بازاریابی، برای فروشی با رویکرد صعودی باید بتوان فعالیت رقیب های فعال و قدرتمند در صنعت را تجزیه و تحلیل کرد. به بیان دیگر بازاریاب باید به تجزیه و تحلیل قوت ها، مزیت و ضعف های محصول رقیب و… بپردازد. نتیجه این گونه از تجزیه و تحلیل ها می تواند او را در فروشِ بهتر محصول یاری کند.
  2. علاوه بر فعالیت های تحلیلی و تجزیه ایی در بازاریابی که به بهبود رویکرد فروش کمک می کند، بررسی مهارت و تجربه ی رقیب ها در فعالیت های مشاوره بازاریابی جایگاه ویژه ایی دارد زیرا؛ می توان متوجه شد که رقیب های فعال در صنعت از چه رویکرد هایی برای روند رو به رشد فعالیت های فروش خود استفاده می کنند.
  3. یکی از دیگر از مبحث های مورد توجه در مشاوره بازاریابی توجه به بازار هدفی است که رقیب های شرکت انتخاب کرده اند زیرا در این حالت می توان از بخش های خالی بازار نهایت استفاده را نمود.

توجه به سه عاملی که در مشاوره بازاریابی به آن اشاره شد می تواند به بهبود رویکرد فروش منجر شود زیرا می توان در برابر رقبا با وضعیت بهتری مواجه شد و سپس اقدام های مناسب را انجام داد و نمودار های سود شرکت ها را بهبود بخشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!