Skip to main content

ویزیتور تازه کار: قسمت سوم

ویزیتور تازه کار: قسمت سوم

با اینکه تازه توی شرکتمون به عنوان ویزیتور استخدام شده بود، ولی به راحتی تونست خودشو تو دل همه جا کنه. همه دوستش داشتن و خواه نا خواه بهش احترام میگذاشتن… انگار نیروی درونی عجیبی داشت که مشتریان و اطرافیانش رو به سمت خودش جذب میکرد… همیشه شاد و خنده رو…

 جالب اینکه با وجود تازه کار بودنش، فروش خوبی هم داشت…. خدای من! مگه میشه یه آدم اینهمه انرژی داشته باشه؟ یعنی از هیچی خسته نمیشه؟؟ یا چیزی تو این دنیا ناراحتش نمیکنه؟؟ یا مثلا حرفی از کسی تو دلش نمی مونه؟؟؟…… یا ……

خیلی دوست داشتم بیشتر باهاش آشنا بشم تا راز اینهمه انرژی رو بفهمم….. تا اینکه یه روز توی یه موقعیت، سر حرفو باهاش باز کردم… بی رو دربایستی ازش پرسیدم:

  • ” تو چطور میتونی همیشه اینهمه شاد و پرانرژی باشی؟ دوست دارم مثل تو باشم…”

جوابش برام خیلی جالب و قابل تامل بود..بهم گفت:

  • ” بخند….. اینقدر به دنیا و بالا و پایینش بخند تا دنیا هم خنده اش بگیره… اونوقت ذره ذره کائنات هم با تو میخندن و بهت انرژی مضاعف میدن.. تو هم به شکرانه اش این انرژی رو به دیگران هدیه کن… فقط با یک لبخند…”

به یاد کتاب “کسی که خندان است برنده است” از آلن و باربارا پیز افتادم:

  • لبخند باعث فروش بیشتر می شود.

خانم “کارن ماچلت” استاد رشته بازاریابی در دانشگاه مدیریت بازرگانی آمریکا دریافته که افزودن لبخند به آگهی ها باعث افزایش فروش می شود. وی دریافت که طنز و خنده احتمال این که مشتریان کالاها، حرف های بازاریاب را بپذیرند، بالا می برد و باعث کسب اعتبار بیش تر برای ارائه کننده کالا می شود. بنابراین یک آگهی خنده دار با یک شخص مشهور به میزان بسیار بیش تری از سوی مردم پذیرفته می شود.

  • چرا خنده را باید جدی گرفت؟

تحقیقات نشان داده که کسانی که می خندند یا لبخند می زنند، حتی وقتی که خیلی احساس شادی نمی کنند فعالیت الکتریکی بخش موسوم به (منطقه شادی) در نیمکره چپ مغز را به شدت بالا می برد. “دیویدسون” استاد روانپزشکی و روان شناسی در مطالعات متعددش درباره خنده، اشخاص مورد آزمایش را به دستگاه “الکترونسفالوگراف” بست تا فعالیت امواج مغزشان را اندازه بگیرد. سپس فیلم های خنده دار به آنها نشان داد. لبخند زدن باعث شد تا منطقه شادی مغز آنها به شدت فعال شود. او ثابت کرد که تولید عمدی لبخند و خنده باعث میشود که فعالیت مغز به سمت شادی و سعادت خودجوش حرکت کند.

اگر دیدید که اخم کرده اید، موقع حرف زدن دستتان را روی پیشانی تان بگذارید تا کم کم از شر این عادت خلاص شوید.

  • آنقدر بخندید تا اشک تان دربیاید!

خنده وگریه از دیدگاه روان شناسانه به هم مربوط هستند. به آخرین باری که کسی لطیفه ای برایتان تعریف کرد و از خنده روده برتان کرد فکر کنید. بعدش چه احساسی داشتید؟ در تمام بدنتان  احساس غلغلک می کردید، مگرنه؟ مغزتان اندورفین ها را در بدنتان آزاد کرد و باعث شد تا حالتی که به آن نئشگی طبیعی) می گویند به شما دست بدهد. کسانی که نمی توانند به سختی های زندگی بخندند اغلب اوقات به مواد مخدر روی می آورند  تا همان احساسی را پیدا کنند که خنده آندورفین آور ایجاد می کند. “پل اکمان” دریافت که یکی از دلایل این که ما به سوی چهره های خندان جلب می شویم این است که این چهره ها عملا روی نظام عصبی خودکار اثر می گذارند. وقتی می بینیم کسی لبخند می زند ماهم لبخند می زنیم و این امر اندورفین ها را آزاد و وارد سیستم مان می کند. اگر در محاصره آدم های عبوس و ناشاد هستید شما هم احتمالا آینه حالات آنها می شوید و به تدریج عبوس و افسرده خواهید شد.

  • لبخند و خنده راهی برای پیوند با مشتری

“رابرت پرووین” دریافت احتمال خندیدن کسانی که دور هم هستند، ۳۰ بار بیش تر از کسانی است که تنها هستند. او دریافت که خنده ربط چندانی به لطیفه ها و داستان های خنده دار ندارد و بیش تر به ایجاد و تقویت روابط مربوط است. او دریافت که تنها ۱۵درصد خنده ما مربوط به لطیفه هاست هرچه آدم ها بیش تر دورهم باشند بیش تر میخندند و خنده شان طولانی تر است.

برگرفته از کتاب آلن و باربارا پیز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!