Skip to main content

هزینه حمل و نقل در ایران ۵۰ درصد بالاتر از نرم جهانی

هزینه حمل و نقل در ایران ۵۰ درصد بالاتر از نرم جهانی

در شرایط پسابرجام تغییرات ملموسی در وضعیت حمل و نقل تجاری ایران صورت نگرفته است زیرا در درجه اول ناوگان حمل و نقل ما فرسوده بوده و توانایی بار سنگین تقاضا را ندارد. اخیرا شنیده می‌شود که تلاش هایی برای قصد خرید ناوگان جدید نقل زمینی از کشور کره شده است این می تواند موجبات تغییراتی شگرف در امر حمل و نقل تجاری ما شود؛ البته باید خاطر نشان کرد، خرید نوع ناوگان حمل و نقل تجاری خود تاثیرگذار است.

امیدواریم که این بار شاهد خرید ناوگان مناسبی باشیم تا دوباره کامیون‌هایی مانند هوو چینی به کشور نیاید؛ در صورتی که بازسازی و نوسازی در ناوگان حمل و نقل صورت بگیرد، آن موقع می توانیم ادعا کنیم که در بخش جابه جایی کالا قدرتمند هستیم اما وقتی که این امکانات را نداریم و متوسل به دیگران می شویم، قیمت تمام شده این خدمت بالا می رود و رقابتی نخواهد بود.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالایی کشور علاوه بر آسیب به محیط زیست، منجر به افزایش مصرف سوخت و هزینه تمام شده می‌شود؛ از طرفی دیگر تعداد ناوگان زمینی ما کافی نیست و در مواقع لزوم نمی توان آن را برای مقاصد مختلف به کار گرفت. لذا در حالی که هزینه حمل و نقل کالا در کشور ما حداقل ۵۰ درصد از استاندارد های جهانی بالاتر است می توان با اجرای بند “ه” ماده ۱۶۳ برنامه چهارم توسعه، بسیاری از مشکلات را حل، هرچند در برنامه پنجم این موضوع اصلا دیده نشده است. از این رو می توان با اجرای این بند ناوگان با عمر کمتر از ۳ سال را به کشور وارد کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!