Skip to main content

بخش های مختلف در طرح بازاریابی شرکت اپل

بخش های مختلف در طرح بازاریابی شرکت اپل

شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ شکل گرفت، به مرور زمان برنامه های نوآورانه را پیش گرفت، بین سال های ۱۹۸۳ و ۱۹۹۶ اپل با تعدادی از محصول های مورد هدف مشتری های ناکام از جمله

  • دوربین های دیجیتال
  • سی دی پلیر های قابل حمل
  • بلندگو
  • کنسول و
  • لوازم تلویزیون

مورد آزمایش قرار گرفت در همین هنگام سهم بازار و قیمت سهام کاهش یافت. در سال ۲۰۰۱، اپل آیپد صوتی قابل حمل را معرفی کرد. آیپد محصول بسیار موفقیت آمیزی بود شرکت اپل به مرور زمان تلاش کرد تا آیفون ها را تولید کند که در این امر نیز موفق شد.

شرکت اپل تلاش می کند ویژگی های جدیدی را به آیفون اضافه کند، آیفون های اپل مصرف کنندگانی را مورد هدف قرار می دهند که نیاز دارند اطلاعات را ذخیره کنند و یا ارتباط برقرار کنند بعلاوه هدف این آیفون ها مردمانی هستند که می خواهند سرگرمی نیز داشته باشند. اپل بخش هایی را مورد هدف قرار می دهد که شامل کارگران حرفه ای، دانش آموزان، کاربران شرکت ها، کارآفرین ها و متصدیان بهداشت است. در حال حاضر، بازار برای تلفن های نهایی مانند آیفون های اپل بسیار کوچک است زیرا قیمت این آیفون ها هنوز نسبتا گران است.

شرکت اپل باید بتواند مالیات هایی که به دولت مطبوع خود می دهد را هم برنامه ریزی کند، همچنین باید این توانایی را داشته باشد تا بازار های مختلف در کشور های دیگر را بررسی کند و همچنین وضعیت فرهنگی، اجتماعی و رشد جمعیت را در بازار های هدف خود در نظر بگیرد، رشد تحصیلات در سرتاسر جهان باعث شده است که استفاده از تلفن های همراه بیش از پیش گسترش یابد بنابر این شرکت اپل تلاش می کند تا این عامل را در برنامه بازاریابی خود لحاظ کند.

علاوه بر این قوانین واردات به سایر کشور ها نیز بسیار مورد توجه شرکت اپل است همچنین واردات در برخی از کشور ها کمتر مورد استقبال قرار می گیرد مانند: تحریم محصول های آمریکایی در بازار کشور های مسلمان، این عامل یکی از نکته هایی است که شرکت اپل تلاش زیادی می کند در برنامه های بازاریابی خود لحاظ کند.

توجه به رشد روز افزون فناوری نیز یکی از دیگر از زیر مجموعه های برنامه بازاریابی شرکت اپل است، رابطه تکنولوژی بین شهر ها، کشور ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها و دیگر موسسات رو به رشد است و  این تکنولوژی ها می تواند به تلفن های همراه متصل شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!