Skip to main content

عوامل تبلیغات و نقش فروش در بازاریابی

فعالیت برای افزایش فروش یکی از پنج جنبه تبلیغات است. بخش دیگر شامل فروش شخصی و  بازاریابی تبلیغات می باشد. عموما رسانه ها و ارتباطات بازاریابی، به منظور تحریک تقاضا در بازار و یا بهبود در دسترس بودن محصول بکار گرفته می شوند.

برای مثال : برخی از شرکت ها از جوایز، قرعه کشی ها و… به عنوان عاملی تحریک کننده در جهت تسلط به بازار استفاده می کنند. این فعالیت ها می تواند بوسیله مشتریان، کارکنان فروش و حتی کسانی که به صورت جزئی در بازار فعالیت می کنند، انجام شود. در مجموع فروش به اقدامات هدفمند به منظور اداره بازار گفته می شود. برخی از این اقدامات تبلیغاتی که حتی به صورت غیر معمول نیز انجام می شوند،برنامه ریزی شده اند.

عوامل تبلیغات و نقش فروش در بازاریابی

تبلیغ فروش شامل چند فعالیت ارتباطاتی است که به منظور ایجاد انگیزه در مصرف کننده، خرده فروشان، عمده فروشان و یا دیگر متقاضیان برنامه ریزی می شود، این تلاش ها ممکن است حس خرید را در قشرهای ذکر شده افزایش دهد،

برای مثال :  بعضی از این تبلیغات ارایه نمونه رایگان، قرعه کشی، تخفیف و…. می باشد.

عوامل  تبلیغاتی  و نقش فروش در بازاریابی به منظور جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی و در جهت مقابله با رقابت موجود در بازار برنامه ریزی می شوند، که این اقدامات می تواند در شکل های مختلف ارایه شود.

تخفیف یکی از روش های افزایش فروش می باشد که تاثیر بسیار چشمگیری بر فکر و نظر مشتریان در هنگام خرید خواهد داشت. در نظر گرفتن تخفیف برای مشتریان و ایجاد این ذهنیت در آن ها به منظور پس انداز کردن پول بیشتر و صرفه جویی در مبلغ خرید می تواند آن ها را مشتاقانه به سمت خرید سوق دهد. از دیگر نمونه های تخفیف می توان به کاهش قیمت فروش، بن تخفیف، بسته های رایگان و… اشاره کرد. که در حال حاضر بسیاری از شرکت ها از این موارد به منظور متقاعد کردن مشتریان استفاده می کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!