Skip to main content

مشاوره بازاریابی و راهکار تغییر نگرش نام تجاری

به عنوان یک تولید کننده تا به حال ممکن است تمایل پیدا کرده باشید که به کمک یک مشاوره بازاریابی، نگرش مشتریان را نسبت به نام تجاری محصول خودتان تغییر داده باشید؟ راهکار های تغیییر نگرش نسبت به نام تجاری متعدد است و در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم:

کارکرد سود گرایانه:

در مشاوره بازاریابی نکته ایی است که بر این فرض استوار است که؛ همیشه یادتان باشد بخشی از نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری؛ برگفته شده از سود و منفتی است که با توجه به آن برند برای آن ها ایجاد شده است. به عنوان مثال نگرش شما نسبت به محصولی که برای شما در گذشته مفید بوده، مثبت است. برای تغییر نگرش نسبت به یک نام تجاری کارکردی مطلوب از محصول که مورد نیاز مشتریان هست را نشان دهید. شعار تبلیغی مایع ظرفشویی پریل را به یاد بیاورید: از بین برنده قوی لکه های چربی…. واقعیت این است که هیچ کس دوست ندارد لکه چربی غذا رو ظرف ها خودی نشون بدهد! و پریل این ویژگی مورد نیاز رو برجسته کرده است به همین سادگی!!!

کارکرد دفاع از خود:

نکته مهم دیگر در مشاوره بازاریابی در ارتباط با نام تجاری این است که؛ برای تغییر نگرش نسبت به یک برند باید کارکرد دفاع از خود را نیز فعال کنید. باید عدم اطمینان را به حس اعتماد و اطمینان بدل کنید. یادتان باشد این کار در صنعت لوازم آرایشی و مد بسیار مهم است و باید به این مسئله توجه کنید. مثلا: خیلی از آرایشگاه برای تبلیغ هاشور ابرو این مسئله را عنوان می کنند که یک بار هزینه این کار را می دهید و در عوض دیگر ترسی از پاک شدن ابرو هایتان با مداد ابرو ندارید! یا نیاز نیست هر روز از مداد ابرو استفاده کنید و وقت صرف کنید، یک بار هاشور کنید!

کارکرد ارزشی:

یکی دیگر از ابعاد مهم دیگر در مشاوره بازاریابی نام تجاری این است که؛ گاهی در یک جامعه استفاده از محصول یا خدمتی یک ارزش تلقی می شود. مثلا اگر نیمی از جامعه ما استفاده از چادر یا روسری برایشان یک ارزش باشد، بدون شک نسبت به طرح های جدید برند های روسری یا چادر سریع واکنش نشان می دهند و یک تولید کننده باهوش می تواند با استفاده از کارکرد ارزشی، نگرش را نسبت به نام تجاری خود تغییر دهد. امروز این دست از شعار ها را خیلی مشاهده می کنید: با استفاده از چادر های ساتن برند…. حجابتان را خاص کنید! با استفاده از ست روسری و ساق دست و گیره های متنوع برند ….. حجابت را شیک کن….! با برند مانتو های …….. پوشیدگی و خاص بودن را تجربه کن…

کارکرد دانشی:

در مشاوره بازاریابی؛ گاهی مواقع یک نام تجاری از بعد دانشی به تغییر نگرش می پردازد که این روش هم خیلی موثر هست. مثلا خیلی از برند ها برای این کار ویژگی های نام تجاری خود را با سایر برند ها مقایسه می کنند و در این زمینه دانش و اطلاعات به مشتری می دهند. برند های خودرو سازی در نمایشگاه خودور تهران از این روش استفاده می کنند. مثلا برند ایران خودور ویژگی های محصول خودش را در یک کاتولوگ نسبت به سایر برند ها به مشتری بیان می کند یا نام تجاری مدیران خودرو شروع به برشمردن ویژگی های محصول خودش نسبت به برند سایپا می کند.

اگر بتوانید از این روش ها برای تغییر نگرش نسبت به نام تجاری محصول خودتان بهره ببرید دست یابی به سود در یک قدمی شماست….

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!