Skip to main content

فیلیپ کاتلر، پدر علم نوین بازاریابی جهان

هر کسی با فروش چیزی زندگی می کند و بازاریابی هنر فروختن آنچه دیگران تولید کرده اند نیست بلکه آگاهی نسبت به آن چیزی است که باید تولید شود(فیلیپ کاتلر)

“فیلیپ” در سال ۱۹۳۱ در شیکاگو ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. وی لیسانسش را از دانشگاه دی پل، فوق لیسانسش را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو، دکتری خود را در همان رشته از دانشگاه MIT و فوق دکتری ریاضیش را از هاروارد و فوق دکتری علم و فناوریش را از دانشگاه شیکاگو اخذ کرد.  همزمان با رکود شدید اقتصادی ناشی از شوک نفتی در سال ۱۹۶۹ علم بازاریابی را بیش از دیگران برای جهانیان تبیین کرد. رزومه پر رنگ و بار او در زمینه بازاریابی منحصر به فرد است؛ به نحوی که وی صاحب  ۳۴ کتاب و بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی است. کتـــــاب اصول بازاریابی وی به عنوان مرجع بی بدیل همه دانش پژوهان و پژوهشگران علاقه مند به مباحث بازاریابی است. ناگفته نماند که کتاب های فاخر او به بیش از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده است که نشان دهنده کارآمد بودن نظریاتش در سطح بین المللی است؛ از این جهت باید فیلیپ کاتلر(PHILIP KOTLER) را به عنوان پدر علم نوین بازاریابی جهان معرفی کرد.

پدری که به عنوان یک مدرس موفق بازاریابی در جهت تبیین ایده هایش با مسافرت های بسیار به اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی پرداخته است. سخنرانی های قویش در سطح بین المللی به عنوان یک مرجع رسمی محسوب شده و  شرکت های بزرگی همچون AT&T ،IBM، جنرال الکتریک، فورد، موتورولا، مرک و…  از مشاوره های کاربردیش نفع برده اند. در یکی از کنفرانس ها از او تمجید کرده و پرسیدند:

  • شما را پدر علم بازاریابی جهان می نامند. نظر خودتان چیست؟

و او در جوابی متواضعانه گفت:

  • اگر چنین باشد، پیتر دراکر، پدر بزرگ بازاریابی جهان خواهد بود. پیتر یکی از انسان های استثنایی است که من تا به حال دیده ام. او یک نابغه و پیش بینی کنندۀ روندهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که برای بسیاری از ما الگویی والا است کـــــه دائماً ایده های نو اش، ایده های کهنه یمان را تصفیه می کند….

فیلیپِ بازاریاب، بر این باور است که بازاریابی همانند هندسۀ اقلیدسی نیست که نظام غیر قابل تغییری داشته باشد؛ بلکه علم بازاریابی یکی از پر تحرک ترین زمینه های علوم مدیریت است. وی می گوید بازار همواره از خود چالش های جدیدی بروز می دهد و این مدیرانِ بازاریاب هستند که باید به این چالش ها پاسخ داده تا حیات سازمان تضمین گردد….

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!