Skip to main content

طراحی عنصری اثر گذار بر بازاریابی موفق

شاید تا به حال با خودتان فکر کرده باشید که اگر برند x طراحی بسته های محصولاتش به گونه ایی دیگر بود، شاید مشتریان بیشتری می توانست پیدا کند و امروزه این تفکر رشد زیادی در فعالیت های بازاریابی داشته است. این حرفه از زمان های دور تا به امروز مسیر پر فراز و نشیبی را پیموده. طراحی می تواند در موارد گوناگون کاربرد داشته باشد به بیان بهتر طراحی به شیوه ایی زیبا با بازاریابی عجین شده است. با توجه به اهمیت طراحی در بازاریابی، در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه ایی از طراحی آشنا نماییم.

آیا یک تصویر ذهنی می تواند در بازاریابی اثر گذار باشد؟

طراحی یک تخصص است و حتی می توان گفت که، طراحی یک دانشِ تخصصی است. این دانش در حالت کلی بیان کننده ی این تعریف است که فردی تصویری خیالی و یا واقعی را در ذهن می پروراند و سپس تصمیم می گیرد آن را بر روی کاغذ پیاده کند. طرح ها در بسته بندی محصول ها اثر گذار هستند و یا طراحی بر نما و شکل خود محصول ها نیز، نقش دارند. در حالت پیشرفته تر طرح طراح به بازاریابی بهتر محصول کمک می کند به همین علت است که بازاریابی و طراحی در بیشتر مواقع در کنار هم معنا پیدا می کنند.

طرح مقدماتی

در این حوزه تخصصی، طرح مقدماتی نیز مطرح است. در واقع در این مرحله طراح، طرحی را برای ارایه اولیه عرضه می کند و سپس بعد از چند طرح مقدماتی به نتیجه ی دلخواه خود دست می یابد و طرح نهایی را ارایه می کند. در بازاریابی نیز طراح همین شیوه را پیش می گیرد تا نتیجه ی بهتری را به دست آورد زیرا، به صورت معمول طراحی اولیه دارای نقاط ضعف و کمبود هایی است که با بررسی های مکرر، طراح می تواند به کاستی ها پی بَرد تا در نهایت طرحی را ارایه کند که مطابق با آخرین تغییر های ذهنی او باشد و در بازاریابی هم بتواند به بهترین شکل زیبایی های دیداری محصول را به نمایش گذارد.

با توجه به آن چه که گفته شد؛ بازاریابی در کنار کار طراحی مانند پازلی زیبا کامل می شود. تمام مراحلی که برای ایجاد طرحی طی می شود در برابر چشمان مشتری صورت نمی گیرد و مشتریان به طور معمول نتیجه نهایی را پس از مراحل ذکر شده مشاهده می نمایند. انسان ها به طور معمول علاقه دارند محصولاتی را بخرند که طرح زیبایی دارند در این حالت با استفاده از طرح های مناسب و البته کاربردی می توان بر روی نیاز به زیبایی شناختی مشتریان سرمایه گذاری کرد. مشتریان همیشه تلاش می کنند برای این نیاز خود پاسخ های مناسبی دریافت کنند و این خود نشان دهنده اهمیت موضوع طراحی در بازاریابی موفق محصولات است که در تجارت های امروزی توانسته است فوق العاده اثر گذار باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

شماره تماس جهت مشاوره!