Skip to main content

صنعت تلفن همراه

جای هیچ شکی نیست که اولین چیزی که ما در اول صبح از آن استفاده می کنیم تلفن همراه است. این روزها استفاده از تلفن همراه آنقدر معمول شده که ما اصلا یاد زمانی نمی افتیم که تلفن همراه نداشتیم و بنابراین اصلا به این فکر نمی افتیم که این تلفن ها از اول وجود نداشته اند. تلفن همراه به عنوان یک بخش جدا ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده به گونه ای که به جرأت می توان گفت انجام امور بدون آن میسر نیست. در واقع از خصوصی ترین تا عمومی ترین لحظه های زندگی ما حضوری همه جانبه دارد که این امر باعث دگرگونی زیادی در زندگی روزمره هریک از ما شده است.

تلفن همراه در دهه اخیر به شدت جای خود را در بین افراد خانواده به ویژه جوانان در سطح جهان و نیز ایران باز کرده است. گسترش تلفن همراه حاکی از آن است که تاکنون هیچ فن آوری در طول تاریخ بشر، به شدت این فن آوری در جامعه فراگیر نشده به گونه ای که طی یک مقطع زمانی ده ساله افزایش تلفن همراه سه برابر سریعتر از سیستم های مخابراتی دیگر مانند تلفن ثابت و اینترنت بوده است.

همانطور که مطلع هستید امروزه دسترسی به وب سایت، پرداخت قبوض، انتقال وجه نقد، چک کردن حساب و موارد دیگر از طریق تلفن همراه انجام می گیرد، این فن آوری نه تنها رفتار پرداخت ما را تحت تأثیر قرار داده بلکه باعث تغییر راه ما در برقراری ارتباط با مردم و شرکتها شده است. با توجه به گزارش اتحادیه بین المللی مخابرات، ۹۰ درصد از جمعیت جهان به شبکه های تلفن همراه دسترسی دارند. دستگاه های تلفن همراه تقریبأ جایگزین رایانه های شخصی، دوربین عکاسی و دستگاه های پخش فیلم و موسیقی  شده اند، تحلیلگران معتقدند تلفن همراه تاثیرات مثبت و منفی بر زندگی انسان دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.


Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!