Skip to main content

صف‌های ارزی کوتاه‌ تر شد

در اولین روز هفته، شرایط جدید فروش ارز موجب کوتاه شدن صف‌های صرافی‌های منتخب شد. روز شنبه، دلار آمریکا بر تابلوی صرافی‌های منتخب ۴‌هزار و ۴۹۹ تومان قیمت خورد که ۲ تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. این رشد در حالی رخ داد که متقاضیان خرید ارز از سوی این صرافی‌ها کاهش پیدا کرده بودند. بیشتر صرافی‌های عرضه‌کننده ارز اطلاعیه‌ای را چنانکه در گزارش پیشین «دنیای اقتصاد» به آن اشاره شده بود، پشت درب خود درج کرده بودند که فروش ارز را به مسافران محدود می‌کرد.

با توجه به این شرایط جدید، بسیاری از متقاضیان که برای تهیه دلار ارزان به بازار آمده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند و بیشتر کسانی در صف‌ها باقی ماندند که پاسپورت، ویزا و بلیت هواپیمای سفر خود را به همراه داشتند. با این وجود، همچنان یکی از صرافی‌های عرضه‌کننده ارز شلوغ بود؛ این صرافی تا ساعت یک بعدازظهر عرضه خاصی را انجام نداده بود و یکی از مسوولان آن عنوان کرد که تا آن لحظه دلار مداخله‌ای دریافت نکرده است.

اگر صف این صرافی را نادیده بگیریم، سایر صرافی‌های منتخب در راسته میدان فردوسی نسبت به روزهای پیشین روز خلوت‌تری داشتند و از بی‌نظمی زیاد اواسط هفته گذشته خبر چندانی نبود.روز شنبه هم‌زمان با رشد دلار صرافی‌های منتخب، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۲ هزار تومان بالا رفت تا این فلز گران بها به قیمت یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان برسد. این در حالی بود که در حراج بانک کارگشایی سکه با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نیز به فروش رسید. سکه در حراج کارگشایی حتی تا میانه کانال یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان پایین رفت؛ با این حال در بازار آزاد بیشتر سکه فروشان تا ساعت ۳ بعدازظهر تمایل زیادی به فروش این فلز زیر کانال یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان نداشتند.

منبع: دنیای اقتصاد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!