Skip to main content

سریعتر ازسرعت نور حرکت کنید …………

مادری با فرزند نوزادش راهرو های فروشگاه زنجیره ای را با سرعتی فوق العاده طی می کند فروشگاه بی نهایت شلوغ است و مادر نیز مرتبا به ساعت مچی خود نگاه می کند او نگران است و می خواهد به موقع به مدرسه کودک دیگرش برسد نوزاد او هم از این گرما و ازدحام کلافه شد و دائما گریه می کند مادر سعی در ساکت کردن او دارد تلاش می کند خرید هایش را زودتر انجام دهد ولی با این ازدحام اگر سرعت نور را هم داشت بازهم …….

بالاخره او موفق می شود و به صندوق فروشگاه می رسد اما انگار عبور از صف طولانی این صندوق برای او از عبور از پل صراط هم سخت تر است. او انگار هنوز امید خود را از دست نداده است؛ به نوزاد خود نگاه می کند نوزاد هم از فرط گریه وگرما رمقی برایش نمانده است. بالاخره از این خوان هم می گذرد با سرعت هرچه تمام تر خود را به پارکینگ می رساند و سوار ماشین می شود ولی درست وقتی که فکر می کند می تواند به موقع به مدرسه کودکش برسد با ترافیک سر ظهر خیابان مواجه شده و غافلگیر می شود او که از همه جا ناامید است با تلفنش از یکی ازاولیا مدرسه کمک می خواهد.

تا به حال چه قدر با این دست از صحنه ها روبه رو شده اید؟ معمولا ما در دنیای کنونی  با مشکلاتی از این قبیل آشنا هستیم. برای خریدی ساده مجبوریم هزینه سفرهای درون شهری را با اتومبیل خود بپردازیم مانند(هزینه بنزین و استهلاک ماشین )، تراکم وسائل نقلیه را در خیابان ها تحمل کنیم، برای پیدا کردن جایی مناسب برای پارک اتومبیل خود از هزار ترفند استفاده کنیم، در فروشگاه ها هم برای پیدا کردن قیمت یا تاریخ تولید وانقضاء کلی کلافه شویم و تازه بعد از همه این مراحل صف های طولانی صندوق ها را برای پرداخت تحمل کنیم. راه حل مناسب چیست؟

کمبود وقت و تمام مشکلاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم باعث می شود ما مایل باشیم خرید های خود را در خانه و از طریق اینترنت انجام دهیم. اما به راستی چه قدر بازار یابی اینترنتی زیر ساخت های لازم را در کشور ما دارد؟ چه قدر بازاریاب ها در کشور ما از این شیوه استفاده می کنند؟ در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ایی در دنیا معمولا کادر زبده ایی از کارمندان وظیفه فروش های اینترنتی را انجام می دهند پایگاه های مجازی و فعال که سفارش مشتریان را از دورترین نقاط شهر می پذیرند و با سرعتی فوق العاده یا مانند سرعت  نور کالا را به دست مشتری می رساند این همان خصوصیتی است که این فروشگاه ها را در دنیای مدرن کنونی از بقیه رقبا متمایز می کند.

هزینه ایی کم ولی سودی سرشار و علاوه بر این جذب مشتریان بیشتر درآینده نتیجه استفاده زیرکانه و هوشمندانه بخش بازاریابی اینترنتی این فروشگاه ها می باشد .در واقع بخش بازار یابی آن ها از خلا موجود در بازار استفاده می کند و می تواند مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. در دنیای کنونی استفاده از این روش به سرعت روبه افزایش است در حالی که در کشور ما هنوز این شیوه نتوانسته است به طور کامل بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد توجه کم به استفاده از این روش باعث شده است که ما نتوانیم از خلاء های موجود در بازار استفاده ایی بهینه داشته باشیم. این شیوه بازاریابی هزینه کمتری نسبت به سایر روش های سنتی دارد در حالی که اگر موفق عمل کند می تواند سود بیشتری از روش های سنتی را عاید شرکت کند.

به تازگی در فرانسه برنامه ایی طراحی شده است. این برنامه بر روی گوشی های همراه کاربران نسب می شود و از طریق اینترنت کار می کند نحوه کار این برنامه بدین این گونه است که فرشگاه های خرده فروشی محل لیست کالاهای حراج خود را از این طریق به مشتریان عرضه می کنند و مشتریان هم از آخرین حراجی های محل سکونت خود مطلع می شوند در این روش مشتری نیاز نیست برای پیدا کردن کالای مورد نظر خود با قیمتی پائین تربه چندین فروشگاه سر بزند او در زمان صرفه جویی کرده و به راحتی فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب می کند وبرای خرید به آن فروشگاه می رود. این همان قدرت معجزه گر دنیای اینترنت و بازاریابی اینترنتی است که با استفاده ایی درست می توان در جهت پیشبرد برنامه فروش ازآن استفاده کرد. دردنیای کنونی و مدرن که هرچه بیشتر به سمت صنعتی شدن پیش می رود باید از این از روش های جدید بهره برد یا به قولی: ” سریعتر از سرعت نور حرکت کنیم . “

نویسنده: خانم مینا جعفر صابونچی، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!