Skip to main content

روش های تیمی در مدیریت بازاریابی

تا به حال ممکن است با روش های مختلفی در مدیریت بازاریابی مواجه شده باشید. در این بین بهترین راهکار برای اینکه بتوانید تیم مدیریت بازاریابی شرکت را به خوبی هدایت کنید این است که از مدیریت تیمی بهره مند شوید. در بسیاری از مواقع بازاریابان گمان می کنند که اگر به صورت انفرادی فعالیت کنند موفق خواهند بود در حالی که مدیریت بازاریابی زمانی موفق است که از مشارکت و همفکری چندین نفر بهره ببرد.

در تیم مدیریت بازاریابی با بازاریابانی با سطوح مختلفی از توانمندی ها روبرو می شوید که زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند می توانند موفقیت شرکت را تضمین کنند.

ممکن است در فعالیت های بازاریابی، شخص بازاریاب برای قانع کردن شرکت های رقیب به سراغ مذاکره با مدیران چنین شرکت هایی رفته باشد اما، در مواجه با مدیران شرکت های رقیب نتواند به خوبی آنان را قانع نماید. در چنین شرایطی می توان از مهارت های ارتباطی سایر افراد در تیم مدیریت بازاریابی استفاده کرد و بازاریابان دیگری را برای مذاکره به شرکت مزبور فرستاد.

در تیم مدیریت بازاریابی ممکن است بازاریابانی باشند که مهارت خوبی در زمینه ی بستن قرارداد داشته باشند در چنین شرایطی می توان از مهارت های آنان استفاده کرد و موفق تر عمل کرد.

در تیم مدیریت بازاریابی باید مجموعه ایی از بازاریابان را گرد هم آورید که دارای مهارت های مختلف و متنوع باشند. هنگامی که تیم شما از افرادی توانمند در زمینه های گوناگون تشکیل شده باشد به مراتب می توانید در فعالیت های خود موفق شوید. اما، اگر پیرو کار تیمی نباشید مجبورید فردی را استخدام کنید که تمام مهارت ها را با هم داشته باشد و بنابر این چون پیدا کردن چنین فردی دشوار است در نهایت با شکست مواجه می شوید زیرا افرادی که دارای چنین مهارت های مختلفی باشند بسیار اندک هستند و در نهایت دسترسی به آنان سخت و دشوار است.

در واقع در هر فعالیتی کار تیمی می تواند راهگشا باشد و نتیجه ایی مطلوب تر و اثربخش تر را ایجاد کند. فعالیت بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی افرادی متخصص در کنار هم و در قالب یک تیم مدیریت بازاریابی عمل می کنند راندمان بالاتری نسبت به زمانی که انفرادی عمل می کنند خواهند داشت.

با داشتن تیم مدیریت بازاریابی می توانید بسیار موفق تر عمل کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!