Skip to main content

توصیه‌هایی برای بهبود محتوای سایت

امروزه محتوای سایت از مهم‌ترین سلاح‌های یک کسب‌وکار می‌باشد. اگر به دنبال راه‌هایی برای بهبود محتوایوب‌سایت خود می‌گردید، در ادامه چهار راه برای کمک به تولید محتوای بهتر برای وب‌سایت شما آورده شده است.

استفاده از عناوین جذاب

اکثر بازاریابان و نویسندگان به اهمیت عنوان جذاب واقف هستند. عنوان خوب عنوانی است که باعث ‌شود کاربران بر روی لینک کلیک کنند و هم‌چنین به قدری برای‌شان اهمیت داشته باشد که آن را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. براساس تحقیقاتی موسسان upworthy دریافتند ترافیک سایت براساس عناوینی که استفاده می‌کنند، می‌تواند ۵۰۰ درصد متفاوت باشد. این امر به‌ویژه در زمان کنونی بسیار شایع است و معمولا در رسانه‌های اجتماعی مثل توئیتر بدون این‌که متن خوانده شود براساس عنوان ریتوئیت صورت می‌گیرد. با توجه به داده‌های hubspot بیش از ۱۶ درصد از ریتوئیت‌های صورت گرفته بدون کلیک روی لینک موردنظر بوده است.

استفاده از گرافیک‌های برجسته

همانطور که محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تصویر، مانند اینستاگرام و پینترست رفته رفته گسترش پیدا می‌کند، توجه به گرافیک عالی در وب‌سایت نیز مهم و حیاتی است. برای استفاده آسان از ابزارهایی مثل Canva و PicMonkey استفاده کنید. همانطور که بسیاری از رسانه‌های خبری از تصاویر برای نشان‌دادن محتوای خودشان استفاده می‌کنند، شما نیز از تصویر استفاده کنید و آن‌ها را در سایت‌هایی مثل فیسبوک نمایش دهید. استفاده از یک طراح گرافیک، سایت‌هایی مثل fiverr و یا ابزارهای مطرح شده در بالا برای ایجاد تصاویر گرافیکی مهم خواهد بود. این امر باعث منحصر به فرد بودن محتوای شما خواهد بود.

پرکردن شکاف‌ها

آیا واقعا نیاز است که همگی در مورد اساس یک موضوع در یک صنعت پی در پی صحبت کنیم؟ به عنوان مثال برای بازاریابی آیا نیاز هست صدها نوشته در مورد نحوه ارسال عکس در اینستاگرام داشته باشیم؟ سعی کنید فراتر از اصول اولیه بروید و از منابع خارجی استفاده کنید. در صورتی که به دنبال یک موضوع خوب برای کسب اطلاعات بیشتر می‌گردید می‌توانید در مورد آن موضوع سوال کنید. احتمال این هست ‌که موضوعی که شما به دنبال آن هستید قبلا توسط شخص دیگری انجام شده باشد، بنابراین از اطلاعات آن‌ها استفاده کنید.

علاوه براین، اگر یک محصول یا خدمت در صنعت شما عرضه شده و یا یک استراتژی محبوب محصولات را تحت‌الشعاع قرار داده، شما روی استراتژی‌های کمتر شناخته شده تمرکز کنید. نه تنها رقابت کمتری از نظر محتوا خواهید داشت، باعث خواهد شد یک کارشناس محتوایی خوب در استراتژی خودتان باشید.

نوشته‌های‌تان را طولانی بنویسید، آن وقت‌گیر خواهد بود اما ارزشش را دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که تعداد کلمات بیشتر در محتوای آنلاین منجر به افزایش ترافیک و بک‌لینک‌های بیشتر خواهد شد. الگوریتم پاندای گوگل طولانی بودن مطالب را به عنوان یکی از عوامل مثبت به حساب می‌آورد. طولانی بودن مطلب شما باعث می‌شود که بتوانید یک موضوع را به صورت کامل بررسی کنید و مطلب ارزشمندی تولید کنید. اما تنها ارائه‌ی مطلب طولانی مطرح نیست بلکه مطلب طولانی که بتواند رضایت کاربران را جلب کند. مطلب طولانی‌تان را با یک عنوان جذاب، تصاویر گرافیکی به اشتراک‌گذاری کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!