Skip to main content

تعهد مهمترین عامل در حرفه بازاریابی

حرفه بازاریابی مانند هر حرفه دیگری برای موفقیت به تعهد نیازمند است. در هر فرآیند تعهدی انسان ها متعهد می شوند در شرایط خوب یا بد، متعهد بمانند اما؛ در مسائل کاری مانند حرفه بازاریابی معمولا ما روی خوب سکه را می بینیم و گویا فقط تعهد می کنیم که در شرایط رونق بازار به شرایط حرفه ایی متعهد باشیم و در شرایط بد اقتصادی به کل، این حرفه را فراموش کنیم!

در حالیکه بازاریابی نیز مجموعه ایی از شرایط خوب و بد است که با کنار گرفتن این شرایط در کنار هم این حرفه می تواند به خوبی رشد کند.

هر انسانی هنگامی که می خواهد به حرفه ایی وارد شود بدون شک بر اثر یک جرقه ی مثبت این کار را انجام می دهد. در واقع احساس می کند می تواند پتانسیل های بهتری از یک محصول را بشناسد و بعلاوه این پتانسیل ها را به دیگران نیز نشان دهد و در نهایت کسب سود کند. در واقع همه چیز را مثبت می بیند و گویا تنها به حالت مثبت حرفه ی مد نظر متعهد می شود در حالیکه ممکن است بنا به هر دلیلی هر حرفه ایی دوران بحران را نیز تجربه کند.

حرفه بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست، در واقع ممکن است در کنار تمام شرایط خوب، گاهی با بحران های مختلف مانند بحران نقدینگی یا بحران اقتصادی روبرو شوید.

اما راهکار چیست؟

ما نمی گوییم مثبت نگر نباشید اما در آغاز فعالیت های بازاریابی خود هم به شرایط خوب فکر کنید و هم شرایط بد را در نظر بگیرید. یادتان باشد در این حرفه شما باید متعهد باشید و در خوب و بد شرایط بازاریابی، شما یک بازاریاب باقی بمانید و همیشه درصدد این باشید که یک بهترین راه حل را پیدا کنید.

در بازاریابی به همان اندازه که به استقبال مشتری از محصولتان فکر می کنید حتی شده است یک درصد هم به این موضوع فکر کنید که ممکن است مشتری به هر دلیلی کالای شما را نپسندند. اما اگر به این موضوع فکر کردید سریع پا پس نکشید بلکه با خود بگویید اگر یک درصد هم مشتری از کالای من خوششان نیاید من چه راه های جایگزینی برای ترغیب مشتری نسبت به کالای خود دارم که می توانم آن را در بازاریابی به کار اندازم.

مطمئن باشید در بازاریابی تعهد به شرایط خوب و بد می تواند شما را به موفقیت برساند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!