Skip to main content

تحقیقات بازاریابی در بورکینافاسو

By فروردین ۲۲, ۱۴۰۲فروردین ۲۹ام, ۱۴۰۲مقالات تخصصی شرکت تحقیقات بازاریابی ایده

 

بورکینافاسو و شرایط اقتصادی این کشور 
بورکینافاسو یکی از کشورهای غرب آفریقاست و همجوار با کشورهای مانند مالی، نیجر و ساحل عاج قرار دارد. با وجود این که بورکینافاسو دارای منابع معدنی و کشاورزی غنی است، اما به دلیل مشکلات داخلی و خارجی، از جمله نوسانات قیمت‌های محصولات اولیه و کاهش نرخ تبادله ارزی، اقتصادی ضعیفی دارد.

در سال‌های اخیر، بورکینافاسو با رشد اقتصادی کم و درصد رشد جمعیت بالا، با مشکلات اقتصادی مواجه شده است. همچنین، این کشور با مشکلاتی مانند فقر، بیکاری و نابرابری درآمدی نیز مواجه است.

اقتصاد بورکینافاسو بر اساس کشاورزی و معدنی استوار است و بیش از ۸۰ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند. محصولات کشاورزی مهمی که در بورکینافاسو تولید می‌شود شامل غلات، سیب زمینی، پیاز، موز، بادام و توت فرنگی است. همچنین، بخش معدنی بورکینافاسو شامل طلا، فسفات، بوکسیت، نیکل و آهن است.

بورکینافاسو در حال حاضر با مشکلاتی مانند بحران نیاز به آب، فقر، بیکاری و نابرابری درآمدی مواجه است و به دنبال رشد و توسعه اقتصادی است. به همین دلیل، بورکینافاسو یک بازار جذاب برای صادرات محصولات ایرانی به آن محسوب می‌شود.

 

صادرات و واردات بورکینافاسو
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، تجارت خارجی آن محدود است. صادرات از بورکینافاسو شامل محصولات کشاورزی مانند غلات، موز، کاکائو، فستیق، پیاز و سایر محصولات معدنی مانند طلا، فسفات و بوکسیت است. برای صادرات به بورکینافاسو، ابتدا باید با شرکت‌ها و بازاریابان محلی تماس گرفته و بازار هدف و محصولات مورد نیاز آنها را بررسی کرد. همچنین برای ورود به بازار بورکینافاسو، باید با شرایط بازار و الزامات وارداتی آن آشنا شد و از مقررات مربوط به واردات اطلاع داشت.

به دلیل مشکلات اقتصادی بورکینافاسو، واردات از این کشور نیز محدود است و شامل کالاهایی مانند مواد غذایی، ماشین آلات کشاورزی و قطعات یدکی، مواد شیمیایی و کالاهای صنعتی است. در صورتی که شما به دنبال واردات از بورکینافاسو هستید، باید با تولیدکنندگان و صادرکنندگان محلی تماس گرفته و با شرایط و قوانین مربوط به واردات آنها آشنا شد. همچنین، باید با شرکت‌های حمل و نقل و بازرگانی مطمئن و قابل اعتماد در بورکینافاسو همکاری کنید تا کالاهای وارد شده به بهترین شکل به مقصد برسند.

تحقیقات بازار صادرات در بورکینافاسو 
بازار صادرات آن شامل محصولاتی از جمله نساجی، کشاورزی، مواد غذایی و معدنی است. با وجود این که بورکینافاسو یک کشور کوچک است، اما پتانسیل بسیار بالایی در زمینه صادرات دارد.

با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، بازار صادرات بورکینافاسو در حال رشد است و بسیاری از کشورهای آفریقایی و اروپایی از طریق آن به بازارهای جهانی دسترسی پیدا می‌کنند. بورکینافاسو از طریق زیرساخت‌هایی از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و شبکه‌ی جاده‌ای با کشورهای همسایه خود و همچنین کشورهای دیگر مرتبط است.

بورکینافاسو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در آفریقاست و بیشترین صادرات آن به کشورهایی مانند بنین، توگو، کوت دیوار، نیجریه و برزیل صورت می‌گیرد. همچنین، بورکینافاسو یکی از تولیدکنندگان بزرگ سیب‌زمینی و کاهو در منطقه است و صادرات آن به کشورهایی مانند کوت دیوار، نیجر، توگو و مالی صورت می‌گیرد.

در کل، با توجه به پتانسیل بالای بورکینافاسو در زمینه صادرات و تولید محصولات کشاورزی، صنایع نساجی و مواد معدنی، این کشور می‌تواند به یک بازار صادرات مهم در منطقه‌ی آفریقا تبدیل شود.

با توجه به رشد صنعت و اقتصاد بورکینافاسو، بازاریابی در این کشور به عنوان یک فرصت مهم برای کسب و کارهای بین‌المللی و محلی در نظر گرفته می‌شود. در ادامه به برخی از راهکارهای بازاریابی در بورکینافاسو اشاره خواهیم کرد:

  • تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار: تحقیق و تجزیه و تحلیل بازار بورکینافاسو می‌تواند به عنوان اولین قدم در بازاریابی در این کشور در نظر گرفته شود. با تحلیل بازار و شناخت مشتریان هدف، می‌توانید برنامه‌ی بازاریابی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بازدهی بالا داشته باشد.
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی: با توجه به اینکه بیشتر افراد در بورکینافاسو از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، استفاده از این رسانه‌ها به عنوان یک راهکار بازاریابی موثر در این کشور به حساب می‌آید.
  • شراکت با شرکت‌های محلی: شراکت با شرکت‌های محلی در بورکینافاسو می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر در بازاریابی در این کشور در نظر گرفته شود. با شراکت با شرکت‌های محلی، می‌توانید به مشتریان هدف خود در این کشور نزدیک‌تر شوید و برای جذب آن‌ها از تجربه‌های آن‌ها بهره‌برداری کنید.
  • استفاده از رویدادهای محلی: رویدادهای محلی مانند نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای مشابه در بورکینافاسو می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر در بازاریابی در این کشور در نظر گرفته شود. با شرکت در این رویدادها و نمایشگاه‌های محلی، شما را قادر می‌سازند تا با مشتریان هدف خود در این کشور در ارتباط باشید و برای آن‌ها نمایش دهید که محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد.
  • تنظیم استراتژی قیمت‌گذاری: در بازار بورکینافاسو، قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم هستند. بنابراین، برای بازاریابی موثر در این کشور، تنظیم استراتژی قیمت‌گذاری مناسب بسیار حائز اهمیت است. با این حال، باید توجه داشت که قیمت‌های نازل می‌تواند باعث ایجاد اعتماد بین مصرف‌کنندگان شود، اما به همین دلیل نباید از کیفیت کاسته شود.
  • توسعه ارتباط با مشتریان: برای بازاریابی موثر در بورکینافاسو، باید به ارتباط با مشتریان بسیار توجه کرد. با ارتباط برقرار کردن با مشتریان هدف، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره نیازهای و تمایلات آن‌ها کسب کنید و سپس برنامه بازاریابی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بهترین بازدهی را داشته باشد.

در کل، بازاریابی در بورکینافاسو به عنوان یک فرصت مهم برای کسب و کارهای بین‌المللی و محلی در نظر گرفته می‌شود. با استفاده از روش‌های مناسب بازاریابی در این کشور، می‌توانید بازدهی بالایی را به‌دست آورید و رشد قابل توجهی را تجربه کنید.

 

صادرات ایران به بورکینافاسو
بورکینافاسو با توجه به وضعیت اقتصادی و جمعیت بالای آن، بازار جذابی برای صادرات محصولات ایرانی محسوب می‌شود. صادرات به این کشور می‌تواند به عنوان یک فرصت مهم برای توسعه تجارت بین‌المللی بین ایران و بورکینافاسو در نظر گرفته شود.

محصولات صادراتی ایران به بورکینافاسو شامل محصولات کشاورزی، نفتی، پتروشیمی، خودرو، ماشین‌آلات، محصولات پزشکی و دارویی، لوازم خانگی و الکترونیکی و … می‌باشد. ایران می‌تواند با صادرات محصولات کشاورزی مانند پسته، انگور، سیب، گوجه فرنگی و زعفران، به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان این محصولات در جهان، در بازار بورکینافاسو موفق باشد.

علاوه بر این، صادرات محصولات پتروشیمی مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن، نیز در بازار بورکینافاسو با استقبال خوبی روبرو می‌شود. همچنین، ایران می‌تواند با صادرات خودروهای ارزان قیمت و ماشین‌آلات ساختمانی و صنعتی به این کشور، در بازار بورکینافاسو حضور قوی داشته باشد.

برای صادرات به بورکینافاسو، شرکت‌های صادرکننده باید با شرایط بازار، محصولات مورد نیاز مشتریان و قوانین و مقررات صادرات به این کشور آشنا باشند. همچنین، آن‌ها باید از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای محلی و ایجاد روابط با شرکای تجاری محلی، بازاریابی موثری را در این کشور انجام دهند. شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در قالب شرکت رسمی ایده سازان بازار فردا به عنوان مجری انواع پروژه های تحقیقات بازار کمی و کیفی آماده ارائه خدمات محتلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به شما عزیزان می باشد.

اجرای انواع پروژه های ریتل آدیت تحقیقات بازاریابی و فوکس گروپ و محاسبه اندازه بازار و سهم بازار رقبا و اجرای پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی و داخلی در تمام شهرهای ایران

…………………………………………………………………………………..

شرکت بازرگانی و تحقیقاتی ایده

شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴ و شناسه ملی ۱۴۰۱۱۰۶۳۴۴۳، که به اختصار ” موسسه تحقیقات بازاریابی ایده ” نامیده می شود، کار خود را از سال ۱۳۹۴ بصورت حرفه ای شروع کرد؛ لازم به ذکر است شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده دارای دو مجوز رسمی و دولتی از مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فعالیت های تحقیقات بازار به شماره گواهینامه مرکز آمار ایران ۱۴۰۱/۱۱۳۴۷ و همچنین کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره گواهینامه صندوق ضمانت صادرات ایران ۴۴۵۵ برای تکمیل پرونده های اعتبارسنجی مشتریان صادراتی می باشد. این شرکت تحقیقات بازاریابی در ابتدای امر فقط در حوزه اجرای پروژه های تحقیقات بازار میدانی و بیشتر از نوع تحقیقات کمی فعال می کرد؛ در سال ۱۳۹۷ همزمان با تاسیس شرکت تحقیقات بازاریابی ایده، فعالیت های تحقیقاتی خود را در حوزه های داخلی و برون مرزی نیز گسترش داد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در طول ۸ سال گذشته پروژه های میدانی و عملیاتی متعددی را در حوزه داخلی و همچنین خارجی انجام داده است؛ در این بین در طی سال های گذشته بخشِ کلینیک مشاوره کسب و کار ایده نیز با تمرکز بر سه حوزه آموزش، مشاوره و نظارت بر پروژه های بازاریابی صادراتی فعالیت داشته است. مدیریت گروه تحقیقات بازاریابی ایده بر عهده آقای دکتر بزاززاده است؛ ایشان سوابقی درخشان در حوزه صادرات به کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، عراق، عمان و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی دارند. لازم به ذکر است این شرکت در شهرهای تهران و دبی دفتر کار تحقیقات بازاریابی دائم  و رسمی دارد. آدرس دفتر ما در ایران: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷ و در کشور امارات متحده عربی: دبی، بازار دیره، منطقه نایف، قلب تپنده بازار دبی می باشد.

اجرای پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار بین المللی

شرکت های بازرگانی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما کمتر شرکت بازرگانی را می توان در ایران یافت که در عرصه تحقیقات بازار بین المللی نیز فعال باشد؛ با توجه به سوابق درخشان تیم شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در کشورهای عربی و آفریقایی در سال های قبل، می توانید از خدمات این مجموعه به عنوان مجری پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار خود در حوزه صادرات و همچنین واردات محصولات خود استفاده کنید. با توجه به حضور دائم شرکت ایده سازان بازار فردا در کشورهای عربی، آفریقایی و همچنین داشتن یک آفیس دائم در مرکز اصلی بازار عمده فروشان شهر دبی و همچنین شهر ابیجان در ساحل عاج، امکان اجرای انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار، از محاسبه Market Size گرفته تا Brand Awareness برای این شرکت آسان می باشد. 

بدون شک کشور امارات متحده عربی و به طور خاص شهر دبی، هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه است؛ از اینرو اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار به جهت توسعه بازار و همچنین فعالیت های بازرگانی در این منطقه برای شروع امر صادرات می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور در عرصه بین الملل بنماید. روش کار شرکت ایده سازان بازار فردا در امر اجرای پروژه های تحقیقات بازار به دو بخش Desk Research و تحقیقات بازار میدانی تقسیم می گردد. در بخش اول بعد از یک جلسه مشاوره ابعاد مسئله و نیاز شما به بحث بازاریابی و تحقیقات بازار مشخص می گردد و بعد از تکمیل فایل RFP در قالب یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ روزه یک Desk Research حرفه ای برای فروش محصول شما انجام خواهد گرفت؛ در صورتی که نتایج بخش اول رضایت بخش بود وارد فاز دوم که همان تحقیقات بازار میدانی می باشد خواهیم شد. در فاز دوم بر اساس پراکندگی جغرافیایی مشتریان هدف در سطح بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور عربی و یا آفریقایی دیگر، طول مدت زمان اجرایی پروژه و همچنین هزینه های عملیاتی آن محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. برای آگاهی از فرایند اجرایی پروژه های تحقیقات بازار صادراتی با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید. 

اجرای پروژه های تحقیقات بازار داخلی در تمامی شهرهای ایران

تیم تحقیقاتی شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در داخل کشور ایران نیز قوی می باشد و با در اختیار داشتن پرسشگران آموزش دیده خود در تمامی استانها و شهرهای کشور امکان اجرای انواع پروژه های پایش، آمارگیری و پرسشگری در حوزه های مختلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی را دارد. با عنایت به اینکه تمرکز اصلی موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بر روی صنایع بزرگ و متوسط کشور می باشد بنابراین اکثر پروژه های اجرا شده در حوزه صنایع روغن موتور، قیر، فولاد، پتروشیمی، انواع مواد غذایی و خوراکی، برق و الکتریک، فرش، مبلمان، صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، سیمان، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و شوینده و سایر صنایع دارای مزیت صادراتی در کشور بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار داخلی به وب سایت های www.mrioi.com و www.mrvisitor.ir مراجعه فرمایید.

کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران

در انتها باید به این امر اشاره کنیم که موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی راهنمایی شما برای اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی، اعتبارسنجی خریداران خارجی، ارائه انواع پوشش ها و تضمین های دولتی برای فروش صادراتی، بر اساس اعتبار و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد را دارد. شایان ذکر است این صندوق با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده و به پشتوانه حمایت های مالی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار در قالب انواع پوشش برای ریسک های سیاسی و تجاری صادرات و انواع ضمانتنامه های اعتبار ریالی و ارزی، به صادرکنندگان کالاها و خدمات و همچنین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی کمک کرده است. لذا ما در دپارتمان خدمات برون مرزی خود این توانایی را داریم که در کنار سایر خدمات تخصصی تحقیقات بازار، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان کمک نماییم تا مشتریان خارجی خود را اعتبارسنجی نموده و با حمایت یک سازمان دولتی با کمترین ریسک ممکن، کالا و یا خدمت خود را صادر کنند و در صورتی که متحمل خسارت شدند بنا به نوع خسارت وارده و بعد از بررسی های واحد خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، بین ۹۰ الی ۹۵ درصد خسارت خود را از این صندوق دولتی دریافت نمایند. مهمترین مزیت صندوق ضمانت صادرات ایران برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی این است که هر فرد ایرانی که در حوزه صادرات فعالیت دارد می توانند تامین مالی صادراتی خود را از محل خدمات متنوع این صندوق تامین کند.

تحقیقات بازاریابی در آفریقا

آفریقا به عنوان دومین قارهٔ پهناور جهان با وسعتی حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود ۱.۳ میلیارد نفر در قالب ۵۴ کشور رنگارنگ تقسیم شده است. بدون شک بازار ناشناخته آفریقا با جدا دادن حدود یک هفتم جمعیت کره زمین، فرصت های بی بدیلی را برای بحث بازاریابی صادراتی محصولات ایرانی فراهم می کند. ما در شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده با بیش از ۷ سال تجربه عملیاتی و میدانی در کشورهای مختلف آفریقایی به شما در توسعه بازار محصولاتتان در این قاره بزرگ کمک خواهیم کرد.

تحقیقات بازاریابی در دبی

شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده با حضور دائم و همیشگی خود در شهر دبی، به توسعه بازار صادراتی شما تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیز کشور کمک شایانی خواهد کرد! مهمترین اصل در بازاریابی، داشتن چابکی بالا در رصد مستمر بازار صادراتی است. بدون شک دبی به عنوان هاب اصلی منطقه خاورمیانه می تواند به عنوان درگاه اصلی صادراتی شما به نقاط مختلف جهان باشد. از اینرو ما با اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی به شما برای ورود به کلاس جهانی کمک خواهیم کرد.

تحقیقات بازار در کشورهای عربی

جهان عرب متشکل از ۲۲ کشور است که ۱۰ کشور آن در آفریقا و ۱۲ کشور در خاورمیانه هستند. جمعیت حدود ۴۰۰ میلیونی عرب زبانان دنیا در مساحتی ۱۳ میلیون کیلومتر مربعی پراکنده شده اند. مهمترین و ثروتمندترین کشورهای عربی در حاشیه خیلج فارس هستند و لذا تعامل با این کشورها در حوزه صادراتی می تواند خود مقدمه ای بر صادرات بر سایر کشورهای عربی جهان باشد. در این بین کشورهای امارات متحده عربی، عمان و قطر جایگاه ممتاز و ویژه در نقش آفرینی صادراتی دارند. شناخت بازار هدف قدم اول صادرات است!

صندوق ضمانت صادرات ایران

شرکت ایده سازان بازار فردا، به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران به شرکت های تولیدی و یا بازرگانی ایرانی علاقه مند به صادرات کالا و خدمات، در عرصه بین المللی کمک خواهد کرد تا فرایند صادرات خود را با کمترین ریسک ممکن تحقق بخشند لذا شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده قانونی این نهاد دولتی، به کارفرمایان خود در حوزه های مختلف صادراتی کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این بخش به شماره ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶ تماس حاصل فرمایید.

اجرای پروژه بازاریابی صادراتی

برای صادرات هر محصولی باید در ابتدای امر یک دید عمیق از بازار هدف خود بدست آورد؛ شرکت ایده سازان بازار فردا به دلیل حضور میدانی در کشور امارات متحده عربی و همچنین ساحل عاج به عنوان دو هاب اصلی تجارت در منطقه خاورمیانه و همچنین آفریقا این توانایی را دارد تا در قالب یک برنامه عملیاتی برای محصولات تولیدی شما فعالیت بازاریابی صادراتی انجام دهد. لذا خواهشمند است برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید. 

پروژه واردات | تامین محصول

شرکت ایده سازان بازار فردا این توانایی را دارد تا در صورت نیاز شما به مطالعه بازار خارجی برای واردات محصول مورد نیازتان اقدام نماید. در این بخش بعد از مشخص شدن نیاز وارداتی شما و همچنین شفاف شدن ابعاد مختلف پروژه وارداتی، در بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور دیگر تحقیقات بازار صورت می گیرد تا محصول مورد نظر شما بصورت دست اول و با حذف واسطه ها از تولیدکننده خریداری شود. در صورت تمایل شما صفر تا ۱۰۰ عملیات واردات توسط این شرکت مدیریت می گردد. 

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴

مجری انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار در کشورهای عربی و آفریقایی

کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت

تلفن های تماس دفتر ایران و دبی:

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶۰۲۱۲۲۷۳۲۰۳۷

۰۲۱۲۲۷۵۹۵۳۰ – ۰۲۱۲۲۷۵۵۹۲۸

۰۰۹۸۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ – ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷

دفتر تهران

دفتر دبی

شماره تماس جهت مشاوره!