Skip to main content

بازاریابی بین الملل و تاثیر رنگ بر نام تجاری یا برند

برند یا همان نام تجاری به عنوان دارایی نامشهود هر کسب و کاری در بازاریابی بین الملل تلقی می شود. در این بین رنگ می تواند بر این دارایی نامشهود به شدت اثر گذار باشد و به القا نگرش هایی خاص از نام تجاری در ذهن مشتریان کمک کند.

نام تجاری بیانگر جایگاه کسب و کار، بازار هدف، ذی نفعان و فعالیت های یک سازمان در بازاریابی بین الملل است. رنگ می تواند به نام تجاری هویت دهد. به عنوان نمونه ارزش برند کوکاکولا ۶۶ میلیارد دلار، برند مایکروسافت ۵۷ میلیارد دلار و ای بی ام ۵۷ میلیلارد دلار است. این دارایی های نامشهود یا همان نام تجاری با انتخاب رنگ های مناسب می تواند بر ذهن مشتریان خود به شدت اثر گذار باشد.

نام های تجاری در بازاریابی بین الملل برای این از رنگ بهره می گیرند که، بتوانند در بلند مدت جایگاه خود را در ذهن مشتریان تثبیت کنند. رنگ ها می توانند بر یادآوری موثر محصول اثر گذار باشند اما قبل از استفاده از آن ها در طراحی نام تجاری باید به چند نکته هم توجه کرد:

  • ویژگی های سنی
  • ویژگی های جنسی
  • ویژگی های روانی
  • ویژگی های اجتماعی

برای کاربرد بهینه رنگ در بازاریابی بین الملل باید بتوان با توجه به این ویژگی ها، از رنگ آمیزی مناسبی در نام تجاری استفاده کرد.

شرکت آی بی ام با استفاده از رنگ آبی در نام تجاری خود تلاش می کند تا اعتماد پذیر بودن را به مشتریانش القا کند. رنگ قرمز نشانه هایی از تحرک و فعال بودن است و کوکاکولا با قرمز بودنِ نام تجاری خود می خواهد بر انرژی فراوان محصول خود تاکید کند. آبی به غیر از حس اعتماد بیانگر آرامش نیز هست. بنابر این کسب و کار هایی که محصول های راحتی تولید و عرضه می کنند می توانند از رنگ آبی برای نام تجاری خود استفاده کنند.

هویت دیداری هر برندی در بازاریابی بین الملل می تواند با عنصر رنگ مفهوم جدیدی را برای خود ایجاد کند. رنگ می تواند تجسمی از برند شود و به یادآوری آسان تر نام تجاری کمک کند.

بانک کشاورزی را با سبز به خاطر می آورید، اقتصاد نوین را با بنفش، صادرات را با آبی، پارسیان و شهر را با قرمز، پاسارگارد را با طلایی. بنابر این تاثیر عنصر رنگ را در بالا بردن ارزش برندتان هیچ گاه دست کم نگیرید!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!