Skip to main content

بخش های مختلف بازار گردشگری پزشکی

هرچه را دوست بداری زیباست. “جین آنوئل”

بخش های مختلف بازار گردشگری پزشکی

در ادامه پست قبل که درباره تاریخچه گردشگری پزشکی در ایران صحبت شد، در این پست به بخش های مختلف بازار گردشگری پزشکی می پردازیم. این بخش ها شامل  گردشگری جراحی زیبایی، گردشگری دندانپزشکی، گردشگری نازایی و گردشگری برای زایمان می باشد.

  • جراحی زیبایی

براساس ارقام مستندی که توسط جامعه ی بین المللی جراحی پلاستیک (ترمیمی) (ISAPS) ارایه شده است، اعمال جراحی زیبایی به طور روز افزونی دارد در سراسر جهان عمومیت پیدا می کند. این انجمن ۱۲۰۰ عضو در سراسر جهان دارد و تاکنون بررسی های پیمایشی منطقی بر روی انواع اعمال جراحی به تفکیک هر کشور به عمل آورده است. این داده ها از آنجایی که فقط قسمتی از تمام جراحی های پلاستیک را شامل می شود، تنها می تواند به عنوان شاخصی برای تمایل به این بازار باشد. به عنوان مثال، در آمریکا ۶۶۰۰ جراح پلاستیک وجود دارند که تنها ۱۸۹ نفر از آنان عضو انجمن(جامعه) بین المللی جراحی پلاستیک می باشند. اما به نظر می رسد اعضای انجمن بین المللی جراحی پلاستیک، نماینده بهتری برای بازار بین المللی این اعمال جراحی همانند گردشگری پزشکی باشند. آمار نشان می دهد که اعضای جامعه بین المللی جراحی پلاستیک حدود ۶۰۰۰۰۰ جراحی پلاستیک در سال ۲۰۰۴ انجام داده اند که البته قسمت زیادی از این اعمال جراحی، برای زیبایی بوده اند. اگرچه، آمریکا رهبری این بازار را بر عهده دارد اما در سال های اخیر سهم این کشور از این بازار رو به کاهش گذاشته است. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا برآورد می کنند که در آمریکا، بیش از ۲/۹ میلیون عمل زیبایی بر روی بیمارانی که به دنبال جوانی و یا دستیابی به ظاهر طبیعی شان بوده اند، در سال ۲۰۰۵ انجام شده است.(اطلس،۲۰۰۶)

افزایش تمایل مسافرت به خارج از کشور به عنوان یک انتخاب برای افرادی که به دنبال اعمال جراحی زیبایی ارزان تر هستند، منجر به رشد روز افزون بازاری شده است که به آن «گردشگری زیبایی» اطلاق می شود. آمریکا هنوز هم به دلیل برخورداری از کادر مجرب از مقاصد گردشگری پیشرو در گردشگری زیبایی است اما مقاصد جدیدی به ویژه در آسیا در حال شکل گیری است. براساس اعلام جامعه جراحان پلاستیک آمریکا، مهمترین مقاصد گردشگری زیبایی مشتریان آمریکایی عبارتند از: آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، جمهوری دومینگ، مالزی، مکزیک، فیلیپین، لهستان، آفریقای جنوب و تایلند. اعمال جراحی شایع عبارتند از: تخلیه چربی های بدن، اصلاح چین و چروک صورت، کوچک کردن شکم، جراحی پلک چشم و تغییر اندازه ی بینی(رینوپلاستی).(اطلس،۲۰۰۶)

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!