Skip to main content

بخش های مختلف بازار گردشگری پزشکی (بخش دوم)

بخش های مختلف بازار گردشگری پزشکی (بخش دوم)

در ادامه مبحث پیشین که در خصوص بخش های مختلف بازار گردشگری پزشکی صحبت شد، در این پست به معرفی سه بخش دیگر می پردازیم…

  • گردشگری دندانپزشکی

همان طور که هزینه درمان های دندانپزشکی زیاد می شود و تمایل برای داشتن یک دست دندان کامل افزایش می یابد، گردشگری دندانپزشکی در بین بازار گردشگری پزشکی به عنوان یک بازار مطلوب در حال شکل گیری است. البته تفاوت هزینه ی درمان های دندانپزشکی با کشور محل زندگی افراد آن قدر زیاد نیست که فرد بخواهد برای این منظور دست به سفر بزند و هزینه های آن را بپردازد. با این وجود هر جا که این اختلاف قابل ملاحظه است، تمایل افراد برای گردشگری دندانپزشکی افزایش می یابد. به عنوان مثال در سال های اخیر بازار گردشگری دندانپزشکی برای آمریکایی ها به مقصد کشورهای اروپای شرقی پدیدار گشته است. در یکی از شهرهای مجارستان به نام مسن مگیار ا وار برآورد می شود که حدود ۱۵۰ دندانپزشک کار می کنند، در صورتی که این شهر تنها ۳۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد. در شهر سپرن با جمعیت ۵۸۰۰۰ نفر نیز حدوداً همین تعداد دندانپزشک وجود دارد. دلایل موفقیت این کشور در جذب گردشگران دندانپزشکی، عبارتند از: نیروی انسانی ارزان، قیمت های پایین و وجود مشوق هایی برای ورود افراد به این کشور است. به هر حال، تامین کنندگان این خدمات در مجارستان با ارایه ی «بسته های سفر» با عنوان «هفته ی دندانپزشکی» که شامل انتقال فرودگاهی و ماساژ رایگان است، مشغول کسب و کار در این بازار هستند(اطلس،۲۰۰۶). یکی از مزایای گردشگری دندانپزشکی در مقایسه با گردشگری پزشکی این است که به دلیل اینکه تقریباً تمام خدمات دندانپزشکی به صورت سرپایی صورت می پذیرد، بیمار الزامی برای اقامت در هتل ندارد و این امر به بیمار اجازه می دهد تا زمان بیشتری را در زمان اقامتش، به دیدن مناظر و سایر فعالیت های مورد علاقه اش، اختصاص دهد.(اطلس،۲۰۰۶)

  • گردشگری نازایی

به دلیل وجود قوانین مختلف درباره ی درمان نازایی در کشورها، این امر تبدیل به یکی از بازارهای رو به رشد گردشگری پزشکی شده است. در بعضی از اوقات به دلیل عدم وجود خدمات درمانی در کشور محل اقامت بیمار، در برخی موارد به دلیل قوانین محدود کننده و در برخی موارد دیگر اختلاف هزینه های درمان بیماران مبتلا به نازایی باعث شده است، تا این نوع از گردشگری پزشکی توسعه یابد. بعضی از پزشکان اعلام نموده اند که وسعت اتحادیه اروپا خود عاملی است که باعث شده است تا گردشگران نازایی برای دستیابی به درمان های نازایی ارزان به کشورهای اروپای شرقی مسافرت کنند. میزان موفقیت در درمان در اروپای شرقی مانند سایر جاهای دیگر اروپا، خوب است.(اطلس،۲۰۰۶)

بیشتر بیماران برای درمان نازایی با تکنیک های نظیر تست های ژنتیکی به منظور تخریب جنین های معلول که در آلمان، اتریش و ایتالیا قدغن می باشند، به کشور جمهوری چک می روند. بیشتر بیماران اتحادیه ی اروپا به دلیل هزینه های پایین درمان به جمهوری چک می روند.(اطلس،۲۰۰۶)

  • گردشگری برای زایمان(گردشگری زایمان)

همان گونه که افراد برای درمان نازایی به خارج می روند، مسافرت به خارج از کشور برای زایمان نیز افزایش یافته است. انگیزه های این مسافرت همیشه به دلایل پزشکی نیست. به عنوان مثال، قانونی در نیوزلند وجود دارد مبنی بر اینکه هر نوزادی که در این کشور متولد شود علاوه بر خودش، والدینش هم می توانند ملیت نیوزلندی داشته باشند. همین امر باعث شده است تا تعداد زیادی از مادران برای اخذ تابعیت نیوزلندی برای زایمان به این کشور بروند(اطلس،۲۰۰۶).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!