Skip to main content

من یک بازاریاب تازه کارم پس باید!!!

اگر یک بازاریاب تازه کار هستید و در اول راه! بسیار طبیعی است یکسری باید و نباید ها به شما هجوم بیاورد اما اصلا نترسید؛ راحت به شما بگوییم بازاریابی یعنی همین… ما در این مطلب با همراهی شما به مرور باید و نباید های یک بازاریاب تازه کار می پردازیم.

  • پیوسته با سایر کارکنان در سایر بخش ها در ارتباط باشید. شما یک بازاریاب هستید پس دور خودتان دیوار چین نکشید. شما باید بدانید پیرامون شما شرایط به چه شکل است و با اطلاعاتی که از بخش های مختلف به دست می آورید می توانید برنامه ریزی بهتری، برای فعالیت خود داشته باشید.
  • همیشه به روز باشید، کتاب های کاری مرتبط بخوانید، نرخ ارز را دنبال کنید، بهتر است کمی هم از بازر سهام سر دربیاورید؛ و… خُب ناسلامتی شما یک بازاریاب هستید و اگر از این اطلاعات ولو اندگ هم چیزی ندانید واقعا فاجعه است!
  • بازاریاب خوب مسئولیت پذیر است. در واقع مسئولیت پذیری باید به فرهنگ کاری و شخصی شما تبدیل شود. حرفه بازاریابی جایی برای افراد بیخیال و بی مسئولیت نیست. اگر قولی به مشتری و مدیران بالادستی داده اید عمل کنید. در ضمن اگر اشتباهی هم انجام دادید از قبول آن فرار نکنید و مسئولیت کار خودتان را بپذیرد و زمین و زمان را مقصر نکنید!
  • اگر بازاریاب آینده نگری باشید باید تیم سازی کنید. بــــــــــللللله؛؛؛ بودن یک تیم بازاریابی در سازمان و شرکت خیلی خیلی بهتر از وجود یک بازاریاب منفرد است. تیم یعنی بودن تنوع عقیده و تبادل مفید اطلاعات. پس به این مسئله هم فکر کنید زیرا موفقیت تیمی به نفع شما و سایر افراد و سازمان و شرکت است.
  • اگر می خواهید بازاریاب حرفه ایی شوید، به قول خودمان گفتنی در انجام تصمیاتتان دِل دِل نکنید. فرض کنید پس از کلی بررسی بازار و رقبا قصد دارید یک تصمیم مهم برای فعالیت های بازاریابی بگیرید اما، در همین مرحله اگر تزلزل کنید میدان را به رقبا واگذار می کنید. اگر به مفید بودن فعالیتی پس از بررسی های لازم یقین کسب کرده اید تصمیم بگیرید و اجرا کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!