Skip to main content

بازاریابی یوزی/تألیف عزیزی و مظفریان

بازاریابی یوزی/تألیف عزیزی و مظفریان

باثبات‌ترین مشخصه‌ای که می‌توان برای دنیای کنونی کسب‌وکار معرفی نمود، همانا تغییر مداوم و عدم اطمینان حاکم بر آن است. کوتاه شدن فزاینده­ی دوره‌های تولید، خود گواهی بر این ادعاست. اگر دوره تولید دستی صدها سال ادامه داشت، تولید انبوه، تنها از زمان انقلاب صنعتی (دهه ۷۰ قرن هجده) تا انقلاب کیفیت (تولید نابدر دهه ۷۰، تولید بهنگام در دهه ۸۰) رویکرد غالب تولید در دنیا بود و تولیدهای ناب و بهنگام عمری به‌مراتب کوتاه‌تر و تنها قریب به چند دهه داشتند.

در آغاز قرن بیست و یکم، جهان در تمامی جوانب خود با تغییرات قابل ‌توجهی روبه‌رو گشته است، به‌ویژه تغییرات شگرف در کانال­های ارتباطی، گسستن و شکستن مرزهای جغرافیایی، سازمانی و نوآوری‌های فنّاورانه، افزایش تقاضا و بالا رفتن انتظارات مشتریان و شکسته شدن بازارهای کلان به بازارهای کوچک‌تر و محدودتر، که این تغییرات، بقای سازمان را منوط به بازبینی عمده‌ای در اولویت و چشم‌انداز استراتژیک نموده است. بسیاری از شرکت‌ها با رقابتی بسیار شدید روبه‌رو هستند که از تغییرات فنّاورانه و نوآوری‌های به وجود آمده در بازار و تغییر در تقاضای مشتریان ناشی می‌شود. این وضعیت، باعث تغییر اولویت‌ها در کسب‌وکار، چشم‌انداز استراتژیک و زیر سؤال رفتن صحت مدل‌های سنتی و در مواردی حتی مدل‌های جدید و معاصر شده است.

برای موفقیت در این دوران، سازمان‌ها باید به ‌سرعت خود را با تغییرات مداوم وفق داده و از این تغییرات در قالب فرصت‌های محیطی استفاده نموده و برای جلب نظر مشتریان متناسب با ارزش‌های مورد قبول آن‌ها تولیدات و خدمات خود را عرضه دارند و برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش نمایند. در این کتاب با استفاده از بازاریابی یوزی روش‌های نوین دسترسی به اهداف بازاریابی و سازمان ارائه می‌گردد. در بازاریابی یوزی کوشیده شده است ویژگی‌های یکی از خارق‌العاده‌ترین و زیباترین حیوانات طبیعت یعنی یوزپلنگ در قالب طرحی بازاریابی برای سازمان‌ها ارائه گردد.

در دنیای بی‌رحم و پیچیده‌ی رقابت که با عدم قطعیت و پیچیدگی روزافزون همراه است، فقط سازمان‌هایی موفق خواهند بود که همچون یوز بدانند اگر شکار نکنند خواهند مرد. به عبارتی شما یا مشتریان در بازار را شکار خواهید کرد یا نه. اگر شکار کنید، زنده می‌مانید و اگر نه، سازمان شما از صحنه روزگار حذف خواهد شد. فرض کنید تمام سازمان‌های رقیب باید فردا مسابقه‌ای برای شکار یک مشتری خاص بگذارند، به‌راستی چه فرقی است بین نفر دوم و سوم و چهارم؟ بله، همه بازنده‌اند.

بازاریابی یوزی در پنج فصل رویکرد به فرهنگ، رویکرد به سازمان، رویکرد به بازار، رویکرد به استراتژی و رویکرد به مشتری و در قالب یازده گام نگارش شده است. هر فصل با مقدمه کوتاهی آغاز و در ادامه گام‌های آن بیان می‌گردد. در هر گام ابتدا توضیحات مختصری در مورد ویژگی‌ها و رفتارهای یوزپلنگ بیان ‌شده و با انطباق آن به سازمان، بازار و محیط به طراحی و تدوین مدلی جدید در بازاریابی پرداخته ‌شده است. در پایان هر گام مباحث مهم در قالب نکته بیان می‌شود تا یک ‌بار دیگر مطالب در ذهن مطالعه کنندگان متبادر گردد. پرسش‌های کاربردی نیز به‌ منظور تمرین عملی مباحث به‌ طور نمونه آورده شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!