Skip to main content

بازاریابی که از کیسه زباله فروشی شروع کرد!

بازاریابی که از کیسه زباله فروشی شروع کرد!

یک بازاریاب یا ویزیتور حرفه ای برای اینکه در کسب و کار خود موفق شود نیازمند آن است که از افراد موفق الگو برداری کند؛ افرادی که زمانی هیچ نداشتند و تنها یک جرقه ذهنی مسیر زنگیشان را عوض کرد. افرادی که در مسیر پرتلاطم زندگی از هر موقعیتی استفاده کردند و نا امید نشدند و با اتکا به پروردگار، زندگی خود و اطرافیانش را تغییر داد.

Mark Cuban در شهر Pittsburgh واقع در ایالات متحده در یک خانواده معمولی و متوسط متولد شد؛ به دلیل وضعیت بد مالی و اقتصادی خانواده اش و همچنین علاقه بسیار زیاد او به فعالیتهای اقتصادی و تجاری وارد بازار کار شد. اولین فعالیت کاری خودش را در حالیکه یک پسر بچه ۱۲ ساله بود شروع کرد و مشغول فروش کیسه های زباله در محله های اطراف  شهر شد. دوران مدرسه را علیرغم مشکلاتی که داشت توانست با بهترین نمرات به پایان رساند و بهترین شاگرد مدرسه شود.

در دانشگاه رشته بازرگانی را انتخاب و دانشگاه  Indiana را بدلیل کم هزینه بودن برگزید و در همان زمان دانشجویی نیز بدلیل وضعیت بد مالی مجبور بود به مشاغل گوناگونی روی بیاورد. عامل مهمی که او را تشویق به ترک تحصیل می کرد سنگینی هزینه ها و اجبار او برای کار کردن در مشاغل مختلف بود. اما علاقه بسیار زیاد او به درس باعث شد مدرک کارشناسی خود را با بهترین نمرات اخذ کرده ولی دیگر قادر به ادامه تحصیل نبود و از دانشگاه با همان مدرک کارشناسی بیرون آمد.

او در دوران کودکی علاقه بسیار زیادی به ورزش بسکتبال داشت و مدام این فکر را می کرد که چرا نمی شود بازی تیم های مورد علاقه اش را از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی به کمک اینترنت دریافت کرد؟ این سوال به تولد Broadcast.com در سال ۱۹۹۵ انجامید و در نتیجه آن Cuban به شهرت بسیار زیادی دست یافت. با روی کار آمدن سایت Broadcast.com شور و هیجان خاصی بین مردم بوجود آمد و دیگر تمامی کاربران اینترنتی قادر بودند تمامی برنامه های دلخواهشان را به طور مستقیم از طریق اینترنت دریافت کنند. در سال ۱۹۹۹ کمپانی yahoo  این سایت را به مبلغ ۲ میلیارد دلاراز Cuban خرید و با این اقدام او را روانه لیست میلیاردرهای دنیا نمود.

 سرانجام او بهترین هدیه زندگی اش را به خودش داد؛ خرید سهام یکی از تیم های بسکتبال حاضر در NBA با نام Dallas Mavericks به مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار! عشق و علاقه فراوان او به این رشته ورزشی سبب شد تا او یک شبکه ورزشی تلویزیونی را مختص به این تیم نماید و همچنین در خطوط هوایی America Airlines اقدام به پخش مسابقات این تیم نماید؛ Cuban در حال حاضر مالک تیم بسکتبال Dallas بوده و به زندگی که در کودکی آرزویش را داشت می پردازد. 

زندگی فردی همچون Cuban سراسر عبرت و اراده است؛ کسی که با امید و پشتکار از کیسه زباله فروشی شروع کرد و در انتها صاحب یکی از معروف ترین تیم های لیگ برتر بسکتبال دنیا یعنی NBA شد. پس ما هم می توانیم….. 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!