Skip to main content

در بازاریابی همیشه حق با مشتری نیست!!!

بسیار پیش آمده که در بازاریابی با این جمله مواجه شده اید که رضایت مشتری شرط اصلی کار است و شما به عنوان یک بازاریاب باید رضایت او را برآورده کنید. اما این جمله تا چه میزان می تواند به بهبود اوضاع بازاریابی کمک کند یعنی تا چه اندازه باید مطابق با خواسته ی مشتری پیش رفت؟ و به خواسته های او توجه کرد؟ یا حق را به او داد؟

بگذارید این مورد را در بازاریابی با یک مثال برای شما توضیح دهیم.

فرض کنید شما صاحب یک هتل سه ستاره هستید. تمام فعالیت ها و برنامه ریزی های شما در حد یک هتل سه ستاره ی با کیفیت است تا این جای کار در بازاریابی برای هتل مشکلی پیش نخواهد آمد. اما، اگر شما با مشتری مواجه شوید که علی رغم این که می داند هتل شما سه ستاره است خواهان خدمات دهی یک هتل پنج ستاره مانند؛ هتل هما یا هتل اسپیناس باشد، آیا شما باید خواسته مشتریتان را اجابت کنید؟ آیا این جمله در بازاریابی که می گوید همیشه حق با مشتری است در این حالت صدق می کند؟!

در جواب به پرسش های بالا باید بیان کنیم شما نباید خواسته ی چنین مشتری ایی را برآورده کنید! بله این یک حقیقت است که شما باید در بازاریابی به آن توجه کنید که همیشه حق با مشتری نیست!  اگر فلسفه و استراتژی هتل شما بر پایه یک هتل سه ستاره ریخته شده است بدون شک حتی اگر بخواهید هم نمی توانید در یک لحظه و در مواجه با خواسته ی مشتریتان این فلسفه و استراتژی را به یک هتل پنج ستاره تغییر دهید. حتی اگر تلاش کنید برای مدتی که مشتری اقامت دارد برای او این امکان را فراهم کنید باز هم موفق نیستید زیرا؛ شما در ارائه خدمات یک هتل پنج ستاره هیچ سر رشته ایی ندارید… و اگر این کار را انجام دهید طی یک مقایسه ی ذهنی که برای مشتری شما از ارائه خدمات شما در مقایسه با هتل پنج ستاره صورت می گیرد بدون شک شما جایگاه پایین تری خواهید داشت؛ در اینجاست که این جمله در بازاریابی بیان می شود که همیشه حق با مشتری نیســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت!!!

در بازاریابی تا جایی با مشتری همگام شوید که فلسفه و استراتژی کسب و کار شما از بین نرود در غیر اینصورت مطمئن باشید که ضرر خواهید کرد!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!